Praha 1 chce na pěších zónách zakázat provoz elektrokoloběžek
11. ledna 2020 14:10
Městská část se podle Skály pokoušela s firmou Lime jednat, ale bezvýsledně. „Společnost Lime nesplnila žádný z našich požadavků na bezpečný a rozumný provoz, proto po roce usilovných vyjednávání musíme přistoupit k dalšímu kroku a připravujeme omezení vjezdu do pěších zón v centru města," řekl.
„Řešení pilotního zákazu vjezdu pro koloběžky a další turistická lákadla jsem projednal s náměstkem pro dopravu Adamem Scheinherrem (Praha Sobě), který nám vyšel vstříc, a jednám také s policií," uvedl dále Skála.
Doplnil, že radnice podala žádost o řešení problému na silniční úřad Prahy 1, který přišel s návrhem značení na pěších zónách. Návrh bude podle radního nyní 90 dní viset na úřední desce. Je možné proti němu podat námitku.
Návrh značení, které by se mělo objevit na cedulích u pěších zón, využívá faktu, že podle výkladu ministerstva dopravy je elektrokoloběžka brána jako kolo. Návrh tak zakazuje vjezd kol s doplněním „mimo kola s pedály a koloběžky bez motoru".
Běžných kol, elektrokol a nemotorových koloběžek se proto netýká. Lidé, kteří budou chtít jezdit v centru na vlastních elektrokoloběžkách, si budou moci podle radnice zažádat o výjimku.
Společnost se často potýká s odporem městských samospráv kvůli stejným důvodům, které uvádějí politici v Praze. Pražský magistrát před časem rozhodl o výpovědi memoranda Prahy s firmou, což však neznamenalo zákaz služby. Podle vedení magistrátu mělo jít o signál, že s přístupem společnosti město není spokojeno.
Kromě firmy Lime v Praze fungují také sdílení jízdních kol Rekola a sdílení automobilů Car4way a Revolt. Od dubna na pražský trh vstoupila společnost Homeport, která nabízí sdílená elektrokola.