
Praha investuje 22 milionů do kampaní, kterými chce zaujmout bonitní cestovatele
11. března 2025 08:35
Kampaně začnou již v březnu a potrvají do prosince, k cestě do Prahy mají motivovat turisty mimo jiné ze vzdálených cílových trhů v rámci platformy Touchpoint, kde je Praha prezentována jako kultivovaná turistická destinace, jako město vzdělanosti, výzkumu a vědy. Kampaně začnou v březnu a potrvají do prosince, zajistí je městská firma Prague City Tourism (PCT).
Kampaně také podporují kongresový turismus a projekty, které mají výrazný potenciál rozvoje v oblasti příjezdového cestovního ruchu a podporují také Pražský audiovizuální nadační fond.
„Kampaně jsou určeny na propagaci Prahy jako kultivované turistické destinace. Věřím, že podpoří naše úsilí o zvýšení atraktivity města a posílení konkurenceschopnosti na globálním trhu cestovního ruchu,“ řekl náměstek pro kulturu, cestovní ruch, péči o památky, národnostní menšiny, výstavnictví a animal welfare Jiří Pospíšil (TOP 09).
V oblasti cestovního ruchu se podle něj do budoucna počítá s navýšením poplatku z pobytu. Ten byl z původních 21 korun již dříve navýšen na současných 50 korun za osobu a noc, z nichž plyne polovina zpět do podpory cestovního ruchu.
Zájmem hlavního města je navýšení poplatku na úroveň až 100 korun (osoba/den), což podle Pospíšila kopíruje současný trend u ostatních srovnatelných evropských metropolí v oblasti kultivace cestovního ruchu. Pro další navyšování by se musel změnit zákon o místních poplatcích.