
Praha 1: Kruhový objezd u Prašné brány zklidní dopravu. Magistrát to kritizuje
7. května 2022 09:40
Hřib na svém twitterovém účtu zveřejnil návrh podoby prostoru u Prašné brány, tak jak ho navrhl Institut plánování a rozvoje (IPR).
Podle Bureše byla dosavadní organizace dopravy v místě nelogická a nepřehledná.
„Opatření znamená výrazné omezení dopravní zátěže v Petrské čtvrti, ale i v Jindřišské a Panské, kudy auta směřující do Hybernské jezdila. Ta bude v následujících týdnech zobousměrněna a řidiči tak nebudou muset jezdit dalšími ulicemi centra," řekl Bureš.
Opatření podle něj souvisí s dopravními změnami v souvislosti s výstavbou v okolí Masarykova nádraží. Kromě zavedení obousměrného provozu v Hybernské dojde také k zákazu vjezdu do části Havlíčkovy a rozšíření zastávky MHD. Na samotné silnici je pak podle Bureše v přepočtu na metry čtvereční méně bílé barvy, než kolik jí tam bylo dosud.
Kruhový objezd Praha 1 v minulosti udělala také na křižovatce Národní třídy, Jungmannovy a Perlové. „A Národní ukázala, že to funguje," řekl Bureš.
Hřib i Scheinherr změnu křižovatky u Prašné brány kritizují. „Říkal jsem panu radnímu Burešovi už v únoru, že s tím nesouhlasím, že to je jak dopravní hřiště někam k Lidlu. Technická správa komunikací (TSK) to odmítla realizovat, ale oni si objednali vlastní firmu," řekl Scheinherr.
„Je podle mě fér přiznat autorství tohoto dopravního díla těm, kteří se o něj skutečně zasloužili: ODS z Prahy 1. S tímhle já opravdu nemám nic společného a opravdu mě bolí se na to dívat. Ponaučení – je nutné volit kompetentní vedení i do městských částí," uvedl pro ČTK primátor Hřib.
Rozhodnutí o vybudování objezdu je v kompetenci radnice Prahy 1 a jejího odboru péče o veřejný prostor a oddělení dopravy. Město podle Schinherra s Hřibem nemá, jak jej změnit.