dnes
Neděle - obcasny-dest
11°C
zítra
Pondělí - obcasny-dest
11°C
pozítří
Úterý - oblacno
6°C
Praha vypíše zakázky na projekty dvou P+R parkovišť na Zličíně
Parkoviště P+R. Ilustrační foto: Oskar Exner / archiv HMP

Praha vypíše zakázky na projekty dvou P+R parkovišť na Zličíně

Hlavní město vypíše zakázky na vypracování projektů dvou parkovacích domů na Zličíně. V budoucnu mají sloužit pro účely P+R. První podzemní parkoviště má vzniknout přímo u stanice metra a autobusového nádraží. Druhý parkovací dům by pak měl vyrůst u zličínského depa vozidel metra, kde vedení města zároveň počítá s vybudováním nové stanice. Novinářům to dnes po jednání radních řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Náklady na podzemní parkoviště, kde by mohlo stát zhruba 500 aut s možností dalšího rozšíření, magistrát odhaduje na téměř miliardu korun. Projekt má podle schváleného tisku přijít na 19 milionů. Nadzemní parkovací dům u stávajícího depa by pak měl pojmout více než 700 vozů, celkové náklady jsou podle odhadu zhruba 600 milionů korun a cenu projektu město odhaduje na 14 milionů.

„Pokud by byl harmonogram optimální bez odvolání a průtahů, tak by to mohlo být realizováno do pěti, šesti let," uvedl Scheinherr.

Předchozí vedení Prahy plánovalo v oblasti postavit velký terminál s kapacitou mezi 1500 a 3500 parkovacími místy. Měl vyrůst přímo nad křižovatkou Rozvadovské spojky a Řevnické ulice. Stávající koalice však plán považuje za předimenzovaný a ustoupila od něj, což kritizovalo opoziční hnutí ANO.

Nyní plánovaný nadzemní parkovací dům počítá s vybudováním nové stanice metra, která zajistí dobrou návaznost P+R parkoviště na MHD. S ohledem na to, že do zličínského depa již vedou koleje, by vybudování stanice mělo být relativně jednoduché. Ve srovnatelném případě stanice Depo Hostivař zabrala stavba zhruba dva roky.

Právě u Depa Hostivař by podle plánů magistrátu měl vzniknout další parkovací dům, město chce také například začít vykupovat pozemky pro P+R parkoviště v lokalitě Dlouhá míle nedaleko ruzyňského letiště. V letošním rozpočtu je podle informací koalice na P+R parkoviště vyčleněno 297 milionů korun.

Nedostatek P+R parkovišť je často připomínaným problémem pražské dopravy. Jsou určena primárně pro mimopražské řidiče, kteří dojíždějí do metropole za prací, magistrát je chce motivovat k tomu, aby auto nechali na kraji města a dále pokračovali MHD. P+R parkoviště jsou na více než desítce míst především v blízkosti nádraží a stanic metra. Jejich kapacita je 3000 míst.


Tunely Strahovský, Brusnický a Dejvický mimo provoz

6. prosince 2019 v 09:33

Od soboty 7. prosince od 23 hodin do neděle 8. prosince do 5 hodin proběhne úplná uzavírka Strahovského, Brusnického a Dejvického tunelu.

Dopravní omezení na ulici Milady Horákové začne v prosinci

30. listopadu 2019 v 08:36

Pokračující výstavba světelné křižovatky na ulici Milady Horákové si vyžádá v úseku rampy Tunelového komplexu Blanka – U Sparty další dopravní opatření.

Vysočany a Libeň: Konec platnosti karet pro parkování a vydání nových

29. listopadu 2019 v 05:05

Odbor dopravy Úřadu městské části Praha 9 oznámil, že platnost stávajících vydaných parkovacích karet pro oblasti Vysočany a Libeň bude ukončena 5. ledna 2020.

Další články
Nahoru