dnes
Čtvrtek - zatazeno
10°C
zítra
Pátek - polojasno
13°C
pozítří
Sobota - obcasny-dest
9°C
Praha 6 požaduje po metropoli nový autobusový terminál a parkovací dům. Kvůli metru
Autobusová zastávka za stanice metra Nádraží Veleslavín. Foto: archiv MHMP

Praha 6 požaduje po metropoli nový autobusový terminál a parkovací dům. Kvůli metru

Vedení Prahy 6 požaduje s ohledem na loňské zprovoznění metra do Motola kompenzace v podobě zřízení autobusového terminálu a možnosti parkování v návaznosti na nově vybudovanou stanici podzemky Nádraží Veleslavín.

Rada městské části Praha 6 na svém mimořádném jednání odsouhlasila soubornou dokumentaci vlivů záměru prodloužení trasy A metra v úseku Dejvická-Motol. Rada současně po vedení metropole požaduje přednostně vyřešit opožděnou modernizaci železnice Praha – Kladno. Současně požaduje i kompenzaci v podobě výstavby patrového autobusového terminálu Nádraží Veleslavín s vyřešenými přímými přestupy na metro nebo autobus.

„To by ve svém důsledku mohlo vést k odsunu veškerých uvažovaných autobusových linek MHD i příměstské dopravy z Vítězného náměstí a odstranění duplicitního pojíždění autobusů v úseku nově zbudovaného prodloužení trasy A,“ vysvětlil zástupce starosty Prahy 6 Martin Polách, zodpovědný za oblast dopravy.

Praha 6 rovněž konzistentně trvá na výstavbě nového parkovacího domu o minimální kapacitě 200 míst. Vedení radnice navíc plánuje i zajištění jisté kapacity ambulantního parkování přímo v místě stanice.

Z hlediska dopadů provozu stavby na životní prostředí nemá prodloužení linky metra A zásadní význam na blízké okolí. Zcela zásadní dopad má však odklad modernizace Buštěhradské dráhy (včetně odbočky na Letiště Václava Havla), jejíž dokončení mělo podle radnice předcházet vlastnímu zprovoznění nové trasy metra.

„Z toho důvodu nedošlo k vybudování plánovaného přestupního terminálu Dlouhá Míle, určeného pro záchyt automobilové i autobusové dopravy z širšího regionu a pro přestup na kapacitní kolejové systémy. Neexistence terminálu vyvolala nutnost výstavby terminálu menšího rozsahu u stanice metra Nádraží Veleslavín," tvrdí Praha 6.

Ten je ale určen výhradně pro autobusovou dopravu. „S ohledem na uvedené skutečnosti je proto nezbytné předpokládat u stanice Nádraží Veleslavín další provoz autobusového terminálu minimálně ve stávajícím rozsahu i v příštích letech. Praha 6 opakovaně zdůrazňuje, že absence parkoviště typu P+R v celé severozápadní části hlavního města Prahy velmi negativně ovlivňuje dopravní situaci v prostoru širšího centra Prahy 6. Je proto nanejvýš žádoucí, aby byla urychleně připravena a zprovozněna záchytná parkoviště tohoto typu,“ sdělil starosta Prahy 6 Ondřej Kolář TOP 09).


Další články
Nahoru