Dnes Pondělí - polojasno 20°C
Zítra Úterý - polojasno 25°C
Pondělí 25. 9. 2023
Svátek má Zlata
Newsletter Pražský patriot
Pro odběr ranního přehledu článků za posledních 24 hodin se přihlaste zde.
Občanská sdruženíPrávo

Pomoc lidem ve finanční tísni zintenzivňují innogy a občanské poradny

Společný projekt energetické firmy innogy a Asociace občanských poraden (AOP) pomohl v rámci celé České republiky v tomto roce již více než 10 tisícům klientů. Jedná se současně o zákazníky dodavatelů energií napříč trhem. Zejména kvůli rostoucím cenám v důsledku vysoké inflace totiž roste počet lidí, kteří nezvládají splácet své pravidelné závazky. Ze statistik AOP vyplývá, že poradenství pro získání příspěvku na bydlení či dávek okamžité pomoci narostly v meziročním srovnání o 95 procent. Spolupráce innogy a AOP bude proto intenzivně pokračovat i nadále, mimo jiné edukací v oblasti úsporných opatření v domácnosti nebo energetické či finanční gramotnosti.

Po nepříjemných zkušenostech statisíců zákazníků v posledních dvou letech se jasně ukazuje, že je vhodné mít dodávky energií nasmlouvané od spolehlivé, renomované a finančně silné společnosti, která se dokáže o své zákazníky postarat. Zákazníkům ve finančních problémech poskytujeme individuální konzultace a jsme schopni nastavit třeba splátkové kalendáře. Když zjistíme, že jsou problémy zákazníka hlubší, doporučíme konzultace a poradenství v nejbližší občanské poradně,“ uvedl David Konvalina, ředitel pro retail a marketing innogy.

Podle AOP je v současnosti výrazným problémem nedostatečný příjem s ohledem na zdražování způsobené vysokou mírou inflace a energetickou krizí.

„V našich poradnách registrujeme nárůst počtu klientů, kteří nejsou schopni hradit své závazky. Kvůli vyšším cenám potravin, zboží denní spotřeby a služeb už některým lidem prostě nezbývají peníze na pravidelné platby za bydlení či energie a podobně. Hrozí jim proto pád do dluhové spirály a následná exekuce. Velmi ohroženou skupinou obyvatel jsou zejména senioři, kteří se obecně hůře orientují ve složité situaci,“ sdělil Hynek Kalvoda, předseda výboru AOP.

Společné aktivity innogy a AOP fungují na celostátní úrovni již dva roky a za tuto dobu se ukázalo, že to byl rozhodně krok správným směrem. „I když v innogy neregistrujeme dramatický nárůst pohledávek, tak například nezaplacené zálohy za energie mohou být často jedním z prvních signálů, že má zákazník nějaké finanční starosti. V takových případech se vždy snažíme se zákazníkem hledat řešení a spolupráce s AOP je velkým přínosem. Tito lidé totiž často ani netuší, že mají nárok na pomoc od státu nebo si ji sami nedokáží vyřídit. Tato efektivní a koordinovaná pomoc může zákazníky zachránit před pádem do dluhové pasti,“ doplnil David Konvalina.

Právě poradenství v oblasti možné pomoci od státu v poradnách AOP meziročně narostlo o 95 procent. „S klienty v prvé řadě hledáme možnosti, jak upravit rodinný rozpočet nebo snížit splátky jejich závazků. Nejčastěji jim pomáháme s vyplněním žádostí o příspěvek na bydlení nebo o jednorázovou dávku mimořádné okamžité pomoci. V závažnějších případech pomáháme s formulováním insolvenčních návrhů a snažíme se informovat také o jiných možnostech řešení jejich dluhů, například formou splátkových kalendářů nebo zastavením či pozastavením exekuce. Bohužel u některých klientů je situace natolik neúnosná, že jim bylo doporučeno podat návrh na povolení oddlužení,“ zdůraznil Hynek Kalvoda.

Lidé s finančními problémy se často neorientují ve vyúčtování energií, nerozumí svým pohledávkám a dlužním částkám nebo si neumějí správně nastavit priority při splácení. Pokud naznačí své finanční problémy v zákaznických centrech nebo po telefonu, innogy je bude společně s AOP instruovat a hledat pro ně vhodné řešení. Experti v poradnách jim mohou také pomoci s přípravou podkladů k získání konkrétních dávek pomoci od státu.

AOP je nezisková organizace, která působí v ČR od roku 1997. V jednotlivých krajích sdružuje celkem 33 občanských poraden, jejich detašovaných pracovišť a kontaktních míst, jež bezplatně pomáhají lidem v nepříznivých životních situacích.


Autor: red

Aplikace s vašimi právy, když stojí trajekty i letadla

9. srpna 2023 v 17:33

Dopravu na severu Evropy úterý ochromily silné bouře. Stály letadla, trajekty, autobusové i železniční linky – svá práva v případě mimořádných situací najdou cestující v bezplatné mobilní aplikaci „ECC-Net: Travel“.

Zápis do neoficiálních rejstříků? Digitální a informační agentura vyzývá k opatrnosti

31. července 2023 v 07:50

Digitální a informační agentura (DIA) varuje nově podnikající osoby, aby byli obezřetní vůči datovým zprávám, které nabízí krátce po začátku podnikání zápis do soukromého firemního registru. Výzva, kterou v uplynulých týdnech dostali tisíce nových podnikatelů skrze datovou schránku, vytváří dojem,...

Nadační fond Veolia: Mapa řemeslníků, výrobců a služeb

25. července 2023 ve 12:04

Tradiční řemesla, nápadité projekty a drobné podnikatele, které podpořil v programu STARTér, Věř si a podnikej! Nadační fond Veolia, najdete nově na mapě.

Uzavření bezplatné právní poradny Prahy 14

7. června 2023 v 11:47

Od 13. července bude uzavřena bezplatná právní poradna, kterou v Praze 14 každou středu zajišťuje JUDr. Ján Horňák.

MiNiGRANTY Nadačního fondu Veolia budou slavnostně předány zaměstnancům

6. června 2023 v 07:26

Správní rada Nadačního fondu Veolia schválila podporu projektům MiNiGRANTů, mezi které v letošním 16.ročníku rozdělí 5 811 200 Kč. MiNiGRANTY patří k ústředním programům Nadačního fondu Veolia. Každý zaměstnanec skupiny Veolia se může jednou za rok na jaře ucházet o finanční podporu až 50 tisíc...

Pink Bubble na Letišti Václava Havla

4. června 2023 ve 14:52

Letiště Václava Havla Praha otevřelo Pink Bubble Meditation Lounge. Speciální odpočinková místnost Nadačního fondu Pink Bubble se nachází přímo v Terminálu 1. 

Poslední květnový den bude uzavřena bezplatná právní poradna Prahy 14

18. května 2023 v 08:53

Ve středu 31. května bude uzavřena bezplatná právní poradna, kterou v budově radnice Prahy 14 každou středu zajišťuje JUDr. Ján Horňák.

Další články
Nahoru