dnes
Pátek - jasno
17°C
zítra
Sobota - obcasny-dest
16°C
pozítří
Neděle - obcasny-dest
17°C
Praha má po půl století novou halu pro opravy tramvají
Interiér nové haly na opravu tramvají. Foto: Daniel Šabík / DPP

Praha má po půl století novou halu pro opravy tramvají

V areálu Ústředních dílen v Hostivaři uvedl včera pražský dopravní podnik (DPP) do zkušebního provozu novou opravárenskou halu pro tramvaje. Je to po 52 letech první nová samostatná servisní hala. Navazuje na projekt velkokapacitního odstavného kolejiště, které zde byl zprovozněn před rokem.

Zatím poslední samostatné servisní haly pro tramvaje DPP zprovoznil právě v areálu Hostivař v lednu 1968. Od té doby žádný samostatný nový objekt nepřibyl. Buď se stávající haly rekonstruovaly, nebo podnik zrealizoval přístavby už k existujícím budovám.

Nová hala má dvě koleje a celkovou kapacitu na čtyři článkové tramvaje. Bude sloužit pro běžnou i těžkou údržbu vozů. Zajímavostí je, že celá hala je založena na pilotách kvůli vysoké hladině spodní vody. V minulosti totiž v místech Ústředních dílen DPP v Hostivaři bývala rybníkářská oblast. Celkové investiční náklady včetně kompletního technologického vybavení činí 96 milionů korun.

Nová hala je vybavena portálovými, a nově také mostovými jeřáby, zvedáky, servisními lávkami i kanály, které umožňují zvednout a opravovat de facto libovolný typ tramvaje současně shora i zdola. Takové vybavení je potřebné, neboť nízkopodlažní tramvaje mají nemalé množství technických zařízení umístěných na střeše.

„Novou opravárenskou halu u odstavného kolejiště budou následovat další připravované záměry. Zejména rozvoj tramvajových tratí, metro D, lanovku mezi Prahou 6 a Prahou 8, nebo novou vozovnu Hloubětín počítáme mezi strategické infrastrukturní projekty, které budou pro nás prioritou i přes dopady pandemie covid-19,“ náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Původně měla být hala zprovozněna již na začátku letošního roku, ale vzhledem ke komplikovaným místním geologickým podmínkám, které se ukázaly až po skrývce zeminy, byl DPP nucen použít časově náročnější způsob založení stavby.

„Než vybudujeme novou vozovnu v Hloubětíně, tato hala nám společně s velkokapacitním kolejištěm výrazně pomůže zvládat běžnou údržbu tramvají,“ podotkl předseda představenstva a generální ředitel DPP Petr Witowski.

Pro novou vozovnu Hloubětín má DPP všechna pravomocná povolení na všechny etapy a v současnosti vybírá zhotovitele té první. Ve druhé polovině letošních letních prázdnin by mohla v Hloubětíně začít realizace první etapy, výstavby energocentra.


Dopravní omezení v Nádražní ulici

Dnes v 09:58

Od 1. června do konce října bude v souvislosti s rekonstrukcí tramvajové tratě uzavřena Nádražní ulice v úseku Moulíkova – Křížová.   

Osm nocí bude jednosměrně uzavřen tunel Mrázovka

22. května 2020 v 09:48

Od pondělí 25. května projde tunel Mrázovka údržbou, celkem 8 nocí bude uzavřen.

FlixBus obnoví provoz dalších vnitrostátních linek

21. května 2020 v 11:30

Autobusový dopravce FlixBus obnoví provoz na dalších dvou vnitrostátních linkách. Od pátku 22. května začne jezdit z Prahy do Českého Krumlova střídavě přes zastávky Písek a České Budějovice nebo Benešov, Tábor a Třeboň.

Další články
Nahoru