dnes
Pondělí - zatazeno
6°C
zítra
Úterý - zatazeno
7°C
pozítří
Středa - polojasno
4°C
Praha má novou cyklotrasu. Propojuje Karlov a Nusle
Nová cyklotrasa je tři čtvrtě kilometru dlouhá. Foto: Tomáš Cach / www.auto-mat.cz

Praha má novou cyklotrasu. Propojuje Karlov a Nusle

V metropoli vznikla nová cyklotrasa. Vede přes park na Folimance a vytváří tak dosud chybějící spojení Karlova a Nuslí. Tři čtvrtě kilometru dlouhá trasa umožní cyklistům pohodlně vystoupat od Botiče k Nuselskému mostu, kde mohou pokračovat směrem na Vinohrady, nebo po mostě na Pankrác.

„Cyklotrasa přes Folimanku je potřebná a je skvělé, že ji město na podnět občanů vytvořilo. Lidé na kolech tudy jezdili i dříve, ale odporovalo to dopravním předpisům. Bohužel jde o výjimečný úspěch. Na řešení čekají v Praze desítky míst, přitom realizace v podobném rozsahu vzniknou letos asi jen tři nebo čtyři,“ říká Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat.

Trasa vznikla v parku Folimanka na širokém chodníku, po němž se pohybují také chodci. Informační tabule před vjezdem proto nabádají cyklisty k ohleduplnosti. Na Vinohradech navazuje na cyklostezku ulice Lublaňská, u které se dlouhodobě připravují podmínky pro obousměrnou jízdu cyklistů.

Soutěž cykloopatření pro Prahu

Požadavek na cyklostezku vznášela Komise pro cyklistickou dopravu již od roku 2008. Loni ji navrhla účastnice kampaně Do práce na kole Tereza Kučerová a vyhrála se svým nápadem první cenu v soutěži „Cykloopatření pro Prahu“. Auto*Mat návrh trasy probíral na jednání se zástupci druhé městské části na jaře minulého roku, k realizaci ale došlo až teď.

Anketa

Je tempo vzniku nových cyklostezek a cyklotras v Praze uspokojivé?

18%
(18%)
82%
(82%)
„Letos bude součásti kampaně Do práce na kole soutěž o největší dopravní absurditu,“ říká Vratislav Filler z Auto*Matu. „Na magistrátu leží více než stovka podnětů k dalšímu doplnění cyklistické infrastruktury a ke zvýšení bezpečnosti dopravy. Často jde o věci staré řadu let. Realizace se ale zastavila, a tak nemá smysl ani soutěžit o nejlepší uskutečněné opatření. Magistrát už delší dobu chodci ani cyklisté příliš nezajímají,“ kritizuje Vratislav Filler.

Krátkozraká politika

Podle něj se stala opatření pro cyklistickou dopravu jednou z obětí úsporných opatření. „Je to velmi krátkozraká politika. Zatímco tunel Blanka stojí desítky miliard, cyklistické stezky, trasy nebo obousměrky je možné stavět za desítky až stovky tisíc. Jízdní kola přitom zásadně zvyšují kvalitu života ve městě, jak dokládají příklady Vídně, Amsterdamu nebo Kodaně,“ doplnil Filler.

Účastníci letošního ročníku kampaně Do práce na kole se mohou registrovat už jen do konce dubna. Firemní týmy i jednotlivci pak budou během května sbírat zelené kilometry a soutěžit o pravidelnost své dojížďky na bicyklu. Nové týmy přibyly i během dneška. Lidé z Auto*Matu je registrovali přímo v parku Folimanka v rámci otevření nové cyklostezky.


Autor: Renata Rákosová
Další články
Nahoru