Praha má po půl století novou halu pro opravy tramvají
15. května 2020 07:34
Zatím poslední samostatné servisní haly pro tramvaje DPP zprovoznil právě v areálu Hostivař v lednu 1968. Od té doby žádný samostatný nový objekt nepřibyl. Buď se stávající haly rekonstruovaly, nebo podnik zrealizoval přístavby už k existujícím budovám.
Nová hala má dvě koleje a celkovou kapacitu na čtyři článkové tramvaje. Bude sloužit pro běžnou i těžkou údržbu vozů. Zajímavostí je, že celá hala je založena na pilotách kvůli vysoké hladině spodní vody. V minulosti totiž v místech Ústředních dílen DPP v Hostivaři bývala rybníkářská oblast. Celkové investiční náklady včetně kompletního technologického vybavení činí 96 milionů korun.
Nová hala je vybavena portálovými, a nově také mostovými jeřáby, zvedáky, servisními lávkami i kanály, které umožňují zvednout a opravovat de facto libovolný typ tramvaje současně shora i zdola. Takové vybavení je potřebné, neboť nízkopodlažní tramvaje mají nemalé množství technických zařízení umístěných na střeše.
„Novou opravárenskou halu u odstavného kolejiště budou následovat další připravované záměry. Zejména rozvoj tramvajových tratí, metro D, lanovku mezi Prahou 6 a Prahou 8, nebo novou vozovnu Hloubětín počítáme mezi strategické infrastrukturní projekty, které budou pro nás prioritou i přes dopady pandemie covid-19,“ náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP Adam Scheinherr (Praha Sobě).
„Než vybudujeme novou vozovnu v Hloubětíně, tato hala nám společně s velkokapacitním kolejištěm výrazně pomůže zvládat běžnou údržbu tramvají,“ podotkl předseda představenstva a generální ředitel DPP Petr Witowski.
Pro novou vozovnu Hloubětín má DPP všechna pravomocná povolení na všechny etapy a v současnosti vybírá zhotovitele té první. Ve druhé polovině letošních letních prázdnin by mohla v Hloubětíně začít realizace první etapy, výstavby energocentra.