
Praha 6 vyhlásí s organizací Czechdesign soutěž na nové logo a vizuální styl městské části
11. ledna 2022 10:11
„Praha 6 je odvážná a sebevědomá městská část, stejně jako lidé, kteří v ní bydlí. A taková by měla být i její značka, prezentace navenek i komunikace radnice. Jsem rád, že jsme se s radními jednomyslně shodli na soutěži o novou vizuální identitu, a také že jsme se rozhodli pro soutěž otevřenou, kam se může přihlásit téměř kdokoliv. Sám jsem velmi zvědavý, jaké návrhy se objeví, a těším se na diskuzi ohledně toho, jaká vlastně naše městská část je a co ji definuje,“ uvedl starosta městské části Praha 6 Ondřej Kolář (TOP 09).

Současné logo Prahy 6
Praha 6 byla první pražskou městskou částí, která zveřejnila své vlastní logo. Po sedmnácti letech už podle vedení městské části neodpovídá soudobému vizuálnímu stylu měst, na mnoha místech a produktech se nedá využít plně nebo čitelně.
„Aktuální logo je kvůli tomu používané nahodile, částečně, nebo je nahrazované písmy všech druhů a barev. Vizuální identitu městské části v současnosti navíc tvoří jen samotné logo, bez dalších vizuálních prvků, které by dohromady tvořily jednotnou značku společně s organizacemi, které k radnici patří,“ uvedla Praha 6.
K pořádání soutěže na novou vizuální identitu Praha 6 přizvala organizaci Czechdesign, která zajistí profesionální vedení celého procesu a soutěž také zaštítí po odborné stránce. Během ledna bude zahájena příprava konkrétního soutěžního zadání a následně i sestavování poroty, ve které vedle volených zástupců městské části – včetně opozice – zasednou renomovaní odborníci.
Samotná soutěž bude vyhlášena v polovině dubna prvním kolem, do nějž se budou moci přihlásit všichni zájemci z řad grafických designérů a studií. Do druhého kola následně postoupí pět soutěžících. Vítěz bude znám v červnu letošního roku. Celkové náklady by podle předběžných odhadů měly být asi jeden milion korun, uvedla ČTK. Výdaje na novou vizuální identitu Prahy 6 označili zástupci radnice za strategickou investici nehmotného charakteru.
„Podobný typ soutěže jsme organizovali pro městskou část Praha 3. Vzešla z ní vizuální identita, která je výrazná, odvážná a hravá. Za dva roky své existence radnici přiblížila k občanům, zviditelnila Prahu 3 a téměř zlidověla. Věříme, že skvělého výsledku se dočkají i v Praze 6,“ přiblížil parametry soutěže a s ní spojená očekávání Radim Tuček, strategický ředitel Czechdesignu.
Nová sjednocená grafická podoba se pak postupně promítne do celkové vizuální komunikace Prahy 6. Dosavadní logo, kterým se městská část prezentuje, pochází z roku 2005 z pera Michala Kopeckého. Logo je postaveno na průniku dvou základních geometrických tvarů – čtverce a kruhu.Spojení obou tvarů odkazuje ke konstruktivistické a funkcionalistické architektuře 30. let 20. století, která nalezla zvláště na území Prahy 6 své maximální uplatnění.
Czechdesign je profesionální zastřešující organizace pro český design a největší pořadatel designerských soutěží v České republice. Organizace pořádá vzdělávací projekty, poskytuje poradenství firmám i veřejným institucím, vydává oborový magazín. Spolupracuje se 120ti značkami a stojí za desítkami designérských soutěží.