Dnes Neděle - zatazeno 18°C
Zítra Pondělí - prehanky-dest 22°C
Neděle 21. 7. 2024
Svátek má Vítězslav
Pražské drby
Co se v Praze povídá aneb Tak trochu jiný pražský bulvár
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Letní Praha

Prague City Tourism spouští letní kampaně. Bude do Prahy lákat na motivační balíčky

Prague City Tourism (PCT) zahájil od 1. července marketingové kampaně, které podpoří příjezdový i domácí cestovní ruch a současně budou informovat návštěvníky o pravidlech a kultuře chování v metropoli. Vedle digitální zahraniční kampaně #stayinprague, která již funguje a láká kultivované cestovatele ze zahraničí do Prahy, spustí PCT na začátku července kampaň #vprazejakodoma. Letos se nejedná o benefitní program, ale přináší motivační balíčky pro delší pobyty českých turistů. Spolu s městskou částí Praha 1 společnost zahájí také osvětovou kampaň Enjoy Respect Prague. 

Značka #vprazejakoma zůstává i nadále hlavní značkou na podporu domácího cestovního ruchu v metropoli a v létě bude podpořena i silným marketingem. Tento rok se nicméně již nejedná o benefitní program, jako tomu bylo předchozí dvě sezóny, kdy se město snažilo o restart cestovního ruchu po covidové pandemii. Prague City Tourism prostřednictvím #vprazejakodoma představuje domácím turistům zajímavé balíčky, díky kterým by si mohli pobyt v hlavním městě prodloužit.

„Cestovní ruch v Praze se po covidovém útlumu postupně vzpamatovává, letos se proto společně s Prague City Tourism a Prahou 1 zaměřujeme na informování návštěvníků, aby se chovali ohleduplně a s respektem k městu i místním. Součástí kampaně Enjoy Respect Prague jsou také užitečné rady a tipy na neobyčejně zajímavá místa bez davů lidí nebo kam si zajít na dobré jídlo,“ říká radní hl. m. Prahy pro kulturu a cestovní ruch Hana Třeštíková.

„Snažíme se systematicky podporovat domácí cestovní ruch, který je pro nás nesmírně důležitý. Tento rok budeme domácí turisty lákat prostřednictvím spotů a digitální reklamy zejména na motivační balíčky, kdy například mohou získat zvýhodněné vstupné na pražské věže v kombinaci s jízdou historickou tramvajovou linkou číslo 42 a podobně,“ vysvětluje členka představenstva Prague City Tourism Jana Adamcová a zároveň dodává: „To, že se nám daří motivovat Čechy přijet do metropole, dokládají i čísla z loňského léta, kdy Prahu navštívilo o 40 procent více domácích hostů, než tomu bylo před pandemií.“

Vedle podpory domácího cestovní ruchu Prague City Tourism ve spolupráci s městem a městskou částí Praha 1 připravila pro tento rok kampaň Enjoy Respect Prague, kterou chce informovat přijíždějící turisty vkusnou formou o tom, že zejména v historickém centru platí jasná pravidla, která je třeba dodržovat zejména s ohledem na rezidenty. Kampaň navazuje na iniciativu Světové organizace cestovního ruchu (UNWTO), která podporuje udržitelný cestovní ruch.

Součástí kampaně je i webová stránka s desaterem doporučení k pobytu v hlavním městě a zároveň propagující myšlenku slow turismu. V desateru se hovoří například o využívání pouze licencovaných průvodců, respektu k historickým památkám, dodržování nočního klidu v ulicích nebo třeba o využívání vyznačených parkovišť pro sdílená kola, skútry či koloběžky. Kampaň je plánována od 1. července také formou billboardů v prostorách Letiště Praha a venkovní inzerce v památkové rezervaci.

„Praha 1 se dlouhodobě potýká s negativními dopady příjezdové turistiky od krátkodobého ubytování v bytech přes agresivní rušení nočního klidu až po komplikace spojené s různými dopravními prostředky pro turisty, které se do historického centra rozhodně nehodí. Minulé léto jsme proto odstartovali osvětovou kampaň s názvem Enjoy & Respect, intenzivně komunikujeme s podnikateli v cestovním ruchu, zpřísňujeme kontroly, velký kus práce odvedl náš Výbor proti vylidňování centra, městská policie zřídila pro naše občany speciální telefonní linku „Volejte Opletalku“ a nově také ustavila speciální týmy pro dohled v nočních ulicích,“ doplňuje starosta Prahy 1 Petr Hejma a zároveň dodává: „Vítáme proto kampaň Prague City Tourism, jež by podle mě mohla přispět ke zkvalitnění skladby přijíždějících turistů a k postupnému zklidnění našich ulic.“

Třetí kampaní je zahraniční digitální kampaň Stay in Prague, kterou společnost realizuje se zapojením Letiště Praha a agentury CzechTourism. Prague City Tourism v ní cílí na evropský trh a na skupiny lidí, které zajímá zejména kvalitní gastronomie, památky, historie nebo kulturní akce. Letiště Praha pak cílí na trh USA a CzechTourism na Blízký východ. Tato koordinace je součástí projektu Touchpoint.

