Dnes Středa - skorojasno 14°C
Zítra Čtvrtek - skorojasno 14°C
Středa 27. 10. 2021
Svátek má Šarlota, Zoja, Zoe
Koronavirus
Aktuální informace o epidemii.
Praha chce lákat do Prahy bohatší turisty, zaplatí za to čtyřicet milionů korun
Pro zahraniční návštěvníky Prahy je nejatraktivnější historické centrum Prahy. Foto: Jan Puci

Praha chce lákat do Prahy bohatší turisty, zaplatí za to čtyřicet milionů korun

Metropolí vlastněná marketingová organizace Prague City Tourism (PCT) a její partneři spouští digitální kampaň, kterou cílí především na movitější zahraniční klientelu. Kampaň se uskuteční do konce roku, hlavní město na ni vyčlenilo 40 milionů korun. Server Pražský patriot o tom informoval mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman.

Podzimní a zimní kampaň se bude snažit přilákat bonitnější klientelu a prezentovat metropoli jako značkovou evropskou lokalitu. Tvůrci kampaně věří ve skrytý potenciál Prahy jako exkluzivní destinace nabízející široké množství aktivit i pro náročnější turisty.  

„Chceme hlavní město zbavit nálepky levného alkoturismu, budujeme z Prahy novou značku, která osloví zejména kultivovanou klientelu se zájmem o kulturu, památky nebo kvalitní gastronomii. Největším přínosem pro město je turista, který bude mít k naší metropoli osobní vztah a bude se sem rád vracet,“ uvedla pražská radní pro kulturu a cestovní ruch (ODS) Hana Třeštíková. 

Po vzoru jiných evropských metropolí, jako jsou například Berlín nebo Vídeň, chce Praha lákat na takzvané city breaky a kvalitní služby metropole. Cílem je podle Třeštíkové také akcentovat pojem zodpovědné turistiky a naprosto eliminovat představu o Praze jako večírkové nebo levné lokalitě. 

„Je důležité promlouvat k turistům mnohem autentičtěji a přesvědčit je, aby se do Prahy vraceli. Chceme představit hlavní město jako exkluzivní metropoli s akcentem na osobnosti, umělce a tvůrce, kteří zde žijí. Od toho se odvíjí i klíčový vizuál kampaně,“ uvedl předseda představenstva PCT František Cipro.

Kampaň s rozpočtem 40 milionů korun PCT spouští mimo jiné ve spolupráci s Asociací hotelů a restaurací ČR a Letištěm Václava Havla Praha. Firma Mastercard dodává stěžejní data o chování a věkovém rozmezí potenciálních návštěvníků, aby kampaň fungovala efektivně. 

„V první řadě si vážíme dlouhodobě velmi dobré spolupráce s vedením města a agenturou Prague City Tourism. Tento projekt nás opět posouvá k systematické podpoře cestovního ruchu a všech jeho aktérů, kteří jsou na něm existenčně závislí. Kampaň jsme připravovali rovněž s cílem změnit a kultivovat strukturu turismu v Praze, která je zároveň branou do dalších krajů naší republiky,“ sdělil Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR. 

Kampaň se uskuteční výhradně v online prostoru. V rámci kampaně PCT pracuje se sérií fotografií a videospotů, které podporují novou image autentického města. 

Fotografie a spoty prezentují pražské umělce – například Tata Bojs, smyčcové kvarteto Unique Quartet, nositele Grammy Award Ondřeje Pivce nebo taneční uskupení Dekkadancers.


Autor: Jan Puci

Požár v ZEVO Malešice prodlouží chystané opravy kotle

25. října 2021 ve 23:27

Požár, který vypukl v minulém týdnu v malešické spalovně, způsobí zpoždění plánované rekonstrukce třetího ze čtyř kotlů v řádu měsíců. Linky číslo tři a čtyři jsou nyní odstaveny. Po vypuknutí požáru nefungovaly všechny čtyři linky, provoz první z nich byl obnoven v pátek dopoledne a druhé v noci...

Alzheimerova choroba: Praha 2 uspořádala ve spolupráci s VFN odborný seminář

25. října 2021 ve 21:46

Alzheimerovou chorobou v Česku trpí zhruba 160 tisíc pacientů. V budoucnu jich bude podle odhadu vědců prudce přibývat. Je nezbytné se na tuto situaci připravit a budovat další domovy pro lidi s touto nemocí. Kapacita těch stávajících je nedostatečná. Jednou z možností, jak tento trend ovlivnit,...

Hlavní město spolu s pražskou záchrankou zajistí pacientům mobilní paliativní péči

24. října 2021 v 16:36

Pražská záchranka (ZZS HMP) bude nově zajišťovat pacientům v metropoli mobilní paliativní péči. Ta bude spočívat ve zřízení speciálního týmu, který by v případě komplikací u lidí, kteří jsou v konečném stadiu nevyléčitelného onemocnění, zajišťoval primárně akutní péči přímo v místě bydliště a...

V soutěži Stavba roku 2021 uspělo několik projektů z Prahy

24. října 2021 v 16:31

Ocenění Stavba roku 2021 získalo celkem deset nominovaných, z toho čtyři na území hlavního města. V kategorii Cena primátora hlavního města byla oceněna stavba moderní Trojské lávky, která přes Vltavu spojuje Císařský ostrov s Trojou. 

Další články
Nahoru