dnes
Pondělí - zatazeno
6°C
zítra
Úterý - obcasny-dest
5°C
pozítří
Středa - zatazeno
2°C
Praha 6 chce na trase Pražského okruhu vyhlásit stavební uzávěru. Už tam jednou byla
Proti Pražského okruhu na severozápadě metropole se dlouhodobě staví suchdolská radnice. Ilustrační foto: www.praha-suchdol.cz

Praha 6 chce na trase Pražského okruhu vyhlásit stavební uzávěru. Už tam jednou byla

Vedení Prahy 6 chce po magistrátu, aby vyhlásil stavební uzávěru v severozápadní části Prahy, kudy má vést Pražský okruh. Včera se na tom usneslo zastupitelstvo městské části. Uzávěra by znemožnila stavby na místech, kudy má obchvat metropole vést. Na nedokončených částech vnějšího okruhu už v minulosti uzávěra byla, v roce 2013 ji však zrušil soud. Proti plánované trase severozápadní části okruhu protestují menší městské části, zejména Suchdol.

Zastupitelstvo podpořilo vyhlášení uzávěry a pověřilo místostarostku Evu Smutnou (TOP 09), aby její vyhlášení prosazovala. „Jestliže máme mít zajištěnu tuto trasu a to, aby stavba nebyla žádným způsobem blokována, tak stavební uzávěru potřebujeme," uvedla místostarostka. Doplnila, že na posledním jednání zastupitelstva Prahy se pokoušela otázku otevřít, na program se však nedostala. Stavební uzávěry musí připravit a schválit magistrát.

Přípravou dokončení okruhu se zabývá expertní skupina vlády, kterou Smutná oslovila, aby se stavební uzávěrou zabývala. Z ministerstva dopravy podle svých slov dostala příslib, že na dalším jednání otázku projednají.

Na plánované trase okruhu v úsecích Ruzyně-Suchdol, Suchdol-Březiněves a Březiněves-Satalice už uzávěra existovala, a to od roku 1997. V roce 2013 ji na podnět suchdolské radnice a majitele jednoho z pozemků zrušil soud. Důvodem byla dlouhodobá nečinnost města v oblasti výstavby.

O obnovení uzávěry magistrát hovořil v roce 2014 pod vedením primátora Tomáše Hudečka (bezp., dříve TOP 09), zatím k němu však nedošlo.

Celý Pražský okruh měří asi 80 kilometrů, nyní je v provozu zhruba polovina. Chybí severozápadní část mezi Ruzyní, Suchdolem a Březiněvsí a jihovýchodní mezi Běchovicemi a dálnicí D1. Celkové náklady na stavbu mají přesáhnout 106 miliard korun.

Blíže k zahájení stavby je jihovýchodní část, u které nyní ministerstvo životního prostředí zpracovává posouzení vlivu na životní prostředí (EIA). Pokud by vše šlo podle plánu, mohlo by se začít stavět v roce 2019.


Praha zajistila sběr a likvidaci injekčních stříkaček po narkomanech na další tři roky

5. prosince 2018 v 17:23

Nebezpečný a infekční odpad nacházejí na svých pravidelných obchůzkách strážníci městské policie. Hlavní město se dohodlo na pokračování dosavadní praxe, kdy jsou jehly, injekční stříkačky a další odpad z aplikací omamných a psychotropních látek bezpečně posbírány do speciálních sběrných boxů a...

Další články
Nahoru