Praha chce v létě cílit na cestovatele 35+ a rodiny s dětmi
23. května 2023 17:22
Domácí cestovní ruch, který je poslední dva roky v metropoli na vzestupu, podpoří kampaň V Praze jako doma. Domácí turisté podle aktuálních dat tvoří čtvrtinu všech návštěvníků metropole, která minulý rok patřila k nejoblíbenějším domácím destinacím, kam Češi mířili.
„Letní sezóna patří z pohledu cestovního ruchu k nejsilnějším obdobím v roce. Díky nově spuštěným marketingovým kampaním přivítáme v Praze tuzemské i zahraniční návštěvníky, jejichž počet se daří neustále zvyšovat. Současně dodávám, že jsme se zavázali vracet část vybraného poplatku z jejich pobytu zpět do cestovního ruchu, takže peníze vynaložené na tyto kampaně pramení z prostředků turistů a místní nestojí ani korunu," uvedl náměstek pro kulturu a cestovní ruch Jiří Pospíšil TOP 09).
„Naše systematické marketingové kampaně ovlivňují to, jakou podobu cestovní ruch v metropoli má a bude mít, abychom ho mohli kontrolovaně řídit. V kampaní jasně motivujeme k návštěvě Prahy turisty, kteří zde utratí více peněz, objevují i místa mimo centrum a mají hlubší zájem o město. To, že se tak již děje, mimochodem dokládají i dostupná data společnosti Mastercard,” doplnil František Cipro, předseda představenstva PCT.
Kampaně jsou pro tento rok připravené tři. Ve spolupráci s Letištěm Praha a agenturou CzechTourism společnost Prague City Tourism spouští digitální kampaň Stay in Prague, která cílí na evropský, americký a asijský trh.
Jedná se o online kampaň na vybraných digitálních platformách a k co nejlepšímu zacílení využívá behaviorální data Mastercardu, výsledky humanitního výzkumu AV ČR a poptávky od průvodcovských služeb. Reklama tak díky tomu bude personalizovaná a efektivní.
Kampaň V Praze jako doma se zaměřuje na domácí cestovní ruch, který je poslední dva roky na vzestupu a Češi z celkového počtu návštěvníků tvoří celou čtvrtinu. Tento trend potvrzují i nejaktuálnější data Českého statistického úřadu za první tři měsíce roku 2023, kdy do metropole přijelo více než 350 tisíc českých cestovatelů. Hlavní tváří kampaně je skupina Tatabojs, která se promítne do všech vizuálů a představuje bohémskou duši města prostřednictvím lokálních umělců a lidí, kteří v Praze žijí. Přispívá tak k deskanzenizaci města. Kampaň doplňují i videa, která představují jednotlivé pražské čtvrti.
Vedle podpory domácího cestovního ruchu PCT bude i v letošním roce pokračovat v edukativní kampani Enjoy Respect Prague, která informuje o pravidlech a kultuře chování ve městě.
„Kampaň navazuje na iniciativu Světové organizace cestovního ruchu podporující udržitelný cestovní ruch a přistoupilo k ní mnoho evropských metropolí,” sdělila místopředsedkyně představenstva PCT Jana Adamcová.
Jedná se o venkovní a tištěnou reklamu, která má turisty informovat například o tom, že od deseti hodin večer platí zákaz rušení nočního klidu nebo kde se parkují sdílené koloběžky. Kampaň běží podle Adamcové ve spolupráci s magistrátem a radnicí Prahy 1.