dnes
Sobota - oblacno
3°C
zítra
Neděle - zatazeno
3°C
pozítří
Pondělí - snih
1°C
Pražský život

Praha chce důležitá témata komunikovat plakáty od designéra Fuksy. Segway je jako špatný vtip

Praha představila nové plakáty od designéra Pavla Fuksy, chce jimi upozorňovat na důležitá témata. Prvními třemi jsou nová karta MHD Lítačka, přeměna Malostranského náměstí a zákaz segwayů. Tyto plakáty už visí v ulicích, další z celkem 11 témat budou přibývat postupně. Pro vizuální komunikaci vznikne i oddělení magistrátu.
vizual-3

Plakáty vylepenými v ulicích historického centra Praha informuje jezdce na vozítkách segway, že je tato činnost na některých místech zakázaná pod hrozbou pokuty 2000 korun. Kvůli chybějícím značkám metropole žádné pokuty zatím vybírat nemůže.

Podle primátorky Adriany Krnáčové se město v tomto směru inspirovalo Londýnem, New Yorkem či Paříží. „Ráda bych, aby Praha komunikovala navenek jednotně, aktivní, hravou, ale zapamatovatelnou formou. Těmito a dalšími podobnými vizuály chceme upozorňovat rezidenty a turisty na možnosti, které jim hlavní město nabízí, případně na konkrétní opatření schválená radou a zastupitelstvem," uvedla. Plakáty se objeví na zastávkách nebo pouličních reklamních nosičích.

Designér Pavel Fuksa například připravoval kampaň pro amerického prezidenta Baracka Obamu. Mám radost, že nové vizuály vytvářel zrovna Pavel Fuksa. Je to grafický designér, kterého zařadil časopis Computer Arts mezi 20 nejlepších mladých grafických designérů. Jeho práce na obalech a plakátech vyhledávají hudební skupiny z celého světa.

„Pracoval také pro Facebook, Twitter, Microsoft, ESPN, Google, Nike a další významné firmy. A nyní spolupracuje s hlavním městem,” uvedla ředitelka odboru komunikace a marketingu Jana Berková.

Kreativní ředitel, ilustrátor a designér, který pracoval pro Facebook, Google, Marks and Spencer, Baracka Obamu, Fortune 500, ESPN, Mercedes, American Express či Twitter. Za rok 2014 a 2016 se umístil v seznamu nejlepších světových ilustrátorů dle Lürzer’s Archive, jeho práce na obalech a plakátech vyhledávají hudební skupiny z celého světa. Pro nemuzikální klienty pracoval v reklamních agenturách na třech kontinentech.

vizual-2

„Hlavní myšlenkou byla jednoduchost, srozumitelnost a přiblížení se obyvatelům," popsal svá díla pro magistrát Fuksa. Za 11 návrhů mu metropole zaplatila 96 000 korun. Zatím se jedná o zkušební verzi, o další případné realizaci rozhodnou reakce obyvatel a turistů. Jednotlivé kampaně bude hlavní město vyhodnocovat na základě mediálních výstupů a reakcí odborných médií a agentur.

„Novými vizuály jsme se chtěli přiblížit ke světové úrovni a to se, myslím, podařilo. První vlaštovku jsme již vypustili, jistě jste v metropoli zaznamenali kampaň k zákazu používání vozítek segway a podobně chceme komunikovat i další témata, jako jsou židličky ve veřejném prostoru, Lítačka, Smart cities a další,” sdělila Krnáčová.

Zmíněnými plakáty k segway je Praha spíše pro smích. Ačkoli se na začátku srpna pochlubila, jak provoz vozítek zakázala a k tomu nechala rozmístit zmíněné plakáty, v centru Prahy se nic nezměnilo, segway jsou na každém rohu. Zákazové značky totiž nejsou ještě ani vyrobeny, takže bez nich je existence zákazu a vylepování plakátů, které o něm informují, zbytečné.

Další témata, ke kterým Praha nové plakáty vydá, nechtěla Krnáčová komentovat. Jana Berková ale zmínila opravu Šlechtovy restaurace.


Další články
Nahoru