Praha 8 udělí Ceny Eduarda Štorcha
18. října 2020 19:50
„Má-li být tato cena udělována výjimečným pedagogickým pracovníkům, neměla by být opomíjena nezastupitelná role školních družin v celkovém pojetí výchovně – vzdělávacího procesu. Některé děti v tomto subjektu tráví téměř stejný čas jako ve škole takové. Proto spolu se čtrnácti letos oceněnými pedagogy je také jedna pracovnice školní družiny,“ zdůvodňuje Tomáš Tatranský, místostarosta Prahy 8 pro školství.
Cenu Eduarda Štorcha dostanou:
Kamila Tvrdá (ZŠ Žernosecká)
Výborná učitelka s dlouholetou praxí, která se rozhodla už ve svých patnácti letech pro pedagogickou činnost a této profesi se věnuje doposud. Na Základní škole Žernosecká pracuje 24 let a po celou dobu přispívá k jejímu dobrému jménu. Velké zásluhy má v řadě sportovních úspěchů, díky nimž se škola stala v tomto ohledu hodně známou. Svou obětavou prací a nasazením se stala velmi oblíbenou mezi žáky i rodiči. Angažuje se řadu let v dopravní výchově a své zkušenosti předala mnoha začínajícím učitelkám.
Mgr. Kateřina Ambrožová (ZŠ Mazurská)
Paní učitelka učí na 1. stupni, je třídní učitelkou, věnuje maximální péči jak žákům nadaným, tak žákům s různými poruchami učení i žákům průměrným. Zajišťuje rovněž výuku žáků v hodinách pedagogické intervence a v předmětu speciálně pedagogické péče. Je výborným pedagogem, k žákům má velmi citlivý přístup, na hodiny je vždy pečlivě připravena, využívá jak klasické, tak moderní výukové metody, učivo umí dobře vysvětlit, k výuce využívá řadu pomůcek včetně interaktivní tabule, vycházek atd. Má přirozený respekt, žáci jí důvěřují, umí je pozitivně motivovat. Je v úzkém kontaktu s rodiči. S žáky pořádá různé aktivity, vyjíždí na ozdravné pobyty. Žáky i rodiči je velmi oblíbena, je spravedlivá, žáci se za ní rádi vrací. Ve škole je zaměstnána od roku 1997.
Mgr. Zlatuše Tůmová (ZŠ Bohumila Hrabala)
Za pozitivní vztah k dětem, organizování výletů a škol v přírodě i nejrůznějších soutěží, realizace celoškolní soutěže Matematický klokan, zavedení předmětu Informatika do 4. ročníku, pozitivní komunikace s rodiči.
Štěpánka Attlová (ZŠ Glowackého)
Dlouholetá zaměstnankyni školy, vykonává funkci vedoucí školní družiny. Vždy se snažila a stále se snaží přinášet všem družinovým žákům nové podněty, inovativní způsoby práce i zábavy a především vysoce empatický přístup ke každému žáku zvlášť. Neustále vymýšlí nové programy, aktivně zapojuje děti do rozmanitých činností a snaží se vytvářet motivační prostředí plné vzájemné spolupráce mezi dětmi i mezi vychovatelkami.
Mgr. Andrea Lhotáková (ZŠ a MŠ Na Slovance)
Do školy nastoupila bezprostředně po vysoké škole, pracuje zde již devátým rokem a díky nadstandardnímu pracovnímu nasazení a výborným výsledkům je příkladem a inspirací i pro mnohem starší prvostupňové kolegyně a kolegy. Ti oceňují především její kreativní přístup k dětem a inovativní metody práce, propojené s výrobou originálních pomůcek. Aktivně se zapojuje i do mimoškolních aktivit – mimo jiné pravidelně spolupracuje na akcích pro rodiče a děti a pátým rokem vedla Kroužek pro předškoláky.
Bc. Kristýna Míková (ZŠ Palmovka)
Za vynikající práci na ZŠ Palmovka, za kvalitní práci učitelky HV a De, za kvalitní vedení třídního kolektivu, pestrost výuky a zájem dětí o látku, za distanční výuku nad rámec svého úvazku a povinností a také za neutuchající energii a organizování aktivit žáků i mimo vyučování.
Mgr. Kateřina Markalousová (ZŠ a MŠ U Školské zahrady)
Vyniká pedagogickým taktem, schopností diferencovaně přistupovat k jednotlivým žákům a současně vytvářet pro všechny žáky příležitosti pro rozvoj vzájemné spolupráce, tolerance a komunikace. Je vnímavá k potřebám svých žáků nejen ve vztahu k učení, ale i k potřebám jejich sociálního a osobního rozvoje.
