Dnes Středa - zatazeno 10°C
Zítra Čtvrtek - prehanky-dest 11°C
Středa 24. 4. 2024
Svátek má Jiří
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Poradenský tým vybere  koncesionáře pro železniční trať na letiště
Vizualizace železniční stanice Veleslavín. Zdroj SŽ

Poradenský tým vybere koncesionáře pro železniční trať na letiště

S výběrem koncesionáře pro výstavbu nového železničního spojení z Prahy na Letiště Václava Havla formou PPP pomohou společnosti Deloitte; Česká spořitelna; advokátní kancelář Císař, Češka, Smutný; AFRY a jimi nominovaní odborníci na ekonomicko-finanční, právní a technické poradenství z Česka i ze zahraničí. Informovala o tom mluvčí Správy železnic (SŽ) Nela Eberl Friebová.

Výběr konsorcia na zajištění externích poradenských služeb, nezbytných pro projekt tohoto rozsahu a významu, proběhl na základě výběrového řízení. To vyhlásila koncem minulého roku Evropská banka pro obnovu a rozvoj (EBRD), s níž na tomto klíčovém projektu ministerstva dopravy spolupracuje Správa železnic.

O využití PPP při výstavbě části železničního spojení z Prahy na Letiště Václava Havla rozhodla vláda v srpnu loňského roku na základě studie proveditelnosti, která prokázala výhodnost tohoto řešení. V České republice se bude jednat o první PPP projekt na železnici, který dospěl do fáze výběru koncesionáře.

„PPP projekty potřebujeme pro zajištění adekvátního a dlouhodobě udržitelného mixu finančních zdrojů nezbytných pro realizaci všech projektů, včetně vysokorychlostních tratí, které připravujeme,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

Předmětem PPP projektu bude výstavba úseků z pražského Veleslavína do Ruzyně a z Ruzyně na letiště, a to včetně vybudování železniční stanice Praha-Letiště Václava Havla. Řízení provozu budou zajišťovat pracovníci Správy železnic z Centrálního dispečerského pracoviště v Praze na Balabence, a to mimo režii vybraného koncesionáře.

„Věřím, že mezinárodní zázemí vybraného poradenského týmu povede k úspěšné realizaci prvního železničního PPP projektu v České republice,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. „Podle schváleného harmonogramu by k finančnímu uzavření, které umožňuje faktické zahájení stavební realizace, mělo dojít do 30 měsíců od podpisu smlouvy, tedy do září 2026,“ dodal ministr.

Součástí prací vybraného poradce je i zajištění odpovědného přístupu k vyhodnocení aktuálních environmentálních a sociálních otázek projektu tak, aby byl realizovaný v souladu s nejlepší zahraniční praxí v oblasti udržitelnosti.

To by mělo vést k možnému zapojení širšího portfolia financujících institucí, jako jsou Evropská investiční banka či samotná EBRD, a celkovému snížení finančních nákladů projektu. Na celé trati z Prahy na letiště a do Kladna se počítá s výhradním provozem vlaků v režimu ETCS. Současně je připravována jako dvoukolejná elektrizovaná střídavou napájecí soustavou.


Autor: red

Pražská lítačka letos již podvanácté

Dnes v 08:58

V pátek 26. dubna se koná  12. ročník závodu Pražská lítačka. Nově lze jako dopravní prostředek použít trolejbus nebo sdílené kolo. Registrace účastníků je od 15 hodin v Muzeu MHD ve Střešovicích, kde se také nachází cíl.

Začne první etapa opravy Slévačské ulice, potrvá do července

22. dubna 2024 v 07:55

Ve čtvrtek 25. dubna začne TSK Praha s opravou Slévačské ulice. První etapa proběhne v úseku od ulice Cíglerova po ulice Kukelská a Zdobnická. Během ní bude komplexně obnoven povrch komunikace, opraví se kanalizační vpusti, revizní šachty, dojde k úpravě dopravního značení a zařízení a k opravě...

Praha 6: Jak řešit pěší propojení Kladenské a Africké ulice

20. dubna 2024 ve 12:09

Pokud se chcete zapojit do rozhodování, která ze tří uvažovaných variant má šanci na realizaci, přijměte pozvání na veřejné setkání v úterý 23. dubna v 17 hodin u trafačky za domem na adrese Kladenská 12.

Děti rozdají smajlíky a mračouny

20. dubna 2024 v 08:07

Akce Smajlík vrací do ulic Prahy 4. Dopravně preventivní akci pořádá radnice a Policie České republiky. Děti si opět připravily pro řidiče smajlíky a mračouny.

Další články
Nahoru