
Praha rozšiřuje zákaz vjezdu kamionů nad 12 tun přes rezidenční čtvrti
17. června 2023 08:10
TSK nyní osazuje poslední kusy dopravního značení, poté zkontroluje správnost umístění a nejpozději do letošního července bude možné zahájit kontrolu neoprávněných vjezdů.
„Důvodem pro tuto regulaci s místní úpravou provozu na pozemních komunikacích je odklonit těžkou nákladní dopravu z rezidenčních čtvrtí. Nebylo úplně jednoduché toto opatření připravit a schválit. Proti přišlo zhruba devadesát připomínek, které musel náš odbor vypořádat,“ řekl 1. náměstek primátora pro oblast dopravy Zdeněk Hřib (Piráti).
Na Pražském okruhu je třeba instalovat velkoformátové značky a dodatkové značky. „Na značky zakazující vjezd vozidlům nad 12 tun čekají občané Prahy 6 netrpělivě už řadu měsíců. Doufáme, že po jejich instalaci bude provádět policie pravidelně kontroly a zbavíme se tak konečně kamionů na Břevnově,“ sdělil radní Prahy 6 pro dopravu Ondřej Matěj Hrubeš (ODS).
„Toto je jen první krok. Břevnov a Bílá Hora dlouhodobě trpí nadměrnou dopravou. Ocenili bychom, kdyby se jednou podařilo zahloubit ulici Patočkova od křižovatky Malovanka směr na Vypich. Zdejší lokalitě také hodně pomůže výstavba chybějící části Pražského okruhu na severozápadě,“ pokračoval. „Za Prahu 6 máme mít s Policií ČR schůzku. Chceme, aby se to vymáhalo, i za cenu toho, že kamiony budou odstaveny v pravém jízdním pruhu," dodal.
Vzhledem k již existujícím objízdným trasám, dobudovaným částem D0 – Pražského okruhu, je možné tento zákaz pro nákladní tranzitní dopravu zavést a rozšířit v jihozápadní a západní části Prahy. Jedná se zejména o komunikace na území městské části Praha 6 – například Evropská třída, Karlovarská a Strahovský tunel, části Prahy 5 – například Plzeňská a Rozvadovská spojka a příjezd ze severu Prahy přes Cínoveckou do Liberecké ulice a dále do tunelů na Městském okruhu.
Úprava spočívá v umístění a úpravách dopravního značení za účelem omezení vjezdu nákladních automobilů s celkovou hmotností nad 12 tun na vybraná území Prahy.
Bude tak aktualizován současný systém dopravních omezení pro těžkou nákladní dopravu v Praze za účelem zajištění ochrany obyvatel hustě obydlených oblastí metropole, zejména Liboce, Veleslavína, Střešovic, Dejvic, Břevnova, Zličína, Řep, Motola, Stodůlek, Košíř, Smíchova, Hloubětína, Černého Mostu, Střížkova, Libně aj. před jejími negativními vlivy zapříčiněnými především závlekem zbytné kamionové dopravy v případech, kdy těžká nákladní vozidla těmito dotčenými oblastmi pouze projíždějí, i když pro ně existují alternativní trasy po nadřazené komunikační síti.