Dnes Úterý - oblacno 14°C
Zítra Středa - oblacno 17°C
Úterý 21. 3. 2023
Svátek má Radek
Zpravodajství
Novinky z hlavního města
Praha chce lákat do Prahy bohatší turisty, zaplatí za to čtyřicet milionů korun
Pro zahraniční návštěvníky Prahy je nejatraktivnější historické centrum Prahy. Foto: Jan Puci

Praha chce lákat do Prahy bohatší turisty, zaplatí za to čtyřicet milionů korun

Metropolí vlastněná marketingová organizace Prague City Tourism (PCT) a její partneři spouští digitální kampaň, kterou cílí především na movitější zahraniční klientelu. Kampaň se uskuteční do konce roku, hlavní město na ni vyčlenilo 40 milionů korun. Server Pražský patriot o tom informoval mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman.

Podzimní a zimní kampaň se bude snažit přilákat bonitnější klientelu a prezentovat metropoli jako značkovou evropskou lokalitu. Tvůrci kampaně věří ve skrytý potenciál Prahy jako exkluzivní destinace nabízející široké množství aktivit i pro náročnější turisty.  

„Chceme hlavní město zbavit nálepky levného alkoturismu, budujeme z Prahy novou značku, která osloví zejména kultivovanou klientelu se zájmem o kulturu, památky nebo kvalitní gastronomii. Největším přínosem pro město je turista, který bude mít k naší metropoli osobní vztah a bude se sem rád vracet,“ uvedla pražská radní pro kulturu a cestovní ruch (ODS) Hana Třeštíková. 

Po vzoru jiných evropských metropolí, jako jsou například Berlín nebo Vídeň, chce Praha lákat na takzvané city breaky a kvalitní služby metropole. Cílem je podle Třeštíkové také akcentovat pojem zodpovědné turistiky a naprosto eliminovat představu o Praze jako večírkové nebo levné lokalitě. 

„Je důležité promlouvat k turistům mnohem autentičtěji a přesvědčit je, aby se do Prahy vraceli. Chceme představit hlavní město jako exkluzivní metropoli s akcentem na osobnosti, umělce a tvůrce, kteří zde žijí. Od toho se odvíjí i klíčový vizuál kampaně,“ uvedl předseda představenstva PCT František Cipro.

Kampaň s rozpočtem 40 milionů korun PCT spouští mimo jiné ve spolupráci s Asociací hotelů a restaurací ČR a Letištěm Václava Havla Praha. Firma Mastercard dodává stěžejní data o chování a věkovém rozmezí potenciálních návštěvníků, aby kampaň fungovala efektivně. 

„V první řadě si vážíme dlouhodobě velmi dobré spolupráce s vedením města a agenturou Prague City Tourism. Tento projekt nás opět posouvá k systematické podpoře cestovního ruchu a všech jeho aktérů, kteří jsou na něm existenčně závislí. Kampaň jsme připravovali rovněž s cílem změnit a kultivovat strukturu turismu v Praze, která je zároveň branou do dalších krajů naší republiky,“ sdělil Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR. 

Kampaň se uskuteční výhradně v online prostoru. V rámci kampaně PCT pracuje se sérií fotografií a videospotů, které podporují novou image autentického města. 

Fotografie a spoty prezentují pražské umělce – například Tata Bojs, smyčcové kvarteto Unique Quartet, nositele Grammy Award Ondřeje Pivce nebo taneční uskupení Dekkadancers.


Autor: Jan Puci
Další články
Nahoru