dnes
Pondělí - zatazeno
21°C
zítra
Úterý - obcasny-dest
22°C
pozítří
Středa - obcasny-dest
20°C
Zpravodajství

Praha 2 povolila provoz sdílených elektrokol na svém území. Zkušební doba je rok

Bezstanicový systém sdílení elektrokol freebike spouští dnesflotilu 500 elektrokol, která pokrývá celé území hlavního města, od Prahy 1 až po Horní Počernice. Na území Prahy 2 půjde o zkušební provoz na dobu jednoho roku. Freebike provozuje společnost Homeport. 

S provozováním elektrokol na svém území souhlasí i představitelé městské části Praha 2, kteří měli k tomuto druhu podnikání dlouho výhrady. V tomto případě však považují záruky bezpečného provozu za dostatečné.

„Naše městská část se dlouho bránila povolení, které by opravňovalo k tomuto druhu podnikání na jejím území. Hlavním důvodem je fakt, že Praha 2 není, kvůli husté zástavbě a kopcovitému charakteru, úplně vhodná pro cykloturistiku. Společnost Homeport byla ochotna splnit naše podmínky, a také nás přesvědčila o tom, že provozování svých elektrokol zvládne. Nemalou roli v našem rozhodnutí hraje fakt, že jde o českou společnost a i jejich dopravní prostředky jsou českým výrobkem. Provoz je z naší strany povolen na zkušební dobu jednoho roku. Pak chceme vyhodnotit situaci i dodržování podmínek, které jsme si vzájemně určili,“ říká místostarosta Prahy 2 pro oblast dopravy Jan Korseska (ODS).

Pro Prahu 2 je zásadním požadavkem, aby elektrokola jezdila výhradně po silnicích. Na provozovatele bude městská část apelovat, aby v tomto smyslu spustil informační kampaň.

Shoda systému s požadavky jednotlivých městských částí je zásadní i pro provozovatele systému freebike. „Obzvlášť si ceníme toho, že díky technologickému řešení se nám podařilo nalézt shodu a získat povolení i od Prahy 2 a Prahy 1, tedy nejvíce zatížených lokalit v Praze,“ uvedl Ludvík Jaroš, výkonný ředitel společnosti Homeport.

A jak bude nový systém fungovat? Obyvatelé a návštěvníci hlavního města Prahy si budou moci stáhnout aplikaci freebike na svá mobilní zařízení, zaregistrovat se do systému a začít jezdit, a to jak v elektro, tak v klasickém šlapacím módu. Kolo bude možné zaparkovat bez nutnosti jej připoutat pomocí řetězu či jiného zařízení, a to ve virtuálních stanicích vyznačených v aplikaci freebike.

Ve vybraných lokalitách lze navíc parkovat i mimo tyto stanice. První minuta provozu je zdarma a za každou další minutu jízdy s využitím elektromotoru platí cyklista dvě koruny. Pokud se rozhodne jezdit bez elektromotoru, má zdarma prvních 10 minut a za každou další minutu platí korunu.


Další články
Nahoru