dnes
Úterý - polojasno
21°C
zítra
Středa - zatazeno
24°C
pozítří
Čtvrtek - bourky
22°C
Praha chce od září spustit reklamní kampaň Metropolitního plánu
Výhled z hradeb Vyšehradu. Foto: archiv

Praha chce od září spustit reklamní kampaň Metropolitního plánu

Praha zamýšlí spustit od září kampaň propagující nový Metropolitní plán, podle kterého se má po jeho schválení řídit od roku 2023 veškerá výstavba v hlavním městě. Cílem kampaně je vysvětlit veřejnosti podobu plánu a jeho cíle.

Vyplývá to z dokumentu, který mají v úterý projednat pražští radní. V případě, že kampaň schválí, bude mít několik fází a potrvá až do března příštího roku. Její předpokládaná cena v materiálu uvedena není. Metropolitní plán připravuje Institut plánování a rozvoje (IPR).

Územní plán určuje, kde se stavět smí a kde zůstanou veřejné plochy nebo zeleň. Metropolitní plán by měl přinést také výškovou regulaci staveb nebo zastavit rozšiřování Prahy na volné pozemky v jejím okolí. Hlavní město jej původně mělo mít do roku 2020, termín ale nestihne.

Kampaň se sloganem „Žijeme přítomností, myslíme na budoucnost" má za cíl zlepšit mediální obraz plánu a jeho vnímání veřejností nebo vysvětlit jeho jednotlivé části a cíle. Konkrétně má cílit na obyvatele starší 30 let se středoškolským a vysokoškolským vzděláním a rodiny s dětmi, které se chtějí aktivně zapojit do rozvoje města.

„Kampaň je koncipována tak, aby v definované cílové skupině vyvolala zájem seznámit se s novým územním plánem a představila možnost, jak se do tvorby budoucí podoby okolí, kde žije či působí, zapojit," píše se v dokumentu.

Uskutečnit se má ve třech fázích. První má být letos od září do listopadu a bude informačně-osvětová. Seznámí tedy veřejnost s plánem. V druhé části, od prosince 2017 do ledna 2018, chce město naučit lidi, jak s plánem pracovat a jak v něm číst.

Poslední, která se uskuteční od února do března 2018, má být návodem, jak zasílat k plánu připomínky. Jazyk kampaně se má vyhnout odborným termínům a používat jazyk srozumitelný laikům. Kampaň vytvoří IPR a magistrát.

Praha chce pro kampaň využít zejména reklamní plochy, které patří hlavnímu městu, a rovněž již předplacené reklamní plochy v médiích. Prezentována bude také prostřednictvím internetových médií a sociálních sítí nebo workshopů. Na to má navázat postupně přikupování reklamního prostoru, za který město zaplatí až dva miliony korun.


Všeobecná fakultní nemocnice bude spolupracovat s mladými architekty

Dnes v 10:07

Oživení čekáren, venkovních prostor i moderní řešení budov a celého komplexu Všeobecné fakultní nemocnice v Praze (VFN) je nově součástí výuky studentů mezinárodní vysoké školy architektury ARCHIP. Téma zdravotnických zařízení byla přitom dosud architekty velmi opomíjená. Mladí talenti by mohli...

Praha 11: Jednání Výboru pro otevřenou radnici a digitalizaci

Dnes v 07:01

Jednání Výboru pro otevřenou radnici a digitalizaci ZMČ Praha 11 je veřejné a koná se dnes, v úterý 2. června od 17 hodin v zasedací místnosti „C“, v budově úřadu MČ Praha 11, Ocelíkova 672/1, Praha – Háje.

Praha 8: Přijďte naplánovat budoucnost Palmovky

Včera v 11:52

Diskuse s odborníky a procházky Prahou 8. Praha 8 zve na akce, ve kterých budou moci obyvatelé hlavního města ovlivnit podobu veřejných prostranství v pražské Libni.

Pražská zoo nevyčerpala denní návštěvnický limit

31. května 2020 v 17:05

Zatímco včera Zoo Praha dosáhla denního limitu návštěvníků už ve 13 hodin, dnes kvůli špatnému počasí byl o návštěvu zahrady podstatně menší zájem, takže se dostalo na všechny zájemce. V 17 hodin, jen 60 minut před zavírací dobou, hlásila zoo návštěvnost necelých 2500 lidí. Povolený limit je...

Zdravotníci, hasiči i policisté mají v červnu vstup do Zoo Praha za korunu

31. května 2020 ve 12:56

Od 1. do 30. června budou mít příslušníci Integrovaného záchranného systému a pracovníci ve zdravotnictví vstup do pražské zoologické zahrady za jednu korunu. Zahrada jim chce tímto způsobem poděkovat za nasazení v boji proti epidemii koronaviru.

Síť Vodafone postihl velký výpadek služeb, lidé blokují tísňové linky

28. května 2020 v 17:45

Vodafone v Česku dnes odpoledne postihl výpadek hovorů, datových služeb i televize.

Další články
Nahoru