dnes
Pátek - oblacno
13°C
zítra
Sobota - obcasny-dest
9°C
pozítří
Neděle - zatazeno
5°C
Praha podepíše memorandum s ŘSD o dostavbě úseku Pražského okruhu
Jeden z fungujících úseků Pražského okruhu. Foto: archiv

Praha podepíše memorandum s ŘSD o dostavbě úseku Pražského okruhu

Praha podepíše memorandum s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) o dostavbě úseku Pražského okruhu mezi dálnicí D1 a Běchovicemi označovaného jako 511. Rozhodli o tom dnes pražští zastupitelé. Memorandum má deklarovat společnou snahu dokončit tuto stavbu.

Schválení memoranda neznamená zahájení stavby. Kdy stavba části okruhu začne, není jasné. Součástí dohody je účast hlavního města na výkupu pozemků nutných pro stavbu.

„Stěžejním úsilím stran tohoto memoranda je snaha urychlit zahájení majetkoprávní přípravy stavby číslo 511, aby v důsledku došlo ke zkrácení doby nutné pro projednání a vydání stavebního povolení na stavbu," píše se v materiálu, který schválili zastupitelé.

Hlavní město na základě dokumentu bude samo vykupovat pozemky, které ŘSD bude při stavbě potřebovat. Podobné memorandum už Praha nedávno podepsala s ministerstvem dopravy.

„Starostové městských částí určitě potvrdí, že i kdyby se nestavěl tento typ stavby, tak nějaká komunikace se na pozemcích určitě bude muset stavět. Takže pozemky se budou určitě hodit, navíc mají samy svoji hodnotu," odpověděl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) v rozpravě na dotaz, co bude město s pozemky dělat, pokud by se úsek 511 opět odložil nebo vůbec nestavěl.

Ministerstvo životního prostředí nyní vypracovává posouzení úseku z hlediska dopadu na životní prostředí (EIA). Šestiměsíční lhůta pro posouzení běží od konce dubna, ministerstvo se ji ale bude snažit zkrátit. Získání kladného stanoviska je prvním z řady kroků nutných před zahájením výstavby.

Pokud jej úsek 511 získá, bude muset ještě získat územní a stavební rozhodnutí. Zároveň stát musí pro stavbu vykoupit pozemky. Pokud by vše šlo podle plánu, mohlo by se začít stavět v roce 2019.

Stavba prochází procesem posuzování vlivu na životní prostředí podruhé kvůli tomu, že ji stát loni vyřadil ze seznamu staveb, jejichž EIA měla být řešena ve zrychleném řízení.

Úsek 511 měří přes 12 kilometrů a jsou na něm plánovány čtyři mimoúrovňové křižovatky. Součástí stavby, která propojí dálnice D1 a D11, jsou i dva tunely.


Další články
Nahoru