dnes
Úterý - oblacno
16°C
zítra
Středa - jasno
23°C
pozítří
Čtvrtek - skorojasno
25°C
Praha vybrala trasu tramvají od Vinohradské k hlavnímu nádraží, koleje budou ve Washingtonově ulici
Na nároží ulic Washingtonova (vlevo) a Politických věznů stojí Petschkův palác, dnes sídlo Ministerstva průmyslu a obchodu ČR. Foto: archiv

Praha vybrala trasu tramvají od Vinohradské k hlavnímu nádraží, koleje budou ve Washingtonově ulici

Tramvaje z pražské Vinohradské třídy pojedou v budoucnu od Národního muzea ke Státní opeře, přes magistrálu a dále k hlavnímu nádraží a do Bolzanovy. Trasu ve čtvrtek schválili pražští zastupitelé. Svým rozhodnutím variantu zařadili do návrhu změny územního plánu nutné pro stavbu trati. Kdy koleje k nádraží povedou, není nyní jasné. Praha kromě této trasy chystá prodloužení trati z Vinohradské na Václavské náměstí.

„Tak, jak je trasa navržena, dává smysl z hlediska tramvajové sítě a nádraží a je to kompromis pro budoucí podobu parku," řekl na jednání zastupitelů náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Institut plánování a rozvoje (IPR) v minulosti připravil několik variant vedení trasy. Nakonec vybral spolu s magistrátem trasu kolem Státní opery, odkud měla původně vést přes magistrálu a přes park ve Vrchlického sadech. Památkářům se to ale nelíbilo a ministerstvo kultury sady označilo za významný promenádní park. Nově tak bylo rozhodnuto, že před budovu nádraží zamíří z Washingtonovy ulice. Právě tuto upravenou variantu ve čtvrtek zastupitelé schválili.

V diskusi se zastupitel a starosta Běchovic Ondřej Martan (ODS) dotazoval, zda trať splní hlukové limity a jestli tramvaje projedou ostrým obloukem k nádraží po překonání magistrály. Scheinherr řekl, že byl problém hluku řešen s odborníky a trať splní všechny limity. Stejně tak prý nebude problém ani s projetím oblouku. „V Praze máme i ostřejší," řekl.

Kdy by mohla být trasa postavena, zatím není jasné. Město nyní zpracovává změnu územního plánu, neboť území před nádražím je v něm vedeno jako park. Změnu musí v budoucnu projednat a schválit mimo jiné pražští radní a zastupitelé. Dopravní podnik (DPP) navíc musí vybudovat napojení trati z Vinohradské na nově položené koleje mezi budovou Národního muzea a bývalým Federálním shromážděním.

Současné vedení hlavního města chce rovněž stavět trať z Vinohradské třídy přes Václavské náměstí a napojit ji na koleje spojující Vodičkovu a Jindřišskou ulici. Pro tuto stavbu nepotřebuje změnu územního plánu. Musí to ale kromě stavby samotné trati vyměnit desky pod vozovkou u stanice metra A Muzeum. Stavba by měla začít v roce 2022.


Rekonstrukce Koněvovy ulice v dalším úseku přinese nová dopravní omezení

30. července 2020 v 11:22

Technická správa komunikací pokračuje od 1. do 23. srpna další fází první etapy rekonstrukce ulice Koněvova na Žižkově, a to v úseku Rokycanova – Ostromečská, která přinese nová dopravní omezení.

Praha 10 eviduje již 2477 žádostí o parkovací oprávnění, třetina byla podána elektronicky

30. července 2020 v 09:17

Praha 10 vydává od 15. července oprávnění pro parkovací zóny, které budou na jejím území zaváděné od 24. srpna. Po deseti dnech činnosti výdejny hlásí 2 477 žádostí, z toho 30 procent jich bylo podáno elektronicky. 

Víkend: Noční uzavření Strahovského tunelu

28. července 2020 ve 20:09

Uzavření Strahovského tunelu proběhne od soboty 1. srpna od 23 hodin do neděle 2. srpna do 5 hodin.

Dopravní omezení na Strakonické ulici

27. července 2020 ve 20:03

Stavba nového mostu na Zbraslavi, který spojuje ulice Za Opusem a K Výtopně, se dostává do další fáze. Práce si v následujících dnech vyžádají dočasné omezení dopravy v pravém jízdním pruhu.

Dnes v noci dojde k uzavření Bubenečského tunelu

23. července 2020 ve 12:06

Bubenečský tunel bude od 23. července od 23 hodin do 24. července do 5 hodin uzavřen.

Projekt výstavby tunelu mezi Prahou a Berounem se dočká aktualizace dokumentace pro územní řízení

20. července 2020 v 19:42

Správa železnic aktuálně vyhlásila výběrové řízení na zhotovení aktualizace dokumentace pro územní řízení stavby Novostavba trati Praha-Smíchov – Beroun. Jejím předmětem je výstavba nové dvoukolejné trati na 3. tranzitním koridoru přímo propojující stanice Praha-Smíchov a Beroun. Vítěz výběrového...

Další články
Nahoru