dnes
Středa - zatazeno
29°C
zítra
Čtvrtek - prehanky-dest
27°C
pozítří
Pátek - prehanky-dest
24°C
Zpravodajství

Praha 2 povolila provoz sdílených elektrokol na svém území. Zkušební doba je rok

Bezstanicový systém sdílení elektrokol freebike spouští dnesflotilu 500 elektrokol, která pokrývá celé území hlavního města, od Prahy 1 až po Horní Počernice. Na území Prahy 2 půjde o zkušební provoz na dobu jednoho roku. Freebike provozuje společnost Homeport. 

S provozováním elektrokol na svém území souhlasí i představitelé městské části Praha 2, kteří měli k tomuto druhu podnikání dlouho výhrady. V tomto případě však považují záruky bezpečného provozu za dostatečné.

„Naše městská část se dlouho bránila povolení, které by opravňovalo k tomuto druhu podnikání na jejím území. Hlavním důvodem je fakt, že Praha 2 není, kvůli husté zástavbě a kopcovitému charakteru, úplně vhodná pro cykloturistiku. Společnost Homeport byla ochotna splnit naše podmínky, a také nás přesvědčila o tom, že provozování svých elektrokol zvládne. Nemalou roli v našem rozhodnutí hraje fakt, že jde o českou společnost a i jejich dopravní prostředky jsou českým výrobkem. Provoz je z naší strany povolen na zkušební dobu jednoho roku. Pak chceme vyhodnotit situaci i dodržování podmínek, které jsme si vzájemně určili,“ říká místostarosta Prahy 2 pro oblast dopravy Jan Korseska (ODS).

Pro Prahu 2 je zásadním požadavkem, aby elektrokola jezdila výhradně po silnicích. Na provozovatele bude městská část apelovat, aby v tomto smyslu spustil informační kampaň.

Shoda systému s požadavky jednotlivých městských částí je zásadní i pro provozovatele systému freebike. „Obzvlášť si ceníme toho, že díky technologickému řešení se nám podařilo nalézt shodu a získat povolení i od Prahy 2 a Prahy 1, tedy nejvíce zatížených lokalit v Praze,“ uvedl Ludvík Jaroš, výkonný ředitel společnosti Homeport.

A jak bude nový systém fungovat? Obyvatelé a návštěvníci hlavního města Prahy si budou moci stáhnout aplikaci freebike na svá mobilní zařízení, zaregistrovat se do systému a začít jezdit, a to jak v elektro, tak v klasickém šlapacím módu. Kolo bude možné zaparkovat bez nutnosti jej připoutat pomocí řetězu či jiného zařízení, a to ve virtuálních stanicích vyznačených v aplikaci freebike.

Ve vybraných lokalitách lze navíc parkovat i mimo tyto stanice. První minuta provozu je zdarma a za každou další minutu jízdy s využitím elektromotoru platí cyklista dvě koruny. Pokud se rozhodne jezdit bez elektromotoru, má zdarma prvních 10 minut a za každou další minutu platí korunu.


O budoucnosti evropské sociální politiky debatovali politici a odborníci v Evropském domě v Praze

Včera v 10:54

Pokračující stárnutí evropské populace, rostoucí digitalizace a vznik nových forem práce – to byly jedny z trendů, o kterých se včera v Praze hovořilo na debatě s názvem Sociální rozměr Evropy. Tu pořádala Evropská síť proti chudobě a sociálnímu vyloučení v ČR. Debata měla za cíl představit...

Pokračuje výstavba sportovního hřiště v Praze 2. Kácet se musí kvůli bezpečnosti, zní z radnice

17. června 2019 ve 21:40

Na rohu ulic Na Smetance a Italská od loňského roku vzniká moderní multifunkční sportoviště, které budou navštěvovat stovky žáků z nedaleké ZŠ a MŠ Na Smetance, ale i děti z dalších škol či z Domu dětí a mládeže Praha 2. Postupně jej začnou využívat i děti z ostatních základních a mateřských škol...

Nadace Pražské děti předá šek na 1,1 milionu korun pro kliniku dětské hematologie a onkologie

17. června 2019 v 18:01

Ve čtvrtek 20. června dopoledne předá Nadace Pražské děti (předseda správní rady a 1. místostarosta Prahy 1 Petr Hejma a další členové správní rady) šek na 1,1 milionu korun, a to přednostovi Kliniky dětské hematologie a onkologie 2. LF UK a FN Motol Janu Starému. Předání se uskuteční na klinice...

Další články
Nahoru