Dnes Sobota - prehanky-dest 20°C
Zítra Neděle - prehanky-dest 23°C
Sobota 25. 5. 2024
Svátek má Viola
Pražské drby
Co se v Praze povídá
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Praha začne připravovat tramvajovou trať z Dědiny k nádraží Dlouhá Míle
Budoucí podoba terminálu Dlouhá Míle. Zdroj: Správa železnic

Praha začne připravovat tramvajovou trať z Dědiny k nádraží Dlouhá Míle

Pražský dopravní podnik (DPP) začne připravovat projekt stavby tramvajové trati z dokončované smyčky na sídlišti Dědina k terminálu Dlouhá Míle, který vznikne jako součást železnice na letiště. V pondělí o tom rozhodli radní hlavního města. DPP nyní dokončuje trať z Divoké Šárky na Dědinu, která by měla být hotová na podzim.

Rada hl. m. Prahy na pondělním jednání schválila zahájení přípravy nové tramvajové tratě Dědina – Nádraží Dlouhá Míle. DPP pro investiční akci zajistí projektovou dokumentaci, následná povolení pro stavbu, vysoutěží zhotovitele a stavbu postaví v koordinaci s Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) a Technickou správou komunikací hl. m. Prahy (TSK). Výstavba nové tramvajové tratě na Nádraží Dlouhá Míle má být zahájena v roce 2027.   

„V souvislosti s nedávno zahájenou realizací modernizace stávající železniční trati z Masarykova nádraží do Kladna se přiblížil okamžik, kdy dojde k zahájení stavby odbočky z Ruzyně na Letiště Václava Havla Praha. Ta povede přes lokalitu Dlouhá Míle u stávajícího obchodního centra Šestka. Protože už za několik měsíců zprovozníme novou tramvajovou trať z Divoké Šárky na Dědinu, která bude končit jen několik stovek metrů od tohoto významného budoucího terminálu, je proto vhodné zahájit projektovou přípravu dalšího prodloužení tratě, která překoná Pražský okruh a skončí právě u budoucí železniční stanice, autobusového terminálu a kapacitního parkoviště P+R. Našim cílem je, aby oba kolejové dopravní prostředky začaly obsluhovat toto území současně,“ řekl Zdeněk Hřib (Piráti), I. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.   

„Podporujeme všechny druhy dopravy, včetně té veřejné, zvažované další prodloužení tramvajové trati z Divoké Šárky je toho důkazem. Navíc by to zapadlo do celkového dopravního řešení v této části Prahy,“ uvedl primátor Bohuslav Svoboda (ODS).  

Záměr tramvajové tratě Dědina – Nádraží Dlouhá Míle je jak v zásobníku Plánu udržitelné mobility hl. m. Prahy a jejího okolí, ale také v souladu se Strategií rozvoje tramvajových tratí schválenou Radou hl. m. Prahy už v září roku 2017 a aktualizovanou na konci května roku 2021 jako součást akce „Dědinská – Dlouhá Míle – Terminál 3 – Prague Airport Park“. Nová tramvajová trať včetně smyčky je plně v souladu s platným územním plánem.    

Tramvajová trať na Nádraží Dlouhá Míle bude ze smyčky Dědina, kterou v současností buduje DPP v rámci prodloužení tratě z Divoké Šárky, vedena dále západním směrem k Pražskému okruhu. Smyčka Dědina s budoucím odbočením počítá, po jejím zprovoznění nebudou potřebné další zásadní stavební úpravy. 

Pražský okruh trať překříží po novém mostě, jehož vybudování bude součástí stavby tratě, a následně se obloukem stočí do Fajtlovy ulice. V prostoru dnešních zastávek autobusů u OC Šestka bude umístěna zastávka Nádraží Dlouhá Míle, za kterou vznikne smyčkové obratiště. Projekční i stavební práce u OC Šestka se uskuteční v koordinaci s investiční akcí Správy železnic „Novostavba trati Praha–Ruzyně – Praha – Letiště Václava Havla.“    

„Prodloužení tramvajové tratě do této lokality je zásadním impulsem pro zlepšení dopravní obsluhy, zejména umožnění přestupu na ostatní druhy dopravy. Přispěje to k vytvoření univerzálního terminálu veřejné dopravy a posílí efektivitu a využívání stávajících tratí. Délka nové tratě včetně smyčky je zhruba jeden kilometr a bude na ní jeden pár zastávek Nádraží Dlouhá Míle. Našim úkolem je nyní vysoutěžit projektanta tratě, připravit projektovou dokumentaci, zajistit zjišťovací řízení EIA, získat společné povolení a následně vysoutěžit zhotovitele tratě a nového mostu přes Pražský okruh. Zahájení stavby předpokládáme nejdříve v roce 2027. Odhadujeme, že náklady na výstavbu budou činit kolem 500 milionů korun, přesnou částku stanoví koordinační studie v rámci projektové přípravy,“ dodává Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.  

DPP kromě trati na Dědinu nyní staví také prodloužení kolejí z Holyně do Slivence, která by měla být hotová také na podzim. V květnu podnik spustil nový úsek kolejí z Modřan na Libuš. Pokračuje také výstavba nové vozovny v Hloubětíně, která má být dokončena na podzim 2024.


Autor: puc

Národní technické muzeum spouští v expozici Doprava mobilního průvodce TourStories

17. května 2024 ve 14:12

Přijďte oslavit Mezinárodní den muzeí do Národního technického muzea. Do všech poboček NTM bude v sobotu 18. května snížené vstupné. V Praze se muzeum připojuje k festivalu Máme otevřeno a pro návštěvníky připravilo zdarma program: poprvé si mohou vyzkoušet v Dopravní hale průvodce v aplikaci...

Stržená trolej zastavila provoz tramvají na Výtoni

16. května 2024 v 09:16

Provoz tramvají na Výtoni zastavila dnes ráno krátce před půl sedmou stržená trolej. Na svědomí to měl řidič nákladního auta, které projíždělo frekventovanou křižovatkou. K obdobným událostem dochází v místě opakovaně. Jak uvedl dopravní podnik na svém webu, ke stržení troleje a přerušení provozu...

Praha 6 slaví 45 let linky 180

16. května 2024 v 08:17

Třikrát byla zavedená, dvakrát zrušená. Od 28. května 1979 jezdí linka 180 v trase, která z velké části vede Prahou 6. Ve čtvrtek 30. května od 18 hodin můžete oslavit 45 let linky 180 na šestce jízdou muzejním autobusem jak v historické, tak současné trase.

Nové zóny placeného stání na Hradčanech a ve Vokovicích

15. května 2024 ve 14:25

Na základě požadavku Prahy 6 došlo k rozšíření zón placeného stání v oblasti Hradčan a Vokovic.

Kvůli závadě nejezdilo na soupravě nejezdilo metro na části linky B

15. května 2024 v 09:37

Technická závada na jedné ze souprav přerušila ve středu od 6:45 na půl hodiny provoz metra na lince B v úseku mezi stanicemi Českomoravská a Černý Most. Cestující mohli v době omezení využít autobusové a tramvajové linky, dopravní podnik jejich trasy prodloužil.

Další články
Nahoru