Praha 5 požaduje zřízení koordinátora dopravních staveb
2. května 2022 17:51
„Vše se dá zvládnout tak, aby dopady na běžný život Pražanů byly v rámci možností co nejmenší. Nikdo nezpochybňuje nutnost prováděných oprav včetně rekonstrukce Barrandovského mostu. Ale zásadně postrádáme dlouhodobější komunikaci, a hlavně koordinaci s dotčenými městskými částmi. Nakreslit u kancelářského stolu sérii oprav umí každý, ale domyslet veškeré dopady už tak snadné není. Stejně jako kolegové z dalších městských částí jen říkáme, že „víc očí, víc vidí“. Ale říkáme to léta marně,“ vysvětlila postoj Prahy 5 starostka Renáta Zajíčková (ODS).
„Několik let voláme po zřízení funkce koordinátora dopravních staveb, který by měl jediný, ale zásadní úkol. Plánovat veškeré dopravní stavby a úpravy tak, aby se v maximální možné míře udržela alespoň nějaká únosná průjezdnost Prahy. Člověk, který by byl spojkou mezi hlavním městem, městskými částmi a dalšími společnostmi jako jsou TSK, PVK a pražský dopravní podnik. Jednu takovou funkci by magistrát určitě ještě zvládnul ,uživit´ a na rozdíl od řady jiných by se to i vyplatilo,“ doplnil zastupitel Prahy 5 a předseda výboru dopravy Jan Panenka (ODS).
Zástupci páté městské části podle Panenky a Zajíčkové doufají, že alespoň samotnou rekonstrukci Barrandovského mostu dokázalo vedení Prahy společně s Technickou správou komunikací technicky připravit tak, aby nedošlo k prodloužení plánovaného termínu ukončení oprav. Ty by měly trvat 110 dní.
Náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě) dlouhodobě kritiku údajně nedostatečné komunikace magistrátu s městskými částmi odmítá.