Mgr. Šárka Dlohožková (ZŠ a MŠ Dolákova)
Je koordinátorkou environmentální výchovy na I. stupni. Vždy s osobním nasazením a velkou dávkou profesionality připravuje pro děti zajímavé aktivity i nad rámec běžné výuky. Kolegům poskytuje užitečné a přínosné materiály k využití, podílí se na přípravě naučných stezek pro žáky naší školy a různých vědomostních soutěží. Její osobní přístup k žákům je příkladný.
Mgr. Pavla Hanzlovičová (ZŠ a MŠ Ústavní)
Patří ke zkušeným učitelkám českého, německého jazyka a občanské výchovy na druhém stupni. K výuce přistupuje velmi kreativně a vytváří zajímavé a pohodové hodiny, které žáci velmi oceňují. Je vždy připravena pomoci nejen žákům, ale je i velkou oporou pro ostatní kolegy, se kterými úzce spolupracuje. Paní učitelka dále také pracuje i jako metodik prevence pro druhý stupeň ZŠ, kdy opět velmi intenzivně pomáhá vytvářet dobré klima ve škole.
Mgr. Petra Strejcová – Kovacs (ZŠ a MŠ Petra Strozziho)
Paní učitelka stojí v čele bilingvní sekce na 1. stupni ZŠ. Je spoluautorkou bilingvní koncepce a metodicky vede pedagogy, kteří jsou nedílnou součástí česko – anglické výuky. Žáci pod jejím laskavým vedením dosahují výborných studijních výsledků, více než 50% z nich pokračuje ve studiu na osmiletých gymnáziích.
Mgr. Ondřej Moravec (ZŠ Libčická)
Za ohromný mnohaletý přínos v rozvoji kreativity a estetiky žáků a výrazné osobní nasazení v péči jak o nadané, tak o selhávající žáky.
Mgr. Iva Zmeškalová (Mgr. ZŠ Burešova)
Vynikající učitelka, která ze svých předmětů – zeměpis a přírodopis udělala předměty pro žáky nejoblíbenější. Při jejich hodinách se nikdo nenudí, poznávají svět a přírodu a vytvářejí si k nim správný vztah. Žáci se za ní i po ukončení školy často vracejí, oceňují kromě schopnosti děti mnoho naučit i lidský přístup, její smysl pro spravedlnost, ochotu naslouchat a pomoci těm, kteří to potřebují. Děti vědí, že se na ni mohou obrátit s jakýmkoli problémem, a to i mimo vyučování. Ocenění si paní učitelka zaslouží i za účast v mezinárodních projektech i za organizaci různých školních akcí, které vždy slaví úspěch. Je respektována a oblíbena i rodiči žáků a svými kolegy, kterým též nikdy neodmítne pomoc.
Mgr. Lenka Jiřičková (ZŠ Hovorčovická)
Velmi zkušená učitelka s 36letou praxí. Žáky provází od jejich nesmělých školních krůčků v první třídě až po počáteční projevy puberty ve třídě páté. To vše zvládá na vysoké profesionální úrovni s velkou mírou laskavosti, vstřícnosti, trpělivosti a porozumění.
Mgr. Veronika Sedláková (ZŠ a MŠ Lyčkovo náměstí)
Velký respekt k dítěti i ke kolegům, umění naslouchat, otevřeně a vstřícně komunikovat, nahlížet na dítě jako na individuum, nesrovnávat a nenálepkovat, je výčet těch nejdůležitějších vlastností, které charakterizují paní učitelku. Používáním aktivních metod učení, podpůrným přístupem, stanovením individuálních cílů a individuálního hodnocení pokroku dítěte zlepšuje výchovné i vzdělávací výsledky našich žáků. Kromě odborných kompetencí je třeba ocenit i její lidský přístup, který je velkým přínosem pro děti školy, jejich rodiče a hlavně pro kolegyně a kolegy.
Eva Rajtrová (ZŠ Na Šutce)
Paní učitelka patří ve školním roce 2019/2020 k nejlépe hodnoceným třídním učitelkám 1.stupně. Její pedagogické kvality se zvláště potvrzují v oblasti péče o žáky s odlišným mateřským jazykem, ve skvělé spolupráci s asistentem pedagoga při podpoře integrovaného žáka i v organizaci mnoha mimoškolních akcí pro svou třídu (spaní ve škole, Andersenova noc, divadelní představení apod.). Mimořádný přístup zaujala v distanční výuce svých žáků v době uzavření školy, kdy od prvního týdne začala z domova vyučovat on-line. Tuto formu částečného vyučování na dálku uplatňovala po celou dobu epidemiologické krize a dále ji rozvíjela. Její zkušenosti byly v době krize pro školu důležité v postupném zavádění on-line vyučování i dalšími učiteli. Paní učitelka sdílí své technické i metodické poznatky s vedením školy a tím se podílí na plánování a rozvoji distančního vzdělávání.