Dnes Úterý - oblacno 16°C
Zítra Středa - polojasno 15°C
Úterý 20. 4. 2021
Svátek má Marcela
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Praha má po půl století novou halu pro opravy tramvají
Interiér nové haly na opravu tramvají. Foto: Daniel Šabík / DPP

Praha má po půl století novou halu pro opravy tramvají

V areálu Ústředních dílen v Hostivaři uvedl včera pražský dopravní podnik (DPP) do zkušebního provozu novou opravárenskou halu pro tramvaje. Je to po 52 letech první nová samostatná servisní hala. Navazuje na projekt velkokapacitního odstavného kolejiště, které zde byl zprovozněn před rokem.

Zatím poslední samostatné servisní haly pro tramvaje DPP zprovoznil právě v areálu Hostivař v lednu 1968. Od té doby žádný samostatný nový objekt nepřibyl. Buď se stávající haly rekonstruovaly, nebo podnik zrealizoval přístavby už k existujícím budovám.

Nová hala má dvě koleje a celkovou kapacitu na čtyři článkové tramvaje. Bude sloužit pro běžnou i těžkou údržbu vozů. Zajímavostí je, že celá hala je založena na pilotách kvůli vysoké hladině spodní vody. V minulosti totiž v místech Ústředních dílen DPP v Hostivaři bývala rybníkářská oblast. Celkové investiční náklady včetně kompletního technologického vybavení činí 96 milionů korun.

Nová hala je vybavena portálovými, a nově také mostovými jeřáby, zvedáky, servisními lávkami i kanály, které umožňují zvednout a opravovat de facto libovolný typ tramvaje současně shora i zdola. Takové vybavení je potřebné, neboť nízkopodlažní tramvaje mají nemalé množství technických zařízení umístěných na střeše.

„Novou opravárenskou halu u odstavného kolejiště budou následovat další připravované záměry. Zejména rozvoj tramvajových tratí, metro D, lanovku mezi Prahou 6 a Prahou 8, nebo novou vozovnu Hloubětín počítáme mezi strategické infrastrukturní projekty, které budou pro nás prioritou i přes dopady pandemie covid-19,“ náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Původně měla být hala zprovozněna již na začátku letošního roku, ale vzhledem ke komplikovaným místním geologickým podmínkám, které se ukázaly až po skrývce zeminy, byl DPP nucen použít časově náročnější způsob založení stavby.

„Než vybudujeme novou vozovnu v Hloubětíně, tato hala nám společně s velkokapacitním kolejištěm výrazně pomůže zvládat běžnou údržbu tramvají,“ podotkl předseda představenstva a generální ředitel DPP Petr Witowski.

Pro novou vozovnu Hloubětín má DPP všechna pravomocná povolení na všechny etapy a v současnosti vybírá zhotovitele té první. Ve druhé polovině letošních letních prázdnin by mohla v Hloubětíně začít realizace první etapy, výstavby energocentra.


Noční provoz v Těšnovském tunelu bude omezen

Dnes v 10:03

Od 26. dubna do 27. dubna v noci od 23 do 5 hodin bude uzavřen tubus VODA ( směr centrum) a druhý tubus bude obousměrný.

Zlíchovský tunel bude v noci uzavírán

Včera v 10:11

Od 19. dubna do 20. dubna v noci od 23 do 5 hodin bude uzavřen západní tubus A (směr Barrandovský most) a druhý tubus bude jednosměrný v původním směru.

Letenský tunel bude tři noci uzavřen

17. dubna 2021 v 09:39

Z důvodu pravidelné údržby technologie bude Letenský tunel od 20. dubna do 23. dubna vždy od 23 do 5 hodin uzavřen.

Pokračuje rekonstrukce Štěrboholské spojky

16. dubna 2021 ve 21:44

Technická správa komunikací zahájí v sobotu 24. dubna další etapu rekonstrukce Štěrboholské spojky, jedné z radiál Městského okruhu na východě Prahy.

Sezonní vlaky z Prahy do středních Čech vyjedou v sobotu

15. dubna 2021 ve 12:07

V sobotu 17. dubna vyjedou po delší zimní přestávce opět sezonní víkendové rekreační vlaky PID dopravců České dráhy a KŽC Doprava, které spojují metropoli s turisticky atraktivními lokalitami středních Čech i sousedních krajů. 

Další články
Nahoru