Praha 8 musí přijít s řešením problémových přechodů, tvrdí občanské sdružení
9. srpna 2013 08:00
Na Čimické ulici se podle sdružení začaly malovat úpravy rušící pro chodce nebezpečný dvojpruh na trojici tamních přechodů. Nedokončené značení bylo ale téměř okamžitě vyfrézováno.
„Proč k tomuto došlo, Praha 8 nevysvětlila. Zkrátka a jednoduše vznikající značení smazala,“ uvedl dopravní expert iniciativy Auto*Mat Vratislav Filler. „Požádali jsme radnici, aby nám vysvětlila, co bylo na té úpravě nezákonného, že musela tak rychle zmizet.“
„Tento případ ukazuje, že projednávání dopravních záměrů s veřejností je žádoucí, protože by předem vyřešilo případné výhrady. Potřebuje ale dobrý rámec,“ komentuje Vratislav Filler. „Jde o to, aby veřejné projednání bylo férové a neběželo třeba v úterý ráno za účasti tří úředníků. A aby výsledek nebyl škodlivý pro celé město.“
K tomu je podle Fillera potřeba mít podrobnou celoměstskou dopravní strategii, takzvaný masterplán. Ten ovšem Praha nemá.
Praha bez koncepce
„Dopravní masterplán je nezbytný proto, aby vůbec definoval hranice, uvnitř kterých je možné dojít ve veřejné debatě k použitelnému řešení,“ říká Vratislav Filler.
„Bez takového rámce prostě není možné město účelně směřovat. Ostatně, kam se řítí město koncepčně neřízené, nám Praha předvádí v posledních deseti letech až příliš zřetelně,“ pokračuje Filler.
„Dokud radnice Prahy 8 nepřijde s vlastním řešením problémových přechodů, budou občané osmé městské části využívající přechody přes ulici Čimickou i nadále v ohrožení svého zdraví,“ uzavírá.