Praha potřebuje další záchytná parkoviště, chce jednat se Středočeským krajem
13. srpna 2016 10:00
„Naší úlohou by nebylo plánovat, kde by byla, ani je vybudovat, ale administrovat pro Středočeský kraj finanční prostředky z evropských fondů," řekl Dolínek. Na vybudování parkovišť je prý možné vydat z fondů dvě miliardy korun.
Spolupodílet by se pak hlavní město mohlo podle Dolínka na stavbě parkoviště P+R (park + ride) v Roztokách u Prahy. Tady by řidiči mohli nechat své vozy a do centra Prahy dojet vlakem. V minulosti se, zatím bezvýsledně, mluvilo o podobném parkovišti také u nádraží v Úvalech.
Institut plánování a rozvoje (IPR) v současné době dokončuje analýzu, v které vybere vhodné pozemky pro výstavbu parkovišť P+R. Institut by ji měl vedení Prahy dodat příští týden a to bude následně řešit majetkoprávní záležitosti.
Rovněž zamýšlí změnit některá komerční parkoviště v Praze 11 na P+R – město postupně vypovídá smlouvy více než 90 provozovatelům soukromých parkovišť. Konkrétní stavbu zcela nového parkoviště P+R Praha letos neplánuje.
Praha má podle výroční zprávy Technické správy komunikací 16 záchytných parkovišť P+R s kapacitou přes 3000 stání. Určena jsou primárně pro mimopražské řidiče, kteří zde zanechají svůj automobil a do centra Prahy jedou MHD.
Nejvytíženější parkoviště jsou na metru C, například na Chodově nebo v Letňanech. Cena za stání na parkovištích zapojených do systému MHD je 20 korun.