dnes
Středa - snih-dest
4°C
zítra
Čtvrtek - jasno
2°C
pozítří
Pátek - skorojasno
1°C
Zpravodajství

Praha 1 zahajuje další kolo boje proti černé reklamě, v ulicích bude opět speciální tým

Radnice Prahy 1 najala firmu, která likviduje nelegálně vylepené letáky a nálepky a zároveň monitoruje subjekty a osoby, které reklamu načerno do ulic první městké části umísťují.   

V posledních letech díky každoroční aktivitě radnice výskyt černé reklamy v centru města výrazně poklesl, nelegálně vylepené letáky a plakáty ale stále ještě různé plochy hyzdí, byť v mnohem menší míře než před pěti lety.

„Když jsme v roce 2012 s bojem proti černé reklamě začínali, evidovali jsme v Praze 1 šest hlavních zadavatelů černé reklamy. Už za rok byli jen dva,“ popisuje 1. zástupce starosty Prahy 1 Daniel Hodek (ČSSD), zodpovědný za oblast čistoty a životního prostředí.

Ulicemi Prahy 1 prochází od zahájení letní turistické sezóny systematicky až tříčlenný tým, který je hlídá a čistí. Letáky, nálepky a plakáty na lampách, lavičkách nebo dopravních značkách či stromech do velikosti 0,6m2 odstraňuje okamžitě, výskyt větších reklamních nosičů nahlašuje Odboru dopravy ÚMČ Praha 1.

Za denní monitorování, čištění, odstraňování, dohledávání, uskladňování a další činnosti spojené s bojem proti černé reklamě zaplatí Praha 1 denně 690 korun, tedy celkem 153 622 korun za rok.

Díky několikaletému monitoringu radnice zjistila, že letáky i plakáty se objevují v jednotlivých vlnách. Ty zohledňují aktuální roční dobu, dny v týdnu v souvislosti s turistickými turnusy a dokonce i předpověď počasí. Mnohem vyšší počet se jich samozřejmě objevuje v letní turistické sezóně.

„Letáky jsou zaměřené na zahraniční turisty, plakáty cílí většinou na obyvatele Prahy. Zajímavé je, že letáky jsou umísťovány dokonce podle předpokládaného pohybu cílových skupin. Černá reklama nabízející erotické služby se nejčastěji objevuje v blízkosti fast food restaurací s dlouhou otevírací dobou, letáky propagující koncerty vážné hudby se vyskytují po celé délce i v okolí Královské cesty z Pražského hradu na Staroměstské náměstí,“ doplňuje Daniel Hodek.

Významným prostředkem boje proti černé reklamě jsou v Praze 1 i antiplakátovací nátěry. Ty stojí jen o něco málo víc než běžný nátěr a vydrží až čtyři roky. Jejich opatřením tak vlastně dochází k šetření finančních prostředků za čištění.


Další články
Nahoru