
Praha vykoupí pozemek nutný pro stavbu podchodu na výpadovce k dálnici D4
12. září 2021 10:07
Kdy přesně stavba podchodu začne a na kolik vyjde, zatím není jasné. Původně přitom bylo v plánu, že by se se mohlo poprvé „kopnout do země“ již na přelomu let 2021 a 2022, nicméně výkup pozemků možná začátek prací pozdrží.
Město má hotovu dokumentaci pro získání stavebního povolení, kterou úřad v současné době projednává s dotčenými orgány. Praze chybí vykoupit ještě jeden pozemek, který je v dědickém řízení. Jakmile bude mít město všechny potřebné pozemky a dokumenty, předá projekt státnímu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které podchod vybuduje.
Současná poloha málo využívaného přechodu kousek od nájezdu na dálnici D4 nutí řidiče zpomalit z 90 na 50 kilometrů za hodinu a snižuje plynulost dopravy.
„Každý řidič toto nepříjemné místo zná. Kousek před dálnicí D4 na Strakonické musíme zpomalit na padesátikilometrovou rychlost kvůli přechodu pro chodce, který při jeho současné podobě a poloze v podstatě nikdo nepoužívá. Současný stav není pohodlný vůbec pro nikoho. Přejít čtyřproudovku v tomto místě je dnes adrenalinový sport a pro řidiče zbytečné zpomalení,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
Loni na jaře chválilo vedení Prahy výběr dodavatele projektové a inženýrské činnosti na zbraslavský podchod pod Strakonickou ulicí. Společnost Sagasta měl za úkol zajistit dokumentaci pro územní rozhodnutí i stavební povolení a také projektovou dokumentaci pro výběr zhotovitele včetně následného dozoru při výstavbě.
Zadání pro schváleného dodavatele dokumentace vzniklo po vyzvání tří architektonických kanceláří, aby vytvořily architektonické studie včetně dopravního a konstrukčního řešení v místě mezi ulicemi Lesáků a Za Dálnicí.
Dvě představily jako řešení lávku, jedna podchod. Osmičlenná komise složená ze zástupců Prahy, architektů, urbanistů a zbraslavské starostky Zuzany Vejvodové se většinově shodla na variantě podchodu architekta Josefa Habersbergera, díky kterému cyklisté a pěší budou překonávat nejmenší převýšení.
Zároveň komise kladně ohodnotila respektování historické cesty, elegantní řešení vstupu včetně návazných úprav a výjimečnosti řešení v podobě světlíku. Zároveň toto řešení umožňuje potenciální bezproblémové rozšíření Strakonické.
Technická správa komunikací nechala na konci roku 2019 kvůli špatnému stavu strhnout nedaleký most, který začíná ve směru z Prahy sjezdovou rampou a vedl přes Strakonickou směrem k ulicím K Výtopně a Za Opusem. Na jeho místě vznikl nový.