Dnes Středa - skorojasno 11°C
Zítra Čtvrtek - oblacno 11°C
Středa 31. 5. 2023
Svátek má Kamila
Newsletter Pražský patriot
Pro odběr ranního přehledu článků za posledních 24 hodin se přihlaste zde.
Praha chce v létě cílit na cestovatele 35+ a rodiny s dětmi
Turistky v Praze. Foto: Karel Netolický

Praha chce v létě cílit na cestovatele 35+ a rodiny s dětmi

Městská společnost Prague City Tourism (PCT) spouští letní marketingové kampaně. Metropole na ně vyčlenila 15,4 milionu korun. Již podruhé je město financuje z výběru poplatku z pobytu, který platí turisté v rámci svého ubytování. Kampaně Enjoy Respect Prague a Stay in Prague cílí primárně na zahraniční publikum, individuální cestovatele 35+ nebo rodiny s dětmi. Informovala o tom mluvčí PCT Klára Janderová.

Domácí cestovní ruch, který je poslední dva roky v metropoli na vzestupu, podpoří kampaň V Praze jako doma. Domácí turisté podle aktuálních dat tvoří čtvrtinu všech návštěvníků metropole, která minulý rok patřila k nejoblíbenějším domácím destinacím, kam Češi mířili.

„Letní sezóna patří z pohledu cestovního ruchu k nejsilnějším obdobím v roce. Díky nově spuštěným marketingovým kampaním přivítáme v Praze tuzemské i zahraniční návštěvníky, jejichž počet se daří neustále zvyšovat. Současně dodávám, že jsme se zavázali vracet část vybraného poplatku z jejich pobytu zpět do cestovního ruchu, takže peníze vynaložené na tyto kampaně pramení z prostředků turistů a místní nestojí ani korunu," uvedl náměstek pro kulturu a cestovní ruch Jiří Pospíšil TOP 09).

„Naše systematické marketingové kampaně ovlivňují to, jakou podobu cestovní ruch v metropoli má a bude mít, abychom ho mohli kontrolovaně řídit. V kampaní jasně motivujeme k návštěvě Prahy turisty, kteří zde utratí více peněz, objevují i místa mimo centrum a mají hlubší zájem o město. To, že se tak již děje, mimochodem dokládají i dostupná data společnosti Mastercard,” doplnil František Cipro, předseda představenstva PCT.

Kampaně jsou pro tento rok připravené tři. Ve spolupráci s Letištěm Praha a agenturou CzechTourism společnost Prague City Tourism spouští digitální kampaň Stay in Prague, která cílí na evropský, americký a asijský trh.

Jedná se o online kampaň na vybraných digitálních platformách a k co nejlepšímu zacílení využívá behaviorální data Mastercardu, výsledky humanitního výzkumu AV ČR a poptávky od průvodcovských služeb. Reklama tak díky tomu bude personalizovaná a efektivní.

Kampaň V Praze jako doma se zaměřuje na domácí cestovní ruch, který je poslední dva roky na vzestupu a Češi z celkového počtu návštěvníků tvoří celou čtvrtinu. Tento trend potvrzují i nejaktuálnější data Českého statistického úřadu za první tři měsíce roku 2023, kdy do metropole přijelo více než 350 tisíc českých cestovatelů. Hlavní tváří kampaně je skupina Tatabojs, která se promítne do všech vizuálů a představuje bohémskou duši města prostřednictvím lokálních umělců a lidí, kteří v Praze žijí. Přispívá tak k deskanzenizaci města. Kampaň doplňují i videa, která představují jednotlivé pražské čtvrti.

Vedle podpory domácího cestovního ruchu PCT bude i v letošním roce pokračovat v edukativní kampani Enjoy Respect Prague, která informuje o pravidlech a kultuře chování ve městě.

„Kampaň navazuje na iniciativu Světové organizace cestovního ruchu podporující udržitelný cestovní ruch a přistoupilo k ní mnoho evropských metropolí,” sdělila místopředsedkyně představenstva PCT Jana Adamcová.

Jedná se o venkovní a tištěnou reklamu, která má turisty informovat například o tom, že od deseti hodin večer platí zákaz rušení nočního klidu nebo kde se parkují sdílené koloběžky. Kampaň běží podle Adamcové ve spolupráci s magistrátem a radnicí Prahy 1.


Autor: Karel Netolický

Praha 1 pokračuje v dopravně-bezpečnostních akcích

Včera ve 23:11

Minulý týden ve čtvrtek se uskutečnila v pořadí již čtvrtá dopravně-bezpečnostní akce a tentokrát se městští strážníci a představitelé radnice Vojtěch Ryvola(ANO) a Giancarlo Lamberti (TOP 09) zaměřili na neukázněné řidiče v ulicích Perlová a Rytířská, do kterých platí zákaz vjezdu s výjimkou...

Praha 1: Volná pracovní místa v Oddělení sociální péče a služeb

Včera ve 22:27

Praha 1 hledá Sociálního pracovníka/ci na Oddělení sociální péče a služeb odboru sociálních věcí a zdravotnictví.

Pěstounské rodiny představí Dny pěstounství

Včera v 16:10

Hlavní město zve na další ročník osvětové akce zaměřené na náhradní rodinnou péči, Dny pěstounství. Lidé se mohou od 1. do 20. června přijít dozvědět více o pěstounské péči a výchově dětí. Akce je určena nejen pěstounům a zájemcům o pěstounství, ale i široké...

Další články
Nahoru