
Praha už ví, kdo jí dodá 14 elektrobusů. První vůz dorazí ještě letos
2. února 2021 11:55
Škoda E’City je stoprocentně nízkopodlažní bateriový elektrobus s klimatizací a přepravní kapacitou 69 cestujících. K usnadnění nástupu a výstupu cestujících je vybaven systémem naklápění karoserie, který umožňuje snížit nástupní hranu dveří.
Pneumatický systém podvozku naopak umožňuje i zvednutí výšky karoserie. Škoda E’City je také plně bezemisní elektrobus. Jeho topení i klimatizace je poháněna výlučně elektricky na rozdíl od naprosté většiny elektrobusů doposud provozovaných v Česku, které používají standardní naftové topení.
V prostoru druhých dveří je vytvořeno místo pro přepravu dvou kočárků nebo invalidních vozíků. V interiéru jsou dva LCD monitory pro zobrazování provozních informací, elektrobus je vybaven zařízením pro automatické počítání přepravených cestujících a kamerovým systémem včetně nehodové kamery.
Výrobce poskytuje záruční dobu na vozidlo 67 měsíců, na trakční akumulátor 85 měsíců, přičemž po celou tuto dobu musí být elektrobus schopen dosáhnout deklarovaného dojezdu, což je 100 kilometrů v běžném městském provozu včetně použití klimatizace nebo topení.
„Slíbili jsme, že do roku 2024 bude v Praze o pětinu méně emisí, do roku 2030 bude třetina autobusů poháněná elektrickým pohonem a jedním z kroků je nákup nových elektrobusů,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě).„Chtěli bychom vypsat další veřejné zakázky na nákup 140 hybridních autobusů, 15 kloubových trolejbusů pro linku číslo 140 z Palmovky do Čakovic a linku 119 na letiště v Ruzyni a zakázku na nákup 45 bateriových trolejbusů standardní délky pro elektrifikaci linek na levém břehu Vltavy. A příští rok plánujeme otestovat autobus na vodíkový pohon. Paralelně s nákupem nových elektrobusů pro ně připravujeme nabíjecí infrastrukturu v garáži Vršovice a na konečných zastávkách Strašnická a Želivského, kterou letos chceme dokončit, abychom na konci tohoto roku mohli první vozidlo Škoda E’City nasadit do běžného provozu v hlavním městě,“ řekl generální ředitel DPP Petr Witowski.
„Do hlavního města dodáme vozidla, která nijak nezatěžují životní prostředí, mají tichý provoz, a navíc nízké provozní náklady, tudíž je jejich provoz dlouhodobě udržitelný,“ sdělil předseda představenstva a prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.