Dnes Sobota - zatazeno 4°C
Zítra Neděle - snih 1°C
Sobota 27. 11. 2021
Svátek má Xenie
Koronavirus
Aktuální informace o epidemii.
Praha má výsledky geotechnického průzkumu pro vnitřní silniční okruh
Součástí Městského okruhu je i tunel Blanka. Foto: archiv

Praha má výsledky geotechnického průzkumu pro vnitřní silniční okruh

Praha má výsledky geotechnického průzkumu pro zbývající část Městského okruhu mezi Pelc-Tyrolkou a Štěrboholy, který v posledním více než roce prováděly firmy SG Geotechnika a Pudis. Průzkum doporučil v další přípravě stavby vyhloubit na trase tři průzkumné štoly, řekl včera na jednání dopravního výboru magistrátu Jiří Rout z firmy SG Geotechnika. Město podle náměstka Adama Scheinherra (Praha Sobě) průzkumem získalo dost informací a v polovině příštího roku chce požádat o územní rozhodnutí.

V Praze zbývá dokončit část vnitřního okruhu mezi vyústěním tunelu Blanka v Pelc-Tyrolce a Štěrboholy včetně Libeňské spojky, která okruh napojí na D8. Vedení města nechalo předloni přepracovat původní projekt a proti dřívějšímu plánu na 4,2 kilometru tunelů nyní počítá s tím, že zahloubeno bude 8,5 kilometru úseku.

Ten má celkem měřit asi 10,3 kilometru. Scheinherr řekl, že magistrát zažádal o všechna potřebná stanoviska, která by chtěl získat do poloviny příštího roku a poté požádat o územní rozhodnutí.

Geotechnický průzkum se uskutečnil s pomocí 92 vrtů v hloubce tři až 68 metrů a hodnotil geologické podloží stavby a také stav spodních vod. Výsledky průzkumu poslouží k tomu, aby projektanti konstrukci navrhli po statické stránce správně a s co nejmenším vlivem na okolní prostředí, například domy nad tunely.

Při další přípravě stavby město naváže podrobnějším průzkumem, který by se měl podle doporučení průzkumníků uskutečnit dalším monitoringem z povrchu a také vyhloubením tří průzkumných štol.

Rout uvedl, že první z nich by měla vést pod Bílou skálou, další v trase budoucího Jarovského tunelu a třetí v části plánovaného tunelu v Malešicích. Vyhloubení štol je pode něj v komplikovaných pražských podmínkách nutné. „Je potřeba vidět ten masiv, jak se říká, naživo," řekl.

Dodal, že město by mělo s pracemi začít co nejdříve, i když bude podrobnější průzkum nutný až při přípravě dokumentace pro stavební povolení. „Často se stává, že termíny na odevzdání zpráv průzkumníků a projektantů se velmi blíží, což pak samozřejmě neumožňuje v plné výši zohlednit zjištěné skutečnosti," řekl Rout.

Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem na Prahu 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou k Barrandovskému mostu a dále po Jižní spojce.

Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. Uvnitř okruhu žije zhruba půl milionu obyvatel. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.


Autor: ČTK

Končí stavební práce na Horoměřické

13. listopadu 2021 v 08:53

Technická správa komunikací (TSK) ukončí stavební práce v Horoměřické ulici a s tím spojená dopravní omezení již 17. listopadu 2021, tedy o dva týdny dříve oproti původnímu plánu.

Další články
Nahoru