dnes
Sobota - zatazeno
4°C
zítra
Neděle - prehanky-snih
3°C
pozítří
Pondělí - zatazeno
2°C
Praha vypustí pilota, jehož cílovou destinací má být Lítačka
Uvažovaná podoba Lítačky. Zdroj: Twitter Adriany Krnáčové

Praha vypustí pilota, jehož cílovou destinací má být Lítačka

Pražská městská firma Operátor ICT zahájí pilotní projekt, na jehož konci má být nový odbavovací systém a čipová karta na MHD zvaná Lítačka. Pokyn k tomu dnes dala nekompletní městská rada. Výsledky pilotního projektu, který má nahradit problematickou kartu Opencard, firma předloží do konce června.

Kartu s názvem Lítačka představila primátorka Adriana Krnáčová (ANO) novinářům v lednu. Tehdy řekla, že od února magistrát spustí nový systém vydávání karet, od poloviny roku pak budou lidé jezdit na Lítačku. Přesný termín přechodu na Lítačku primátorka neuvedla a nikdo jej od té doby neupřesnil.

Opozice a neoficiálně i někteří zastupitelé z ANO primátorku kritizovali za to, že projekt připravuje v utajení a veřejnosti jej předkládá ve chvíli, kdy jej neprojednala ani rada ani zastupitelstvo. Primátorka výtky odmítla. Rada nakonec na návrh Krnáčové schválila přípravu pilotního projektu až dnes.

„Paní primátorka předložila radě materiál, na jehož základě ukládá Operátorovi ICT, aby učinil kroky, které povedou k realizaci projektu," řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) na dnešní tiskové konferenci, které se Krnáčová nezúčastnila.

Podle schváleného materiálu dostal Operátor ICT zároveň za úkol, aby s odborníky konzultoval vhodnost názvu Lítačka. Diskutovat se také bude o grafické podobě karty, která je zatím zelená. Proti navrhovanému názvu se v uplynulých týdnech ozvala řada lidí, zvláště na sociálních sítí se stala terčem kritiky i vtipů.

Praha má nevyřešené smlouvy s vlastníkem práv k Opencard, firmou eMoneyServices (EMS). Vydávání karet opakovaně zkolabovalo a provází jej potíže. EMS po magistrátu žádá přes 600 milionů korun, o 140 milionů korun se soudí. Praha podle primátorky platit nehodlá.

Opencard vlastní asi 1,2 milionu lidí a Praha za ni dala přes 1,7 miliardy korun. Karta měla mít celou řadu funkcí, nyní je ale především elektronickou tramvajenkou a průkazem do městské knihovny.


Další články
Nahoru