Dnes Neděle - jasno 0°C
Zítra Pondělí - prehanky-snih 3°C
Neděle 29. 1. 2023
Svátek má Zdislava
Pražské masopusty
Letošní masopustová sezona v Praze zahrnuje řadu akcí
Praha chce lákat do Prahy bohatší turisty, zaplatí za to čtyřicet milionů korun
Pro zahraniční návštěvníky Prahy je nejatraktivnější historické centrum Prahy. Foto: Jan Puci

Praha chce lákat do Prahy bohatší turisty, zaplatí za to čtyřicet milionů korun

Metropolí vlastněná marketingová organizace Prague City Tourism (PCT) a její partneři spouští digitální kampaň, kterou cílí především na movitější zahraniční klientelu. Kampaň se uskuteční do konce roku, hlavní město na ni vyčlenilo 40 milionů korun. Server Pražský patriot o tom informoval mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman.

Podzimní a zimní kampaň se bude snažit přilákat bonitnější klientelu a prezentovat metropoli jako značkovou evropskou lokalitu. Tvůrci kampaně věří ve skrytý potenciál Prahy jako exkluzivní destinace nabízející široké množství aktivit i pro náročnější turisty.  

„Chceme hlavní město zbavit nálepky levného alkoturismu, budujeme z Prahy novou značku, která osloví zejména kultivovanou klientelu se zájmem o kulturu, památky nebo kvalitní gastronomii. Největším přínosem pro město je turista, který bude mít k naší metropoli osobní vztah a bude se sem rád vracet,“ uvedla pražská radní pro kulturu a cestovní ruch (ODS) Hana Třeštíková. 

Po vzoru jiných evropských metropolí, jako jsou například Berlín nebo Vídeň, chce Praha lákat na takzvané city breaky a kvalitní služby metropole. Cílem je podle Třeštíkové také akcentovat pojem zodpovědné turistiky a naprosto eliminovat představu o Praze jako večírkové nebo levné lokalitě. 

„Je důležité promlouvat k turistům mnohem autentičtěji a přesvědčit je, aby se do Prahy vraceli. Chceme představit hlavní město jako exkluzivní metropoli s akcentem na osobnosti, umělce a tvůrce, kteří zde žijí. Od toho se odvíjí i klíčový vizuál kampaně,“ uvedl předseda představenstva PCT František Cipro.

Kampaň s rozpočtem 40 milionů korun PCT spouští mimo jiné ve spolupráci s Asociací hotelů a restaurací ČR a Letištěm Václava Havla Praha. Firma Mastercard dodává stěžejní data o chování a věkovém rozmezí potenciálních návštěvníků, aby kampaň fungovala efektivně. 

„V první řadě si vážíme dlouhodobě velmi dobré spolupráce s vedením města a agenturou Prague City Tourism. Tento projekt nás opět posouvá k systematické podpoře cestovního ruchu a všech jeho aktérů, kteří jsou na něm existenčně závislí. Kampaň jsme připravovali rovněž s cílem změnit a kultivovat strukturu turismu v Praze, která je zároveň branou do dalších krajů naší republiky,“ sdělil Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR. 

Kampaň se uskuteční výhradně v online prostoru. V rámci kampaně PCT pracuje se sérií fotografií a videospotů, které podporují novou image autentického města. 

Fotografie a spoty prezentují pražské umělce – například Tata Bojs, smyčcové kvarteto Unique Quartet, nositele Grammy Award Ondřeje Pivce nebo taneční uskupení Dekkadancers.


Autor: Jan Puci

Pro Euroklíč na radnici Prahy 9

26. ledna 2023 v 19:10

Euroklíč je speciálně upravený univerzální klíč, který je určen pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace. Slouží k otevření veřejně přístupných sociálních zařízení, výtahů, schodišťových plošin a podobných zařízení.

Praha 13 rozšířila ZŠ Mezi Školami o dvě třídy

25. ledna 2023 ve 22:44

Ve Fakultní základní škole Mezi Školami v Praze 13 vznikly dvě nové třídy pro zhruba 40 předškoláků. Radnice z nevyužitých prostor vytvořila moderní třídy i zázemí, na stavební úpravy dala deset milionů korun. Informovala o tom mluvčí městské části Lucie...

Praha 1 by měla ze Sberbanky získat zpět téměř všechny peníze

25. ledna 2023 ve 22:10

Radnice Prahy 1 je na dobré cestě získat zpět 93 až 100 procent finančních prostředků, které měla před válkou na Ukrajině uloženy ve Sberbank CZ. Informovali o tom zástupci vedení první městské části.

Praha 4 valorizuje nájemné, výše odpovídá polovině roční míry inflace

25. ledna 2023 v 18:10

Praha 4 uplatní pro letošní rok valorizaci nájemného za pronájem majetku ve vlastnictví metropole, svěřeného čtvrté městské části, ve výši 7,55 procenta. To odpovídá polovině roční míry inflace oficiálně vyhlášené Českým statistickým úřadem za rok 2022. Rozhodla o tom dnes Rada městské části...

Další články
Nahoru