dnes
Sobota - zatazeno
8°C
zítra
Neděle - obcasny-dest
9°C
pozítří
Pondělí - zatazeno
10°C
Praha 5 se odvolala proti povolení plavební komory u Dětského ostrova
Nová komora, proti které nyní bojují samosprávy, by měla být 55 metrů dlouhá, 11 metrů široká a má být umístěna na opačné straně Dětského ostrova než ta stávající. Foto: JP

Praha 5 se odvolala proti povolení plavební komory u Dětského ostrova

Proti povolení stavby nové plavební komory „Praha-Staré Město" se minulý týden kromě hlavního města odvolala i Praha 5, která s uvedenou stavbou dlouhodobě vyjadřuje nesouhlas kvůli zhoršení života a životního prostředí v okolí. Stavbu povolil zvláštní stavební úřad pražského magistrátu lpřed několika týdny.

„Radnice cítí vůči občanům Prahy 5 závazek postavit se hrozícímu riziku v podobě realizace stavby druhé plavební komory u Dětského ostrova. Stavba s sebou přináší několik zásadních negativních dopadů. Za hlavní považuji likvidaci klidné oblasti Vltavy v centru hlavního města nad Staroměstským jezem, kterou právě Pražané odedávna využívají k odpočinku. Dalším problémem je nárůst lodního provozu a s tím spojeného hluku a emisí. Toto hledisko nebylo vypořádané vůbec, nebo jen velmi nedostatečně,“ vysvětlil důvody podání odvolání starosta Prahy 5 Daniel Mazur (Piráti).

detsky-ostrov-a

Dětský ostrov pohledem z Jiráskova mostu

„Investor se od počátku snaží vzbudit dojem, že je záměr potřebný a kvalitu prostředí nezhorší či naopak zlepší. Plavební komora prý má být určena pouze pro malá plavidla do 20 metrů délky, neexistují však záruky, že stavbou nebudou rutinně proplouvat plavidla podstatně delší,“ vysvětlil důvody odvolání Prahy 5.

Pátá městská část se stavbou, kterou chystá státní podnik Povodí Vltavy, nesouhlasí dlouhodobě a podpořila i související petici vzešlou z občanské iniciativy.

V polovině srpna starosta Mazur připojil za Prahu 5 podpis pod společné memorandum s hlavním městem a Prahou 1 o odmítavém postoji k plánované výstavbě komory. Memorandum upozorňuje zejména na nutnost ochrany životního prostředí, nárůst vodní dopravy, neregulovaný turismus a možné překračování emisních limitů s vlivem na životní prostředí i život obyvatel.

V rámci tohoto společného postupu podala odvolání nejen Praha 5, ale i Praha 1 a Institut plánování a rozvoje (IPR) hl. m. Prahy.


Další články
Nahoru