dnes
Úterý - zatazeno
26°C
zítra
Středa - oblacno
30°C
pozítří
Čtvrtek - bourky
26°C
Praha chce od září spustit reklamní kampaň Metropolitního plánu
Výhled z hradeb Vyšehradu. Foto: archiv

Praha chce od září spustit reklamní kampaň Metropolitního plánu

Praha zamýšlí spustit od září kampaň propagující nový Metropolitní plán, podle kterého se má po jeho schválení řídit od roku 2023 veškerá výstavba v hlavním městě. Cílem kampaně je vysvětlit veřejnosti podobu plánu a jeho cíle.

Vyplývá to z dokumentu, který mají v úterý projednat pražští radní. V případě, že kampaň schválí, bude mít několik fází a potrvá až do března příštího roku. Její předpokládaná cena v materiálu uvedena není. Metropolitní plán připravuje Institut plánování a rozvoje (IPR).

Územní plán určuje, kde se stavět smí a kde zůstanou veřejné plochy nebo zeleň. Metropolitní plán by měl přinést také výškovou regulaci staveb nebo zastavit rozšiřování Prahy na volné pozemky v jejím okolí. Hlavní město jej původně mělo mít do roku 2020, termín ale nestihne.

Kampaň se sloganem „Žijeme přítomností, myslíme na budoucnost" má za cíl zlepšit mediální obraz plánu a jeho vnímání veřejností nebo vysvětlit jeho jednotlivé části a cíle. Konkrétně má cílit na obyvatele starší 30 let se středoškolským a vysokoškolským vzděláním a rodiny s dětmi, které se chtějí aktivně zapojit do rozvoje města.

„Kampaň je koncipována tak, aby v definované cílové skupině vyvolala zájem seznámit se s novým územním plánem a představila možnost, jak se do tvorby budoucí podoby okolí, kde žije či působí, zapojit," píše se v dokumentu.

Uskutečnit se má ve třech fázích. První má být letos od září do listopadu a bude informačně-osvětová. Seznámí tedy veřejnost s plánem. V druhé části, od prosince 2017 do ledna 2018, chce město naučit lidi, jak s plánem pracovat a jak v něm číst.

Poslední, která se uskuteční od února do března 2018, má být návodem, jak zasílat k plánu připomínky. Jazyk kampaně se má vyhnout odborným termínům a používat jazyk srozumitelný laikům. Kampaň vytvoří IPR a magistrát.

Praha chce pro kampaň využít zejména reklamní plochy, které patří hlavnímu městu, a rovněž již předplacené reklamní plochy v médiích. Prezentována bude také prostřednictvím internetových médií a sociálních sítí nebo workshopů. Na to má navázat postupně přikupování reklamního prostoru, za který město zaplatí až dva miliony korun.


O budoucnosti evropské sociální politiky debatovali politici a odborníci v Evropském domě v Praze

Dnes v 10:54

Pokračující stárnutí evropské populace, rostoucí digitalizace a vznik nových forem práce – to byly jedny z trendů, o kterých se včera v Praze hovořilo na debatě s názvem Sociální rozměr Evropy. Tu pořádala Evropská síť proti chudobě a sociálnímu vyloučení v ČR. Debata měla za cíl představit...

Pokračuje výstavba sportovního hřiště v Praze 2. Kácet se musí kvůli bezpečnosti, zní z radnice

Včera ve 21:40

Na rohu ulic Na Smetance a Italská od loňského roku vzniká moderní multifunkční sportoviště, které budou navštěvovat stovky žáků z nedaleké ZŠ a MŠ Na Smetance, ale i děti z dalších škol či z Domu dětí a mládeže Praha 2. Postupně jej začnou využívat i děti z ostatních základních a mateřských škol...

Nadace Pražské děti předá šek na 1,1 milionu korun pro kliniku dětské hematologie a onkologie

Včera v 18:01

Ve čtvrtek 20. června dopoledne předá Nadace Pražské děti (předseda správní rady a 1. místostarosta Prahy 1 Petr Hejma a další členové správní rady) šek na 1,1 milionu korun, a to přednostovi Kliniky dětské hematologie a onkologie 2. LF UK a FN Motol Janu Starému. Předání se uskuteční na klinice...

Další články
Nahoru