Praha 11: Pro Místní akční plán otevřela pandemie nové možnosti
26. listopadu 2021 10:55
„Jsem rád, že právě naše městská část se mohla již podruhé zapojit do projektu MAP a že se podařilo podpořit školy a pedagogy, kteří to v posledním roce měli extrémně těžké,“ řekl starosta Prahy 11 Jiří Dohnal (Piráti).
Projekt s rozpočtem více než 11,1 milionu korun byl financován z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělání z 95 procent, zbylých 5 procent financí poskytla Praha 11. V průběhu tří let se do projektu zapojilo celkem 36 mateřských a základních škol.
V rámci MAP II pracovalo šest desítek pedagogů, vedoucích pracovníků škol a dalších expertů a podařilo se zorganizovat 115 akcí pro žáky a širokou i učitelskou veřejnost.
Akcí se zúčastnilo celkem kolem 2,5 tisíce lidí. Jednalo se nejen o přednášky, semináře a workshopy, ale také soutěže, únikové hry, zábavné pokusy i projekty, které spojovaly generace, jako například loňské vánoční přání pro seniory.
„Velmi nás potěšilo, jak rychle se pracovní skupiny přizpůsobily zavření škol a nutnosti pořádat i akce online. Dá se říct, že pandemie otevřela MAP úplně nové možnosti, protože řada rodičů má jen omezené možnosti zúčastnit se akcí prezenčně, ale jejich převedení do online prostoru jim to umožnilo,“ řekl Martin Platz, vedoucí odboru školství a kultury MČ Praha 11.
Samozřejmě by to nebylo možné bez obrovského nasazení členů jednotlivých pracovních skupin. I přes velké množství povinností, které plynuly z nutnosti přejít na distanční výuku a letos na podzim učit často hybridně kvůli karanténám jednotlivých tříd, přicházely do posledních týdnů s nápady na nové aktivity.
„Snažili jsme se v maximální možné míře podpořit i samotné školy, a to i finančně. Proto vznikl projekt MAP školám, v jehož rámci jsme finance, které se díky lockdownu nepodařilo vyčerpat na původně plánované aktivity, poskytli právě základním a mateřským školám na pomůcky, literaturu a další potřebné vybavení nebo na školení pedagogů,“ doplnil Miroslav Parvonič, finanční manažer MAP II.
Bezprostředně na MAP II naváže projekt MAP III, který je podstatně štíhlejší, ale jehož cílem je pokračovat v dosavadní snaze o propojení všech aktérů, kteří mohou pomáhat zlepšit vzdělávání v regionu.
„Chceme hledat i další zdroje a pomáhat školám i učitelům s vzájemnou komunikací a podporou,“ doplnila Kornelia Gottmannová, která bude v MAP III pracovat jako metodik.