Praha 5 poskytne hlavnímu městu pozemek potřebný pro smíchovský terminál
6. srpna 2022 17:58
Dopravní terminál získal letos v únoru kladné stanovisko v posouzení vlivu záměru na životní prostředí (EIA). Terminál má vzniknout za účelem zlepšení přestupu mezi metrem, tramvajemi, vlaky a příměstskými spoji. Bude v něm i P+R záchytné parkoviště pro asi 1000 aut. Samotná stavba vyjde na několik miliard korun a hotová by mohla být v roce 2026.
Vedení smíchovské radnice uvítalo záměr hlavního města zrealizovat projekt pod názvem „Terminál Smíchov“. Nová podoba Smíchovského nádraží by měla sjednotit dopravní uzly a nabídnout rychlejší a celkově snadnější přestup mezi různými druhy dopravy čímž bude lépe propojena železniční doprava s autobusy, městskou hromadnou dopravou, metrem i parkovištěm P+R.
Prioritou již dříve schváleného dokumentu Strategie rozvoje městské části Praha 5 2030+ je zajištění plynulé, bezpečné a pohodlné dopravy na území Prahy 5 a umožnění volby pro každý typ dopravy s výběrem vhodné kombinace pro cestování městskou dopravou.
„K tomu je nezbytné vybudování základní páteře nadřazené komunikační sítě, což je Radlická radiála, Městský okruh, Dvorecký most a ve výhledu Břevnovská radiála,“ řekl radní pro územní rozvoj Zdeněk Doležal (ODS).
Dojde k výrazné změně v autobusové dopravě, zejména pro příměstské a dálkové autobusy, končící nyní Na Knížecí a před nádražím Smíchov. Projekt počítá s přesunutím autobusů do nového terminálu nad nástupišti železniční stanice.
Prostor před nádražním se promění díky novému uspořádání zastávek tramvají a autobusů a umožní cestujícím jednodušší přesun do nádražního terminálu. Tramvajová trať se narovná a oddálí od obytných domů, což výrazně sníží hluk k čemž přispěje také zklidnění průjezdné dopravy. Celý prostor bude zútulněný a počítá i s osazením nových stromů.
„Pozemek městské části bude využívaný především pro umístění stavebního materiálu, aby mohla začít dlouho očekávaná revitalizace Smíchovského nádraží. Staveniště bude zajištěno a oploceno. Zhotovitel stavby, společnost SUDOP Praha, zajistí bezpečnost, aby nedošlo ke zranění osob nebo poškození majetku,“ sdělil místostarosta odpovědný za majetek Martin Damašek (TOP 09).
V průběhu stavebních prací podle něj bude také zajištěna ochrana stromů, porostů a ploch pro vegetaci. V případě, že by hrozila kolize se zde rostoucími dřevinami budou výkopové práce prováděny ručně.
Po skončení pronájmu by měl být výkopy ve vegetaci urovnány, doplněny kvalitním substrátem a osety travním osivem. Dále by měl zmizet veškerý stavební odpad a pozemek vrácen městské části v neporušeném stavu.