dnes
Středa - jasno
25°C
zítra
Čtvrtek - jasno
27°C
pozítří
Pátek - prehanky-dest
24°C
Praha nechá prověřit zamýšlené změny u Barrandovského mostu
Barrandovský most pohledem od Hlubočep. Foto: Chmee2 / Wikimedia Commons CC BY-SA 3.0

Praha nechá prověřit zamýšlené změny u Barrandovského mostu

Praha by měla prověřit, rozpracovat a vyčíslit navržená opatření v okolí Barrandovského mostu, která bude nutné udělat v souvislosti s výstavbou Radlické radiály. Primátorova náměstka Adama Scheinherra (Praha Sobě) k tomu včera vyzval magistrátní dopravní výbor. Změny navrhli ve své studii odborníci z ČVUT. Mezi opatřeními je třeba přebudování nájezdových ramp či proměny křižovatek. Radiála má navazovat na Rozvadovskou spojku a napojovat se na vnitřní okruh v oblasti Barrandovského mostu.

Navržená opatření mají snížit dopad výstavby radiály, která na most přivede další automobily, a tak by mohl být zahlcen. Už nyní se na Barrandovském mostě často tvoří kolony.

První opatření jsou takzvaná měkká. „To jsou věci, které lze realizovat v krátkém čase," řekl Petr Kumpošt z ČVUT. Mezi nimi je například snížení nejvyšší povolené rychlosti ve směru k Jižní spojce ze současných 70 na 50 kilometrů v hodině. K tomu by se podle Kumpošta přistoupilo jen ve vybraných časech, ne po celý den.

Dalším měkkým opatřením je úprava značení a vedení jízdních pruhů od Zlíchovského tunelu k Barrandovskému mostu. Třetím je pak zvýšení počtu pruhů na rampě z ulice K Barrandovu.

Druhou skupinu tvoří takzvaná tvrdá opatření. Předpokládají stavební úpravy na křižovatce u sjezdu z mostu na Modřanskou ulici nebo dočasné uzavření rampy ze Strakonické ulice. Odborníci také navrhli výstavbu nového mostu na jih od Barrandovského a novou mimoúrovňovou křižovatku na východním břehu Vltavy. Stavební úpravy jsou navrženy i ve Zlíchovském tunelu.

Jednání výboru se zúčastnili také zástupci spolku Iniciativa za zlepšení Radlické radiály. Michal Procházka řekl, že některá navržená opatření jsou v rozporu s územním plánem. Milan Kostohryz zase uvedl, že odborníci, politici či úředníci dosud neřešili směr od Jižní spojky do tunelu Blanka. Navíc se podle něj veřejně nediskutuje, zda radiály vůbec stavět, neboť nežádoucím způsobem zahušťují dopravu v Praze.

Na zhruba 5,5 kilometru dlouhé radiále je naplánováno pět mimoúrovňových křižovatek a tři tunely, polovina trasy má vést pod zemí. Proti stavbě, která má podle odhadů vyjít na 14 miliard korun, dlouhodobě protestuje řada místních obyvatel a spolků. Bojí se zvýšení dopravy a zhoršení životního prostředí.


Úplné noční uzavření Letenského tunelu

Včera ve 13:37

Od dnešního dne do 27. dubna bude vždy v noci od 23 hodin do 5 hodin Letenský tunel z důvodu údržby technologie a mytí tunelu uzavřen.

V Chodovské ulici je omezena doprava

Včera ve 12:20

Od dnešního dne do 14. června bude plynárenská společnost provádět stavební úpravy páteřního plynovodu v Chodovské ulici.

Na parkovišti P+R v Letňanech plaťte za parkovné prostřednictvím aplikace Moje Praha

19. dubna 2019 ve 22:27

Řidičkám a řidičům, kteří využívají parkoviště P+R v Letňanech, se usnadní parkování, jelikož mohou od nynějška pro snadné a rychlé placení za parkovné využít mobilní aplikaci Moje Praha. Parkovné tak jde jednoduše zaplatit přímo z auta a díky aplikaci mít všechny údaje o parkování pod...

Omezení dopravy na nábřeží Kpt. Jaroše – Dukelských hrdinů

19. dubna 2019 v 07:10

Od 19. do 30. dubna budou v souvislosti s výměnou kolejových oblouků tramvajové trati na křižovatce nábřeží Kapitána Jaroše a ulice Dukelských hrdinů zavedena následující dopravní opatření.

Zavedení zón placeného stání, výstavba garážového stání. Praha 13 zve na veřejné projednání

17. dubna 2019 v 09:28

Veřejné projednání se koná ve středu 24. dubna od 17 hodin v obřadní síni radnice na Slunečním náměstí.

Další články
Nahoru