
Praha upraví centrum pro bezdomovce pod magistrálou i okolí křižovatky U Bulhara
7. února 2022 18:55
Nadále bude pod magistrálou fungovat nízkoprahové centrum Naděje, které čeká proměna, a vznikne zde galerie veřejného prostoru. Současně se zlepší i propojení pro cyklisty a pěší mezi Novým Městem a Žižkovem.
„Základní premisou pro nás při zadání bylo soustředit se na konkrétně definované území bez nutnosti výrazných stavebních zásahů, tedy hledat taková opatření, která bude možné realizovat snadno a rychle s minimalizací investičních nákladů,“ komentuje plány Petr Hlaváček (za TOP 09), náměstek primátora pro oblast územního rozvoje.
„Okolí Bulhara čeká důležitá proměna veřejného prostoru. V rámci návazných opatření se promění i samotná křižovatka, kde se zlepší podmínky pro všechny účastníky silničního provozu, zejména pak pro pěší díky novým přechodům,“ uvádí Adam Scheinherr (Praha Sobě), náměstek primátora pro dopravu.

Architektonické studio RSAA ve spolupráci s Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) a dalšími partnery vytvořilo studii na základě zadání magistrátu, která rozděluje území na tři zóny.
Zóna centra Naděje bude oddělena plotem pro zlepšení soukromí klientů. Celý prostor je pak zamýšlen jako „venkovní“ interiér, kdy je graficky doplněn o koberec, lustr a další prvky. Cílem je podle magistrátu vylepšit vizuální stránku místa, lépe rozdělit celý prostor a zaměřit se na soukromí klientů i zaměstnanců centra.
V části ulice U Bulhara studie řeší především zlepšení podmínek pro chodce a cyklisty, aby se pohodlněji dostali z Nového Města na Žižkov. Studie tak navrhuje řešení, jako je rozšíření chodníků, přehledné parkování i lepší napojení cyklistických pruhů. Dopravní opatření budou dále prověřována a řešena v rámci celkové rekonstrukce křižovatky u Bulhara.

Změny by měly začít již v tomto roce. „Studie navrhuje vylepšení prostoru jak funkčně, tak vizuálně. Volí zajímavé grafické prvky, umístění pavilonu pro výstavy a soustředí se i na nízkoprahové centrum Naděje, které je pro město důležité. Zásadně pak myslí na chodce, pro něž bude cesta ze Žižkova do centra příjemnější,“ dodává Ondřej Boháč, ředitel IPR.