Dnes Čtvrtek - polojasno 14°C
Zítra Pátek - obcasny-dest 14°C
Čtvrtek 21. 9. 2023
Svátek má Matouš
Newsletter Pražský patriot
Pro odběr ranního přehledu článků za posledních 24 hodin se přihlaste zde.
Praha připravuje pravidla pro plakáty v centru, podle firmy nejsou férová
Jeden z reklamních nosičů v centru Prahy. Foto: Facebook A. Zábranský

Praha připravuje pravidla pro plakáty v centru, podle firmy nejsou férová

Praha připravuje pravidla pro plakátovací plochy na území pražské památkové rezervace. Zahrnují seznam míst i povolenou podobu včetně rozměrů. Vyplývá to z návrhu materiálu, který má ČTK k dispozici. Záměr kritizuje například firma JCDecaux, podle níž tím Praha posiluje postavení ploch na městem vlastněném mobiliáři a navíc se zdá, že pravidla jsou šita na míru jedné firmě. Podle radního města Adama Zábranského (Piráti), který by měl tisk v blízké době předložit radě města, mohou firmy podobu svých nosičů změnit.

Podle návrhu dokumentu provozují plakátovací plochy v centru metropole firmy JCDecaux, BigBoard a MF Reklama, z celkem 151 nosičů tvoří 36 plakátovací panely a 115 sloupy. V případě schválení pravidel bude na nosičích povolena jen maloformátová reklama maximálně ve velikosti A0 (841 milimetrů na 1189 milimetrů), bude zakázáno podsvícení a hodnotit se bude i umístění. Nosiče budou muset být povoleny stavebním úřadem jako zařízení pro reklamu a budou se muset vejít do specifických rozměrů.

Mediální zástupce firmy JCDecaux Jiří Chvojka uvedl, že Praha tímto krokem zjevně posiluje pozici reklamních ploch na zastávkách MHD, které nebudou muset omezení splňovat. Zastávky dříve provozovala právě JCDecaux, nyní je město nechalo vyměnit za vlastní přístřešky. „Konkurenci zde nabízí možnost zúčastnit se soutěže na reklamním trhu ve třetí lize, možná spíše okresním přeboru," uvedl.

Podle Pražských stavebních předpisů zároveň mohou reklamní plochy v památkových zónách přesáhnout čtyři metry čtvereční jen v případě, že obsahují nereklamní sdělení, návrh pravidel pro plakátovací plochy na zdech však povoluje šest metrů.

„Navíc se zdá, že plánovaná reklama je šita přímo na míru jedné firmě, která disponuje danými plochami," dodal Chvojka s tím, že podle JCDecaux „Piráti zvyšují reklamní smog za spolupráce s lidmi s velmi pochybnou minulostí."

Podle vyjádření společnosti BigBoard ani její zařízení nová pravidla nesplňují. Iveta Zejdová z třetího provozovatele ploch, firmy MF Reklama, k tomu ČTK sdělila, že pravidla přinesou redukci vizuálního smogu, odstranění svítících reklamních zařízení a oficiální plochy vedou k omezení černého výlepu.

Dodala, že k tomu na magistrátu vznikla pracovní skupina tvořená kromě zástupců města i členy Asociace plakátování nízkonákladové reklamy, jejímž členem je i MF Reklama. Kritika je podle ní součástí konkurenčního boje firem, které se práce neúčastnily, i když mohly. Dodala, že klienty využívajícími plakáty jsou často například kulturní nebo neziskové organizace, které si nemohou dovolit dražší reklamu, nebo městské organizace.

„Vždycky, když děláme regulaci reklamy, tak ti, na které to dopadá, tvrdí, že je to šité na míru konkurenci," komentoval kritiku radní Zábranský. Dodal, že provozovatelům nic nebrání změnit podobu nosičů, pokud novým pravidlům nebudou vyhovovat.

Město zároveň podle něj postupuje v redukci reklamy komplexně v různých oblastech, aniž ji úplně ruší. „Možná někdy v budoucnu si město řekne, že nechce v centru reklamu vůbec, ale my se snažíme jít postupnou cestou," uvedl. 


Autor: ČTK

Jak bude vypadat nové centrum Hostivaře? Určí to urbanistická soutěž

Dnes ve 14:49

Společnost Zelená Hostivař patřící do skupiny JRD Group ve spolupráci s Prahou 15 a magistrátem vyhlašuje urbanistickou soutěž „Nové centrum Hostivař“, realizovanou Českou komorou architektů (ČKA), která určí podobu rozvoje okolí tramvajové smyčky na křížení ulic Průmyslová a Plukovníka...

Hořelo na střeše Lidlu v Praze 5

Včera ve 21:34 | Aktualizováno v 22:04

Tři jednotky pražských profesionálních hasičů zasahovaly ve středu 20. září před 15. hodinou v ulici K Barrandovu v Praze 5 u požáru na střeše prodejny Lidl. Informoval o tom mluvčí pražských hasičů Martin Kavka.

Praha 6 podpořila program Trenéři ve škole dotací 1,16 milionu korun

Včera v 08:34

Zastupitelé Prahy 6 na svém jednání tento týden podpořili program Trenéři ve škole dotací 1,16 mil. korun. Program je založen na zapojení proškolených sportovních trenérů do hodin tělocviku na 1. stupni základních škol, kde v pravidelné rotaci spolupracují s učiteli na správném a pestrém pohybovém...

Další články
Nahoru