dnes
Sobota - zatazeno
4°C
zítra
Neděle - prehanky-snih
3°C
pozítří
Pondělí - zatazeno
2°C
„Praha podle Hudečka“. Proti primátorovi vznikla další  antikampaň
Pražský primátor Tomáš Hudeček. Foto: archiv

„Praha podle Hudečka“. Proti primátorovi vznikla další antikampaň

Svaz provozovatelů venkovní reklamy (SPVR) spustil kampaň „Praha podle Hudečka“ namířenou proti primátorovi hlavního města Tomáši Hudečkovi (TOP 09). Reklamním firmám sdruženým ve svazu vadí Hudečkem prosazené stavební předpisy, které zakazují reklamu větší než šest metrů čtverečních. ČTK to řekl Richard Fuxa, předseda představenstva BigBoardu, který je členem svazu. Boj mezi primátorem a svazem se táhne už několik týdnů.

Firma před časem spustila kampaň „Pražane, i ty přicházíš o peníze", v níž kritizuje smlouvu mezi Prahou a reklamní firmou JCDecaux. Svaz rovněž přelepil předvolební plakáty TOP 09, strana se obrátila na soud.

Nové plakáty odkazují na internetovou stránku www.prahapodlehudecka.cz. Na ní svaz kritizuje pražské stavební předpisy. Podle sdružení přijde Praha o stamiliony korun, které jí z velkoplošných reklam plynou. Podle předpisů totiž nebudou moci vznikat nové, a až těm současným skončí platné stavební povolení, firmy budou muset obří reklamní poutače a plochy odstranit.

Hudeček s kritikou nesouhlasí, je prý založena na lživých údajích a je nedemokratickým zásahem do voleb. „Jedná se o další naprosto lživou kampaň. Nové předpisy zavádí například výškovou regulaci staveb podle okolní zástavby a neumožňují stavby věžáků, jak se billboardová lobby snaží namluvit občanům. Nařizují více zeleně a stromořadí v ulicích a pomáhají dostat Prahu na úroveň západních metropolí," sdělil ČTK primátor.

IPR mají za zbytečný superúřad

Na stránkách svaz rovněž kritizuje magistrátní Institut plánování a rozvoje (IPR), který nahradil Útvar rozvoje města. Označuje jej za „zbytečný superúřad". Boj mezi sdružením reklamních firem a primátorem se již dostal k soudu, který rozhoduje o návrhu předběžného opatření podaném TOP 09. Společnosti sdružené v SPVR totiž předminulý týden přelepily volební billboardy primátora Hudečka bílým papírem.

Podle nich postavila Hudečkova TOP 09 v Praze reklamní kostky větší než šest metrů čtverečních a navíc porušuje zákon. Podle Fuxy nemají například stavební povolení, posudek statika nebo povolení odboru dopravy. Hudeček výtky odmítl a strana se obrátila na soud.

V Praze se nedávno objevily desítky billboardů s nápisem „Pražane, i ty přicházíš o peníze" a odkazem na web www.okradenapraha.cz. Upozorňují na údajně nevýhodné smlouvy týkající se reklamy, které Praha v 90. letech uzavřela se společností JCDecaux.

Za iniciativou stojí firma BigBoard, která uvedla, že nové stavební předpisy francouzskou firmu zvýhodňují a zajišťují jí exkluzivitu. JCDecaux to odmítla.


Další články
Nahoru