Dnes Neděle - polojasno 17°C
Zítra Pondělí - oblacno 15°C
Neděle 2. 10. 2022
Svátek má Olívie, Galina, Oliver
Zpravodajství
Aktuální zprávy z hlavního města
Praha se stylově rozloučí s tramvajemi, které vozily cestující čtvrt století
Tramvaje T6A5 DPP ve vozovně Motol. Foto: Robert Mara / DPP

Praha se stylově rozloučí s tramvajemi, které vozily cestující čtvrt století

MHD v metropoli se v sobotu 19. června rozloučí s tramvajemi T6A5, které pražský dopravní podnik (DPP) provozoval 26 let. V současnosti jich má ve své flotile už jenom šest, z toho je jeden vůz ev. č. 8702 muzejní.

Všechny tramvaje T6A5, kromě muzejní, DPP nasadí tuto sobotu od 8 do 18 hodin na linku číslo 4, na symbolické rozlučkové jízdy. Jako sólo vozy budou jezdit v intervalu 15 minut v úseku mezi obratišti Smíchovské nádraží a Čechovo náměstí.

Bude na nich platit standardní tarif Pražské integrované dopravy, tedy jízdenky na jednotlivou jízdu, krátkodobé jízdenky nebo elektronické či papírové kupony.

„Čtyřka byla svého času jakousi kmenovou linkou těchto tramvají. Proto jsme ji záměrně vybrali i na sobotní rozlučku, navíc o sobotách a nedělích běžně nejezdí,“ řekl technický ředitel DPP Jan Šurovský.

Muzejní tramvaj bude od 8 do 18 hodin stát ve smyčce Smíchovské nádraží a všichni fanoušci MHD si u ní mohou vyzvednout a orazítkovat speciální pamětní jízdenky.

Všech šest vozů se následně vydá na průvod Prahou po trase Anděl – Arbesovo náměstí – Újezd – Malostranské náměstí – Malostranská – Chotkovy sady – Špejchar, kde si je všichni fanoušci MHD budou moci v čase od zhruba 18:30 do 19 hodin společně vyfotit. Následně se tramvaje vydají na svoji poslední jízdu do domovských vozoven.

Do budoucna si DPP kromě muzejního vozu ponechá ještě další dvě tramvaje T6A5, které plánuje nasazovat pouze do retroprovozu. Zbylá vozidla nabídne k prodeji.

Tramvaje vyráběla v letech 1991 až 1998 ČKD Tatra v Praze, brány továren opustilo celkem 296 vozů. Všechny vozy se vyráběly v novém závodě ČKD Tatra v Praze – Zličíně a pro jejich předávání DPP byla vybudována speciální kolej u smyčky Sídliště Řepy, kde byly vozy skládány ze železničních vozů a přetahovány do kolejové sítě tramvají.


Autor: Jan Puci
Další články
Nahoru