Dnes Středa - oblacno -2°C
Zítra Čtvrtek - obcasny-dest -2°C
Středa 27. 1. 2021
Svátek má Ingrid
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Praha 6 podpořila jižní variantu tratě Dejvice-Veleslavín
Plánovaná podoba nástupiště železniční stanice Veleslavín. Vizualizace: idhea

Praha 6 podpořila jižní variantu tratě Dejvice-Veleslavín

Zastupitelstvo Prahy 6 v pátek podpořilo jižní variantu trasy železnice od stanice Praha-Dejvice do stanice Praha-Veleslavín. Železnice má spojit Prahu s Kladnem a s Letištěm Václava Havla.

Podporovaná varianta počítá s vedením vlaků z Veleslavína tunelem pod střešovickým masivem až do Dejvic, tedy jižně od stávající železniční trati. Podle usnesení by měl být tunel ražený v celé délce podpovrchového vedení a pro ražbu má být využita technologie TBM, tedy tunelovací metoda, k níž se používají razicí štíty.

Jižní variantu doporučily jako nejlepší z posuzovaných čtyř rovněž znalecké posudky, které připravil tým z České geologické služby a tým odborníků z Ruhrské univerzity v Bochumi pod vedením Markuse Thewese.

Podle jejich závěrů vychází jižní varianta jako nejméně konfliktní vůči dotčenému území. „Zde v průběhu tunelu očekáváme lepší geologické podmínky, méně poruchových zón a vhodnější podmínky pro stavbu," řekl k jižní variantě tunelu na zasedání zastupitelstva Thewes. Tuto variantu na základě přednesených posudků doporučila zastupitelstvu i komise pro strategický rozvoj městské části.

Dráha podle Správy železnic (SŽ) přinese Praze 6 mimo jiné zlepšení dopravní situace a dopravní obslužnosti. Podle náměstka ředitele Stavební správy západ SŽ Jakuba Bazgiera denně ubude 7,5 tisíce aut lidí, kteří dojíždějí do Prahy za prací, a naopak přibude až 2000 nových parkovacích míst.

Na místě stávající železniční trati v uvedeném úseku vznikne podle Bazgiera takzvaná zelená radiála, tedy volnočasová zelená páteř územím.

SŽ odhaduje termín začátku stavby na rok 2025, a to v případě získání potřebných povolení, uvedl dále Bazgier. Zprovoznění železničního spojení na letiště předpokládá SŽ v letech 2028 až 2029. Dobu výstavby odhaduje na 24 až 30 měsíců. Odhadovaná cena pro úsek Výstaviště – Veleslavín je 13 miliard korun.

V minulosti se i proti jižní variantě ohradila část obyvatel Prahy 6. Radní Eva Smutná, která zodpovídá za strategický rozvoj, památkovou péči a výstavnictví, na zasedání uvedla, že se nyní se zástupci veřejnosti o věci debatuje.

„Po dnešním hlasování se můžeme společně se Správou železnic plně věnovat důležitým povrchovým úsekům, například v okolí Liboce," nastínila další postup Smutná.

O modernizaci trati do Kladna a vybudování železničního spojení na letiště v Ruzyni se mluví už od 90. let. Nové spojení má být elektrizované, vedené po dvou kolejích a má umožnit provoz vlaků na letiště i na Kladno v desetiminutových intervalech.


Informace o zhodnocování volných finančních prostředků Prahy 2 v loňském roce

Včera ve 21:36

Radní Prahy 2 včera vzali na vědomí informaci o zhodnocování volných finančních prostředků k 31. prosinci 2020. Druhá městská část za loňský rok zhodnotila finanční prostředky z prodeje domů a bytových jednotek v investičním portfoliu, na termínovaných vkladech a spořicích účtech celkem o téměř...

Radní Prahy 5 Čahoj z TOP 09 rezignoval z osobních důvodů, nahradil ho spolustraník Kavalírek

Včera ve 21:05

Ve vedení Prahy 5 dochází k obměně radního pro oblasti financí, IT a EU fondů. Dosavadního radního Viktora Čahoje z TOP 09 střídá ve funkci jeho stranický kolega Jan Kavalírek. Čahoj na svůj post rezignoval z osobních důvodů. Radním byl nepřetržitě od listopadu...

Praha 2: Odbor dopravy a územního rozvoje v karanténě

19. ledna 2021 v 16:47

Odbor dopravy a územního rozvoje (ODÚR) Prahy 2 bude fungovat od středy 20. ledna v omezeném režimu.

Další články
Nahoru