
Praha 8 si vyjednala trvalý zákaz vjezdu pivních kol na území Karlína
1. února 2021 00:20
Když loni v březnu začal centru Prahy platit zákaz jízdy pivních kol, tyto pojízdné pivnice se přesunuly do Karlína. Byť začínala první vlna koronaviru a turistů, kteří jsou hlavními zákazníky, rázem rapidně ubylo, i tak se hned začaly objevovat ze strany karlínských obyvatel stížnosti.
„Pivní vozítka v Karlíně způsobovala problémy, jako je hluk, brždění dopravy a další věci, které souvisejí s tím, že lidé požívají alkoholické nápoje a na konečných stanovištích dělají nepokoje," uvedl radní Prahy 8 Tomáš Slabihoudek.
Radnice osmé městské části proto nainstalovala v Karlíně značky zakazující vjezd kol širších 1,2 metru a požádala Silniční správní úřad, aby stanovil zákaz vjezdu i do Karlína. Ten začal platit už v březnu, ale platil jen do konce loňského roku.
V nové roce se vedení Prahy 8 podařilo vyjednat zákaz vjezdu těchto vozítek natrvalo. Pivní kola mají nově zakázaný vjezd do odvolání. „Úřad vyhodnotil, jak to fungovalo, posoudil, že to fungovalo dobře, a proto prodloužil tento zákaz na neurčito. Zákaz vjezdu tam bude navždy. Už se nám nemůže stát, že by se tato pivní vozítka vrátila zpět do Karlína," dodal radní Slabihoudek.
Jelikož jsou pivní kola prakticky výhradně využívána turisty, kteří nyní kvůli pandemii v Praze nejsou, je dost možné, že se po rozvolnění a oživení turismu se tato zábava do města vrátí.
I když v centru začal loni v březnu platit zmiňovaný zákaz, už v květnu ho zrušil soud, který rozhodl, že o zákazu neměl rozhodovat magistrát, ale silniční úřady na jednotlivých městských částech. V polovině srpna pak vypršela platnost i dočasnému opatření, které místo zrušeného zákazu zavedl magistrát.Kola se tak teoreticky mohla v srpnu vrátit zpět do centra. V té době navíc ještě nezačala druhá vlna pandemie a vypadalo to, že turismus by se mohl postupně oživovat.
Nicméně provozovatelé pivních kol oznámili, že připravují novou koncepci fungování této atrakce v centru. A že do doby, než ji dokončí a prodiskutují s vedením hlavního města, kola nevyjedou. Koncepce měla být hotova zkraje podzimu.
Provozovatelé avizovali, že omezí počet kol a jízd na území Prahy 1, zavedou kamery i hlukoměry a budou vykazovat příliš hlučné a neukázněné zákazníky. Byli ochotni přistoupit na omezení množství vypitého piva a chtěli se bavit i o zvýšení rychlosti kol. Ta jezdila příliš pomalu a na sinicích tak zdržovala provoz.
Nicméně s podzimní druhou vlnou koronaviru se pozornost zaměřila na jiná témata a řešení budoucnosti a nastavení pravidel této turistické zábavy se odsunulo na neurčito.