Praha 2 přivítala záměr metropole vypovědět memorandum s provozovatelem sdílených koloběžek
3. října 2019 23:22
„Zmíněné koloběžky společnosti Lime podle všeho nesplňují zákonné podmínky provozu na pozemních komunikacích. Jejich uživatelé je navíc odkládají na místech, kde velmi často překážejí běžnému provozu nebo ohrožují chodce a maminky s kočárky. Největším rizikem však mohou být pro občany s poruchou zraku,“ uvedla Praha 2 v tiskové zprávě.
Firma kritiku odmítá. „Požadavky, k jejichž plnění jsme se přihlásili v memorandu s hlavním městem, plníme. Proto je služba v omezeném provozu dostupná i v Praze 2. Věříme, že jsme v právu, když provoz koloběžek na Praze 2 funguje tak, jak je nyní nastaven," sdělil již dříve ČTK provozní manažer společnosti Lime Ondřej Široký.
Praha 2 tvrdí, že dosavadní jednání s Lime se minulo účinkem. „Požadované podklady, tj. potvrzení policie, ministerstva dopravy a dohodu se Sjednocenou organizací nevidomých a slabozrakých, firma nedoložila a v provozování služby pokračovala. To bylo mimo jiné i důvodem, proč se Praha 2 obrátila na orgány činné v trestním řízení,“ sdělila druhá městská část v prohlášení.
„Jsem rád, že v tomto ohledu nebyla a není naše práce marná. Společnost Lime však není jediným provozovatelem. Je naprosto nezbytné jasně definovat podmínky, za jakých může být podobná služba poskytována a kde se mohou tyto dopravní prostředky používat,“ uvedl v souvislosti s prohlášením magistrátu o vypovězení memoranda místostarosta Prahy 2 Jan Korseska (ODS).
„Vedli jsme se společností Lime mnoho jednání, kde jsme jasně říkali, že společnost musí přijímat zodpovědnost za to, co jejich zákazníci s koloběžkami dělají. Navzdory tomu stále řešíme, že před koloběžkami musí lidé na chodnících uskakovat a zaparkované koloběžky zase brání průchodu. Pokud se tyto situace pořád opakují, nezbývá nám než zavést nová pravidla. První podmínka, kterou budu požadovat, je povinné pojištění odpovědnosti, aby byl při incidentu zraněný okamžitě odškodněn. Trvat budu také na homologaci koloběžek, aby byly způsobilé pro jízdu na silnici, a chci jasně vyřešit i podmínky pro parkování koloběžek,” řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).
„Plně podporuji náměstka pro dopravu v tomto rozhodnutí. Nejsme zastánci žádných represí, ale faktor bezpečnosti Pražanů a dalších návštěvníků hlavního města je pro nás zcela zásadní. V době, kdy bylo memorandum uzavřeno předešlou radou, nebyl ten problém tak velký jako teď," sdělil pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti).