Dnes Čtvrtek - obcasny-dest 15°C
Zítra Pátek - polojasno 20°C
Čtvrtek 28. 3. 2024
Svátek má Soňa
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Praha chce lákat do Prahy bohatší turisty, zaplatí za to čtyřicet milionů korun
Pro zahraniční návštěvníky Prahy je nejatraktivnější historické centrum Prahy. Foto: Jan Puci

Praha chce lákat do Prahy bohatší turisty, zaplatí za to čtyřicet milionů korun

Metropolí vlastněná marketingová organizace Prague City Tourism (PCT) a její partneři spouští digitální kampaň, kterou cílí především na movitější zahraniční klientelu. Kampaň se uskuteční do konce roku, hlavní město na ni vyčlenilo 40 milionů korun. Server Pražský patriot o tom informoval mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman.

Podzimní a zimní kampaň se bude snažit přilákat bonitnější klientelu a prezentovat metropoli jako značkovou evropskou lokalitu. Tvůrci kampaně věří ve skrytý potenciál Prahy jako exkluzivní destinace nabízející široké množství aktivit i pro náročnější turisty.  

„Chceme hlavní město zbavit nálepky levného alkoturismu, budujeme z Prahy novou značku, která osloví zejména kultivovanou klientelu se zájmem o kulturu, památky nebo kvalitní gastronomii. Největším přínosem pro město je turista, který bude mít k naší metropoli osobní vztah a bude se sem rád vracet,“ uvedla pražská radní pro kulturu a cestovní ruch (ODS) Hana Třeštíková. 

Po vzoru jiných evropských metropolí, jako jsou například Berlín nebo Vídeň, chce Praha lákat na takzvané city breaky a kvalitní služby metropole. Cílem je podle Třeštíkové také akcentovat pojem zodpovědné turistiky a naprosto eliminovat představu o Praze jako večírkové nebo levné lokalitě. 

„Je důležité promlouvat k turistům mnohem autentičtěji a přesvědčit je, aby se do Prahy vraceli. Chceme představit hlavní město jako exkluzivní metropoli s akcentem na osobnosti, umělce a tvůrce, kteří zde žijí. Od toho se odvíjí i klíčový vizuál kampaně,“ uvedl předseda představenstva PCT František Cipro.

Kampaň s rozpočtem 40 milionů korun PCT spouští mimo jiné ve spolupráci s Asociací hotelů a restaurací ČR a Letištěm Václava Havla Praha. Firma Mastercard dodává stěžejní data o chování a věkovém rozmezí potenciálních návštěvníků, aby kampaň fungovala efektivně. 

„V první řadě si vážíme dlouhodobě velmi dobré spolupráce s vedením města a agenturou Prague City Tourism. Tento projekt nás opět posouvá k systematické podpoře cestovního ruchu a všech jeho aktérů, kteří jsou na něm existenčně závislí. Kampaň jsme připravovali rovněž s cílem změnit a kultivovat strukturu turismu v Praze, která je zároveň branou do dalších krajů naší republiky,“ sdělil Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR. 

Kampaň se uskuteční výhradně v online prostoru. V rámci kampaně PCT pracuje se sérií fotografií a videospotů, které podporují novou image autentického města. 

Fotografie a spoty prezentují pražské umělce – například Tata Bojs, smyčcové kvarteto Unique Quartet, nositele Grammy Award Ondřeje Pivce nebo taneční uskupení Dekkadancers.


Autor: Jan Puci

Praha 10: Živnostenský odbor pouze na objednání

25. března 2024 ve 12:28

Počínaje dnem 4. dubna budou čtvrtky určeny pouze pro objednané klienty odboru. S konkrétním referentem se lze domluvit telefonicky či e-mailem nebo se objednat elektronicky.

Další články
Nahoru