Praha dá 22 milionů korun na svou propagaci, chce nalákat turisty
19. února 2024 21:41
Hlavní město i nadále pokračuje v podpoře cestovního ruchu. Pražští radní na pondělním zasedání schválili 22 milionů korun pro Prague City Tourism na marketingové kampaně a propagaci výročí Franze Kafky a Roku české hudby.
„Praha za rok 2023 vybrala téměř 800 milionů korun na poplatcích za přenocování. Z této částky se memorandem s Asociací hotelů a restaurací zavázala investovat zpět do rozvoje cestovního ruchu v Praze až 130 milionů korun. Jsem moc rád, že jsme schválili část této investice ve výši 22 milionů korun na zajištění marketingových kampaní na podporu příjezdového cestovního ruchu. Jedná se o dlouhodobé a úspěšné kampaně, které mají smysl, jako například V Praze jako doma, Enjoy Respect Prague, Stay in Prague, Kafka a Rok české hudby a také na přípravu kampaní na rok 2025,“ řekl náměstek primátora Prahy pro oblast kultury Jiří Pospíšil.
Celkově budou finance sloužit na kampaně, které se úspěšně uskutečnily již v minulých letech, ale i kampaně, které reagují na aktuální dění v oblasti kulturního cestovního ruchu. Konkrétně se jedná například o kampaň „V Praze jako doma“, která je zaměřena na podporu domácího cestovního ruchu a jejím cílem je dlouhodobá podpora domácího cestovního ruchu a navýšení počtu domácích návštěvníků a turistů v Praze.
Dále budou finance sloužit na kampaň „Enjoy Respect Prague“, jež je zaměřena na edukaci přijíždějících turistů v souladu s kampaní Travel Enjoy Respect, nebo například kampaň „Prague“, která prezentuje novou image Prahy jako kultivované destinace.
Zároveň budou vyčleněny dva miliony korun na marketingovou kampaň zacílenou na domácí i zahraniční návštěvníky u příležitosti připomenutí 100. výročí úmrtí Franze Kafky a na akci Rok české hudby 2024, jež bude propagovat výročí 200 let od narození Bedřicha Smetany.
Hlavní město mimo jiné pokračuje v podpoře kongresového a eventového turismu v metropoli. V plánu má Praha vypsat zakázku na podporu kongresového turismu v době od července 2024 do června 2027. Vítězná společnost zajistí služby související s podporou a rozvojem kongresového turismu v Praze, zejména zajištění kampaní kandidatur, získání nových zájemců o kongresy a další podobné akce v metropoli a také shromáždí data a jejich analýzy na podporu tohoto typu turismu v hlavním městě.