Praha spouští destinační portál. Obsah se promění podle toho, odkud turista přijede
27. června 2024 09:35
Společnost PCT spouští na doméně prague.eu smart tourism nástroj, který umožní komplexní odbavování klienta a zahrnuje v sobě propracované narativní vrstvy adaptované podle zdrojových trhů, snadnou orientaci i pro hendikepované, sběr dat pro efektivní řízení Prahy jako destinace a další progresivní funkcionality. Web obsahuje i jednoduchou orientaci pro lidi s různým typem hendikepu.
„Jsem rád, že má Praha jako destinace novou unikátní webovou turistickou platformu. Nový web prague.eu je tím nejlepším průvodcem pro domácí i zahraniční návštěvníky. Díky tomuto chytrému nástroji se návštěva Prahy stává pro cestovatele opravdu jednoduchá, protože vše potřebné mají na jednom místě. Postupně na web navážeme aplikaci My Prague, díky které budeme ještě snadněji řídit turistický ruch v Praze,” popsal novou webovou platformu náměstek primátora Jiří Pospíšil (TOP 09).
„Takto propracovaný rozsáhlý systém žádný jiný evropský destinační web nemá. Jedná se o unikátní propojení funkcionalit, které se poskládají pro každého návštěvníka podle jeho zájmů nebo třeba národnosti,” vysvětluje předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro.
Postupně si turisté na portálu budou moci například nechat navrhnout výlet na míru nebo sledovat aktuální exkluzivní nabídky ve svém okolí. Stejně tak se jim zobrazí aktualizace v reálném čase, aby byl návštěvník včas upozorňován například na vyšší výskyt lidí v dané oblasti nebo na komplikaci v městské hromadné dopravě. Platforma bude také propojena s turistickou kartou Prague Visitor Pass.
„Platforma se bude o klienta během jeho návštěvy doslova starat a každá její sekce komunikuje duši Prahy z pohledu Pražana. V obsahu využíváme také narativy, které vzešly z humanitního výzkumu jednotlivých ústavů Akademie věd ČR. Ty se individuálně mění podle toho, z jaké země návštěvník webu pochází,” sdělila místopředsedkyně představenstva Prague City Tourism Jana Adamcová.
V průběhu léta bude platforma rozšířena o další funkcionality a spuštěna v řádu měsíců do plného provozu. „V prvních týdnech budeme vyhodnocovat a optimalizovat veškeré funkcionality. Vzhledem k tomu, že se jedná o propracovaný systém vycházející z komplikovaného sběru dat, bude postupně docházet k jeho zdokonalování,” uzavřel Cipro.
Platformu pro společnost vyvinula společnost Meta IT, která zvítězila ve veřejné zakázce. Náklady na veřejný portál, tedy veřejnou část platformy, e-shop a profil My Prague Profile činí 2,72 milionu korun, náklady na interní portál, tedy neveřejnou část pro obsluhu, B2B funkcionality, funkcionality pro obslužné procesy a obsluha zákazníků (CRM) činí 3,84 milionu a náklady na korporátní web 0,4 milionu korun.