Dnes Čtvrtek - skorojasno 6°C
Zítra Pátek - oblacno 3°C
Čtvrtek 22. 4. 2021
Svátek má Evženie
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Praha chce zachovat zákaz průjezdu částí Smetanova nábřeží i v roce 2021
Na Smetanově nábřeží se letos na jaře mezi tramvajovou zastávkou a chodníkem objevily židle a stolky, do té doby místem jezdila auta. Foto: JP

Praha chce zachovat zákaz průjezdu částí Smetanova nábřeží i v roce 2021

Zákaz průjezdu aut částí Smetanova nábřeží, který platí od letošního května, chce současné vedení Prahy zachovat i v roce 2021 a už o něj požádalo příslušné orgány. Podle náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra (Praha Sobě) se ukázalo jako přínosné pro všechny druhy dopravy, zrychlilo MHD a pomohlo i řidičům, navíc ubylo nehod. Opatření v minulosti vyvolalo kritiku opozičních ODS a ANO nebo Prahy 1.

„Ze zrušení levého odbočení nejvíce těží lidé v tramvajích. Automobily totiž odbočováním na Smetanovo nábřeží neblokují protijedoucí tramvaje směrem z Národní. V průměru jen na této křižovatce každý spoj ušetří 30 sekund času. Plynulý průjezd křižovatkou má dopad i na celkovou stabilitu MHD nejen v centru, ale i dalších částech Prahy, kde tyto linky jezdí,“ uvedl náměstek.

Změna podle něj pomohla i řidičům, automobily křižovatkou projíždějí rychleji. „Každý řidič díky zrušení levého odbočení z mostu Legií ušetří na křižovatce v průměru 5 sekund. Křižovatka je oproti loňsku o 11 procent méně zatížená a z 10 nehod v roce 2019 jsou 3 v roce 2020. Zrušení levého odbočení má také pozitivní vliv na kapacitu křižovatky. Celkově ji zvyšuje a může tam projet více aut plynuleji,“ sdělil.

Prodloužení opatření bylo projednáno se všemi koaličními partnery. „Jsme rádi, že jsme mohli dát politiku stranou a pobavili se věcně bez emocí nad fakty a reálnými přínosy. Připomínky k vlivům na automobilovou dopravu jsme rádi zodpověděli a vyjasnili si je. Budeme pokračovat v opatření, které pomáhá všem Pražanům při pohybu městem. Děláme to pro chodce, lidi v MHD i řidiče,“ řekl předseda zastupitelského klubu hnutí Praha Sobě Jan Čižinský.

Náměstek pro dopravu Adam Scheinherr se také sešel se zástupci radnice Prahy 1 a informoval je o pokračování dopravního režimu. Právě z první městské části na jaře zaznívala kritika, že se ní nebyla změna projednána.

„O uzavírání jednoho směru nábřeží jsme se dozvěděli až z tisku. O myšlence jsme sice slyšeli, ale očekávali, že bude příslušné opatření vyvěšeno na úřední desce a bude s městskou částí projednáno. Pod heslo podpora podnikání a veřejného prostoru se tak schoval jen naschvál magistrátu,“ uvedl tehdy radní Prahy 1 pro dopravu Richard Bureš.

„Místním jsme vyšli vstříc a umožnili jim vjezd z Národní na Masarykovo nábřeží. To bylo několik let zakázané,“ uzavřel Scheinherr. Za současný dopravní režim na Smetanově nábřeží se postavila také děkanka FAMU Andrea Slováková, která 16. prosince poslala dopis s vyjádřením podpory.

Město plánuje úpravy tramvajové infrastruktury

Tramvaje jedoucí od Tančícího domu stojí na zastávce Národní divadlo na začátku Smetanova nábřeží vedle křižovatky u mostu Legií. Soupravy jedoucí v opačném směru mají zastávku s názvem Národní divadlo až před Žofínem.

Jedná se o tom, že sem by se k Žofínu přesunula zmiňovaná zastávka z nábřeží, takže by tramvaje z obou směrů stály na stejném úrovni. Pár stovek metrů odtud by ve směru od Národního divadla vznikla nová zastávka Karlovy lázně. Ta sice existuje, ale jen ve směru od Staroměstské k divadlu.

Těmito úpravami by také došlo k odstranění duplicitních stání pro tramvaje linek 18 a 2, které jedou od stanice metra Národní třída. V ulici Národní, krátce před mostem Legií stojí na zastávce Národní třída. Pak zahnou doprava na Smetanovo nábřeží a stojí na zastávce Národní divadlo. Ujedou přitom sotva sto metrů.

Jedná se také o úpravách již stojících zastávek. Rozšíření by se měly dočkat nástupní můstky na zastávkách u stanic metra Staroměstská a Malostranská. Jsou příliš úzké, takže když je špička, cestující mají problém se na ostrůvek vejít a vstupují do vozovky.

Proměny by se měla dočkat i tramvajová zastávka Újezd pro soupravy jedoucí od mostu. Cestující vystupující z tramvaje zde vstupují přímo do vozovky.

Souběžně s úpravami zastávek bude omezena tranzitní doprava v Karmelitské ulici na Malé Straně. Projíždět touto oblastí budou moci jen rezidenti a auta se souhlasem magistrátu.


Noční provoz v Těšnovském tunelu bude omezen

20. dubna 2021 v 10:03

Od 26. dubna do 27. dubna v noci od 23 do 5 hodin bude uzavřen tubus VODA ( směr centrum) a druhý tubus bude obousměrný.

Zlíchovský tunel bude v noci uzavírán

19. dubna 2021 v 10:11

Od 19. dubna do 20. dubna v noci od 23 do 5 hodin bude uzavřen západní tubus A (směr Barrandovský most) a druhý tubus bude jednosměrný v původním směru.

Letenský tunel bude tři noci uzavřen

17. dubna 2021 v 09:39

Z důvodu pravidelné údržby technologie bude Letenský tunel od 20. dubna do 23. dubna vždy od 23 do 5 hodin uzavřen.

Pokračuje rekonstrukce Štěrboholské spojky

16. dubna 2021 ve 21:44

Technická správa komunikací zahájí v sobotu 24. dubna další etapu rekonstrukce Štěrboholské spojky, jedné z radiál Městského okruhu na východě Prahy.

Sezonní vlaky z Prahy do středních Čech vyjedou v sobotu

15. dubna 2021 ve 12:07

V sobotu 17. dubna vyjedou po delší zimní přestávce opět sezonní víkendové rekreační vlaky PID dopravců České dráhy a KŽC Doprava, které spojují metropoli s turisticky atraktivními lokalitami středních Čech i sousedních krajů. 

Další články
Nahoru