dnes
Čtvrtek - polojasno
14°C
zítra
Pátek - zatazeno
18°C
pozítří
Sobota - polojasno
19°C
Praha nabídla společně s dopravním podnikem developerům spolupráci na stavbě metra D
Plánovaná podoba interiéru stanice Libuš. Vizualizace: Metroprojekt

Praha nabídla společně s dopravním podnikem developerům spolupráci na stavbě metra D

Praha spolu s dopravním podnikem (DPP) nabídla developerům spolupráci na stavbě trasy metra D z Pankráce do Písnice. Z nich vybere partnera, s kterým vytvoří společný podnik. Partnera chce DPP najít do letošního 30. června. Novinářům to řekl generální ředitel DPP Martin Gillar. Společný podnik se soukromníky má pomoci při rozvoji okolí stanic i při výkupu problematických pozemků. Metro D má ulevit přetížené trase C a má spojit centrum se sídlišti na jihu města.

„Sdělili jsme jim (developerům), že jsme připraveni jednat o založení podniku, který by vykoupil nutné pozemky. Představili jsme jim záměr a budeme čekat, zda se někdo přihlásí a bude mít zájem," řekl Gillar.

Zřízení nového podniku společného s developerem má usnadnit výkup chybějících pozemků. Firma nebude svázána předpisy, které městu a DPP zakazují vykupovat pozemky za vyšší než odhadní cenu. Pokud bude založena, bude řešit všechny plánované stanice – nebudou rozděleny mezi různé developery.

Většinu akcií ve společném podniku by drželi developeři. Pozemky by byly ve vlastnictví společnosti a DPP bude mít od začátku smlouvy nastaveny tak, aby nehrozilo, že by vznikly spory a stanice byly případně zavřeny. Při výstavbě bude dopravce řešit vše v podzemí, nová firma s developery pak vše od výstupů nahoru.

Developerům bylo rovněž předloženo rozdělení stavby metra na tři části. První je část na povrchu, tedy výstupy, cesty pro pěší nebo autobusové terminály. Druhou tvoří tunely, technologie a bezpečnostní zařízení a poslední částí jsou vlaky, které budou na trase jezdit. Výběr společníka z řad developerů se uskuteční takzvanou tržní konzultací, nepůjde o klasické výběrové řízení.

První etapa stavby metra D mezi Pankrácí a Novými Dvory by mohla začít v roce 2019 a být dokončena do roku 2023, uvedl v pondělí primátorčin náměstek Petr Dolínek. Praha chce zahájit v září 2018 geologický průzkum.

Letos v listopadu by měla být vypsána soutěž, v níž najde firmu, která průzkum provede. Město také vypracovalo harmonogram stavby a rozdělilo ji do etap.

Metro D spojí centrum s jižní částí města. Nejprve se začne stavět úsek z Pankráce do Písnice. V další fázi pak zbylé dvě stanice Náměstí Bratří Synků a Náměstí Míru. Metro D vyjde podle odhadů na 50 miliard korun. Jezdit v něm budou automatizované soupravy bez řidiče. Nedávno otevřené stanice metra A do Motola vyšly na téměř 20 miliard korun.


Praha 2: Omezení parkování v modré zóně

Včera v 08:44

Z důvodu rekonstrukce tramvajové tratě ve Vinohradské ulici budou do 12. července vypnuty v rezidentních modrých zónách virtuální parkovací hodiny v těchto ulicích: Polská, Na Smetance, Mánesova, Anny Letenské, Balbínova, Italská, Římská, Blanická, Budečská, Třebízského, Sázavská, Slezská,...

Parkovací zóny v Praze 13? Odpoví průzkum mínění obyvatel

17. března 2019 v 06:28

V období od 18. března do 30. dubna bude v Praze 13 probíhat průzkum, jak obyvatelé pohlížejí na případné zavedení parkovacích zón.

Uzavření Bubenečského tunelu na víkend

15. března 2019 ve 14:53

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie tunelů bude Bubenečský tunel od soboty 16. března od 23 hodin do neděle 17. března do 5 hodin uzavřen.

U Vršovického hřbitova bude uzavřen podjezd pod železniční tratí

14. března 2019 v 15:37

Od 17. do 22. března bude vždy v noci, a to od 21 do 5 hodin, uzavřen podjezd pod železniční tratí na ulici U Vršovického hřbitova. Důvodem je pokračující rekonstrukce železničního mostu v rámci optimalizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha hl. nádraží.

Během víkendu nepojedou tramvaje v úseku Ohrada – Palmovka

13. března 2019 v 08:38

Od soboty 16. března od 7 hodin do neděle 17. března do 18 hodin bude obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Ohrada – Palmovka.

Další články
Nahoru