dnes
Úterý - obcasny-dest
13°C
zítra
Středa - obcasny-dest
14°C
pozítří
Čtvrtek - prehanky-dest
15°C
Praha 12 usiluje o tramvajovou trať z Modřan do Komořan, které čeká rozsáhlá výstavba
Ilustrační foto: archiv

Praha 12 usiluje o tramvajovou trať z Modřan do Komořan, které čeká rozsáhlá výstavba

Praha 12 usiluje o vybudování tramvajové trati z Modřan do Komořan. Hlavnímu městu podá podnět na změnu územního plánu, který stavbu umožní. Vyplývá to z materiálu, který na pondělním jednání schválilo zastupitelstvo městské části. V původně samostatné osadě Komořany, dnes čtvrti s téměř 2000 obyvateli na jihu metropole, je plánovaná rozsáhlá bytová výstavba.

Navrhovaná změna řeší pouze trasu tramvajové trati k areálu Modřanských strojíren. Umístnění otočky tramvaje v areálu strojíren vzejde z připravované územní studie Komořan. Současné využití areálu už dnes umožňuje vybudování zázemí pro provoz pražské integrované dopravy.

Praha 12 navrhuje, aby byla stavba tramvajové trati v územním plánu stanovena jako stavba veřejně prospěšná, čímž by město získalo předkupní právo k pozemkům. Změna územního plánu se týká rozlohy 2,2 hektaru. Dané pozemky jsou zejména ve vlastnictví společností Skanska Reality, České dráhy, Správa železniční dopravní cesty, LOGISTIC REAL, CTY Komořanská i několika fyzických osob.

Stávající vedení magistrátu ve svých dopravních koncepcích a plánech počítá s větším rozvojem kolejové dopravy, která je ekologičtější než autobusy. Dopravní podnik nedávno představil strategii rozvoje tramvajových tratí, která počítá s téměř 30 novými.

Tři z nich mají být vybudovány do pěti let, a to trať z Divoké Šárky na Dědinu, ze Sídliště Barrandov do Slivence a z Modřan na Libuš do blízkosti plánované stanice nové linky metra D. Dalších 16 tratí by se mělo začít budovat do roku 2030. Posledních 11 tratí, mezi které patří i trať z Modřan do Komořan, je vedeno jako výhledové záměry, které chce město do roku 2030 zapracovat do územní dokumentace.

Délka tramvajové sítě v Praze je 142,4 kilometru, asi 52 procent tratí vede po vlastním tramvajovém tělese. Zbylé jezdí po vozovkách společně s auty. Tramvaje v Praze přepraví ročně přes 360 milionů cestujících.


Bubenečský tunel bude ze soboty na neděli zcela uzavřen

Včera v 11:19

Od soboty 27. října od 23 hodin do neděle 28. října do 5 hodin bude uzavřen Bubenečský tunel. Objížďka je vedena po trase: Milady Horákové, Veletržní, Dukelských hrdinů, U Výstaviště, Partyzánská, Trojský most

Roztyly C: Omezení přístupu imobilních osob ve stanici metra

21. října 2018 v 09:27

Z důvodu provádění zátěžové zkoušky osobního výtahu mezi nástupištěm a vestibulem stanice dojde ve čtvrtek 25. října od 10 do 12 hodin k dočasnému omezení přístupu imobilních osob ve stanici metra Roztyly na trase C.

Dopravní omezení v Podbabské a Papírenské v Praze 6

17. října 2018 ve 14:01

Z důvodu budování hradidlové komory u břehu Vltavy, která do budoucna zabrání zaplavování nejníže položené části komunikace pod mostem, probíhají v úseku stavební práce. Jsou zde umístěny dočasné semafory, které řídí dopravu. 

Čtyři noci bude uzavřen Letenský tunel

15. října 2018 ve 22:39

Z důvodu údržby a mytí tunelu bude uzavřen Letenský tunel od 17. října do 21. října vždy v noci od 23 hodin do 5 hodin.

Nepojedou tramvaje křižovatkou Lazarská a Spálená

14. října 2018 v 07:41

Z důvodu opravy tramvajové trati na křižovatce ulic Lazarská a Spálená dochází od čtvrtka 18. října od 4:30 hodin do pondělí 29. října do 4:30 hodin k obousměrnému přerušení provozu tramvají v úseku Lazarská–Jindřišská.

Do srpna bude uzavřen vstup do metra z Karlova náměstí

9. října 2018 v 11:30

Ode dneška je kvůli výměně eskalátorů a dalším opravám uzavřen vstup do metra z Karlova náměstí. Cestující musí pro vstup i výstup do a ze stanice používat vestibul z Palackého náměstí.

Další články
Nahoru