
Praha kvůli ÚOHS připravila návrh úprav nařízení o regulaci reklamy
24. ledna 2024 19:24
Kritizované nařízení od října 2021 rozšířilo dosavadní regulaci v památkové rezervaci o další dvě pásma, první ve čtvrtích okolo rezervace a druhé sahající na jihu na Nové Dvory, na severu do Troji, na východě do Malešic a na západě do Motola.
Ve všech pásmech platí zákaz reklamních plachet. Jejich provozovatelé úpravu napadli u antimonopolního úřadu. Ten zatím ve věci nerozhodl, podle zástupců města však má k vyhlášce výhrady.
Vedení města po diskusích rozhodlo o rozšíření posledního pásma na celý zbytek metropole, s čímž počítá nyní připomínkovaný návrh. Úpravy mají vyhovět požadavkům ÚOHS.
Umisťování reklamních plachet bude v největším pásmu opět povoleno, a to za předpokladu, že nebudou nasvíceny a budou umístěny na štítech budov bez oken obytných místností. Novela by podle návrhu měla v případě schválení radními města začít platit od letošního 1. července.
Kromě toho také magistrát podle loňských vyjádření chystá pravidla pro regulaci menších reklamních plakátů v památkové rezervaci, která mají nastavit jejich velikost, podobu a také lokality, kde se budou nacházet.
To kritizovala reklamní firma JCDecaux, šéf pražské organizace ANO Ondřej Prokop nebo prezident Svazu provozovatelů venkovní reklamy (SPVR) Marek Pavlas, podle kterých návrh favorizoval jednu firmu, což radní města Adam Zábranský (Piráti) odmítl.