dnes
Sobota - jasno
33°C
zítra
Neděle - jasno
33°C
pozítří
Pondělí - skorojasno
33°C
Praha nabídla společně s dopravním podnikem developerům spolupráci na stavbě metra D
Plánovaná podoba interiéru stanice Libuš. Vizualizace: Metroprojekt

Praha nabídla společně s dopravním podnikem developerům spolupráci na stavbě metra D

Praha spolu s dopravním podnikem (DPP) nabídla developerům spolupráci na stavbě trasy metra D z Pankráce do Písnice. Z nich vybere partnera, s kterým vytvoří společný podnik. Partnera chce DPP najít do letošního 30. června. Novinářům to řekl generální ředitel DPP Martin Gillar. Společný podnik se soukromníky má pomoci při rozvoji okolí stanic i při výkupu problematických pozemků. Metro D má ulevit přetížené trase C a má spojit centrum se sídlišti na jihu města.

„Sdělili jsme jim (developerům), že jsme připraveni jednat o založení podniku, který by vykoupil nutné pozemky. Představili jsme jim záměr a budeme čekat, zda se někdo přihlásí a bude mít zájem," řekl Gillar.

Zřízení nového podniku společného s developerem má usnadnit výkup chybějících pozemků. Firma nebude svázána předpisy, které městu a DPP zakazují vykupovat pozemky za vyšší než odhadní cenu. Pokud bude založena, bude řešit všechny plánované stanice – nebudou rozděleny mezi různé developery.

Většinu akcií ve společném podniku by drželi developeři. Pozemky by byly ve vlastnictví společnosti a DPP bude mít od začátku smlouvy nastaveny tak, aby nehrozilo, že by vznikly spory a stanice byly případně zavřeny. Při výstavbě bude dopravce řešit vše v podzemí, nová firma s developery pak vše od výstupů nahoru.

Developerům bylo rovněž předloženo rozdělení stavby metra na tři části. První je část na povrchu, tedy výstupy, cesty pro pěší nebo autobusové terminály. Druhou tvoří tunely, technologie a bezpečnostní zařízení a poslední částí jsou vlaky, které budou na trase jezdit. Výběr společníka z řad developerů se uskuteční takzvanou tržní konzultací, nepůjde o klasické výběrové řízení.

První etapa stavby metra D mezi Pankrácí a Novými Dvory by mohla začít v roce 2019 a být dokončena do roku 2023, uvedl v pondělí primátorčin náměstek Petr Dolínek. Praha chce zahájit v září 2018 geologický průzkum.

Letos v listopadu by měla být vypsána soutěž, v níž najde firmu, která průzkum provede. Město také vypracovalo harmonogram stavby a rozdělilo ji do etap.

Metro D spojí centrum s jižní částí města. Nejprve se začne stavět úsek z Pankráce do Písnice. V další fázi pak zbylé dvě stanice Náměstí Bratří Synků a Náměstí Míru. Metro D vyjde podle odhadů na 50 miliard korun. Jezdit v něm budou automatizované soupravy bez řidiče. Nedávno otevřené stanice metra A do Motola vyšly na téměř 20 miliard korun.


DPP dnes vrátí do provozu opravený trolejbus z Palmovky do Letňan

16. srpna 2018 v 11:11

Pražský dopravní podnik dnes vrátí do provozu opravený trolejbus z Palmovky do Letňan. Trolejbus byl mimo provoz od 14. srpna kvůli rozbitému sklu. Zkušební provoz trolejbusu začal loni a jezdil denně přibližně od 09 do 18:30 v intervalu 60 minut. Na trolejbusovou trasu vyjel vůz Škoda 30Tr...

Pravidelná údržba uzavře tunelový komplex Blanka

15. srpna 2018 v 18:01

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie tunelů bude probíhat úplná noční uzavírka tunelového komplexu blanka od 15. srpna od 23 hodin do 16. srpna do 5 hodin.

Otakarova – Albertov: Během víkendu nepojedou tramvaje

14. srpna 2018 v 08:59

V sobotu 18. srpna a v neděli 19. srpna, vždy od 8:30 hodin do 17:30 hodin bude přerušen provoz tramvají v úseku Otakarova – Albertov, pouze v uvedeném směru.

Omezení provozu na Libušské

10. srpna 2018 v 10:03

Od 13. do 19. srpna bude omezen provoz na komunikaci Libušská v Praze 12 u čísla 339/146 – naproti zastávce autobusu MHD Libušská sokolovna. 

Další články
Nahoru