Dnes Čtvrtek - snih 0°C
Zítra Pátek - oblacno 1°C
Čtvrtek 3. 12. 2020
Svátek má Svatoslav
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Metropole vytvoří Portál Pražana, lidé si vyřídí záležitosti z domova
Ilustrační foto: archiv

Metropole vytvoří Portál Pražana, lidé si vyřídí záležitosti z domova

Pražský magistrát přebuduje svůj web a vytvoří na něm nový Portál Pražana. Stránky města budou mít tradiční část s informacemi a druhou, přes kterou budou lidé komunikovat s úřadem a zařizovat si své záležitosti. Prototyp by měl být hotov do půl roku. Novinářům to včera řekl primátor Zdeněk Hřib (Piráti). Náklady na vybudování systému jsou odhadovány na 25 milionů korun. Změny magistrát chystá i v systému karty MHD Lítačka a nechá si vypracovat koncepci rozvoje IT do roku 2025.

První částí Portálu Pražana bude běžný web hlavního města se zveřejněnými informacemi. Podle primátora je nynější internetová stránka nepřehledná a zastaralá a je třeba ji přebudovat. Do druhé části stránek se pak budou lidé přihlašovat. Bude se jednat o interaktivní portál, kde budou mít lidé svůj profil a budou zde moci vyřizovat například poplatky za odpad nebo za psa.

Systém bude propojen i s daty státní správy. „Nejsme příznivci toho, že člověk si v jeden den oběhne více úřadů, které sestěhujeme. Pro nás úspora času znamená, že si to člověk nakliká pohodlně z domova," řekl Hřib. Služba nabídne lidem i možnost, stáhnout si do mobilu kalendář, který je upozorní, kdy se například platí různé poplatky.

Město podle primátora uvažuje také o možnosti náhledu prostřednictvím portálu do datové schránky občana. „Je to jedna z možností, jak z něj udělat centrální bod pro občana," řekl Hřib.

Pražští radní již v pondělí schválili vytvoření nové koncepce rozvoje informačních a počítačových technologií na roky 2019 až 2025. Vymezí jednotlivé kroky a stanoví náklady změn. Původní koncepce byla podle Hřiba nekonkrétní a nebyla naplněna.

Dokument by měl řešit několik tematických oblastí, například zmíněné digitální služby a otevřená data, ale také to, aby magistrátní IT fungovalo efektivně. Odstraňovány mají být situace, kdy je město v dané oblasti závislé na jediném dodavateli a jeho službách.


Praha 1 nabízí magistrátu prostory pro výjezdové stanoviště záchranky

Včera ve 23:51

V Nemocnici Na Františku by mohlo být zřízeno nové výjezdové stanoviště Zdravotnické záchranné služby hlavního města Prahy. Vyplývá to z nabídky první městské části, kterou v úterý schválilo její vedení. Praha 1 je zřizovatelem této nemocnice na Starém Městě. 

Praha 9: Podzemní kontejnery v Makedonské jsou opraveny

Včera v 15:26

Podzemní kontejnery na papír a plasty v Makedonské ulici jsou opraveny, ještě budou označeny samolepkami.

Elektronický podpis nově na radnici Prahy 5

1. prosince 2020 ve 12:56

Praha 5 spustila od 1. prosince vydávání všech běžných typů certifikátů pro elektronickou komunikaci. Certifikáty si lze nově zařídit v úředních hodinách na pracovišti ověřování podpisů, listin a Czech POINT, které se nachází na ulici Štefánikova 13.

Nakladatelství ZEĎ nadělilo knihy lidem, kteří pečují o druhé

1. prosince 2020 v 10:23

Vtipné líčení výpravy za zvířaty do exotické Guyany, rozhovory s pětadvaceti předními českými lékaři nebo humorné poučení o našich útrobách, v nichž sídlí dobří a zlí mikrouti. I takové čtení věnovali Jan Pergler a Jan Dražan z nakladatelství ZEĎ v předvánočním čase lidem, kteří se obětavě starají...

Radnice Prahy 13 má otevřeno 20 hodin týdně

1. prosince 2020 v 10:10

Úřad městské části Praha 13 byl nucen omezit úřední hodiny od 12. října na základě usnesení vlády č. 994. Usnesení stanovilo, že orgány veřejné moci a správní orgány musí omezit úřední hodiny na 2 dny v týdnu v rozsahu 5 hodin v daném dni. Starosta městské části Praha 13 společně s tajemníkem...

Další články
Nahoru