Kampaně V Praze jako doma a Enjoy Respect Prague jsou naplánovány až do konce roku, kampaň Stay in Prague je plánována do konce září. Udržitelný domácí a příjezdový cestovní ruch má navíc podpořit i nedávno představená městská turistická karta Prague Visitor Pass, v níž je zahrnuta městská hromadná doprava, vstupy na turisticky zajímavá místa nebo třeba skupinové komentované vycházky s oficiálními licencovanými průvodci.



Autor: Cen

Praha 14 slaví 30 let a bude dobře naladěná i v srpnu

Dnes ve 13:46

Ve čtvrtek 15. srpna se v parku v Pilské ulici mohou děti těšit na hudební pohádky a jejich rodiče na koncert. Začíná se v 17 hodin.

Blešák v Přístavu

Dnes v 09:56

V sobotu 27. července si můžete osvěžit šatník novými kousky na blešáku v Přístavu. Pokud máte doma přebytečné módní doplňky, oblečení nebo boty, přečtené knížky nebo časopisy, rostliny, přineste na blešák, kde můžete zároveň nakoupit.

Prosecká zastaveníčka: Trio Boema

Včera v 10:04

Praha 9 zve na Prosecká zastaveníčka do Parku Přátelství. Koncert se koná v úterý 23. července, začne v 18 hodin a je zdarma.

Léto na Dvojce: Koncerty v Havlíčkových sadech

Včera v 09:36

Ve středu 24. července se konají v rámci cyklu Hudební léto v parcích Prahy 2 v Havlíčkových sadech dva koncerty. Začíná se v 18 hodin.

Okofest na Žižkově

Včera v 08:05

Akce se v hospodě U Vystřelenýho oka koná ve čtvrtek 25. července, vstup je zdarma.

Dva světy. Koncert Jany Špaňůrové a Patrika Sadloně

Včera v 08:01

Unikátní koncert, který propojí dva světy, dvě generace, dva hudební styly. Autorské šansony Jany Špaňúrové a autorské balady Patrika Sadloně uslyšíte ve čtvrtek 25. července na Jánském vršku.

Letní kina v Praze 7

19. července 2024 v 09:44

V sedmé městské části můžete navštívit letní kina. Hraje se v Tržnici, v Crossu i na střeše DOXu.

Festival oslavující kolumbijskou kuchyni a hudbu

19. července 2024 v 09:37

Kolumbijské jídlo a hudba na náplavce Rašínova nábřeží v neděli 21. července.

Prohlídka: Slavia Museum a stadion Fortuna Arena

19. července 2024 v 07:41

Nasát fotbalovou atmosféru můžete 24. července na komentované prohlídce Slavia Musea a stadionu.

Projekce krátkých filmů: Malé příběhy velkého světa

18. července 2024 v 09:33

Tři krátké filmy v baru kultury a oddychu, v Džungli BKAO, na pražském Výstavišti uvidíte 23. července. Začíná se 19 hodin, filmy se budou promítat od 20 a vstup je zdarma.

Praha 15: Koncerty v H2 zdarma

18. července 2024 v 09:07

Léto s živou hudbou 2024. Tři koncerty do konce července pod širým nebem v H2 od 19 hodin za příznivého počasí.

Červencová procházka Ďáblickým hřbitovem

18. července 2024 v 08:40

Komentované procházky hřbitovy přinášejí fascinující historické příběhy, zajímavé detaily a pohledy na architekturu i umělecká díla, která hřbitovům dodávají jedinečný charakter. Každá procházka je pečlivě připravena tak, aby přinesla nové poznatky i pohodový čas. V úterý 23. července se...

DoModra v Libni

18. července 2024 v 08:33

Osmnáctý ročník festivalu bluegrassu DoModra v neděli 21. července od 12:30 hod. Vstup volný, občerstvení zajištěno.

Blešák na Heřmaňáku v červenci

18. července 2024 v 08:03

V sobotu 27. července se na Řezáčově náměstí v Praze 7 koná od 9 do 14 hodin blešák. Nabídne možnost udělat si radost nebo naopak vyvětrat zákoutí vašich skříní.

Praha 4 zve na nafukovací klouzačku

18. července 2024 v 06:58

Poslední z červencových akcí Prahy 4 z Léta na Čtyřce. Nafukovací klouzačka na zájemce čeká v pondělí 22. července,

Další články
Nahoru